۰
پنجشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۳۶

معوقه سه ماهه تامین اجتماعی کی پرداخت می‌شود؟

رییس هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی از پرداخت معوقه سه ماهه مستمری‌بگیران و بازنشستگان ناشی از افزایش ۲۵ درصدی حقوق آنها تا پانزدهم تیر ماه سال جاری خبر داد.
عزیز دولتخواه ضمن اعلام ابلاغ افزایش ۲۵ درصدی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران توسط هیات امنای این سازمان، افزود: لیست پرداخت حقوق تیر ماه به شعب ارسال شده است، لذا امکان پرداخت افزایش ۲۵ درصدی حقوقها در تیر ماه وجود ندارد و مابه‌التفاوت آن همراه با حقوق مرداد به حسابها واریز می‌شود.

دولتخواه علت پرداخت افزایش حقوقها تا پانزدهم تیرماه سال جاری را این گونه عنوان کرد: مستمری‌بگیران و بازنشستگان تامین اجتماعی جزو دهک‌های پایین جامعه هستند، این در حالیست که به ماه مبارک رمضان نیز نزدیک می‌شویم و همین از علل اصلی پرداخت این افزایش حقوق است.

رییس هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی از افزایش ۳۵ درصدی بودجه این سازمان در سال جاری خبر داد و گفت: بودجه سازمان تامین اجتماعی در سال ۹۲ به رقمی معادل ۳۰ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته که نسبت به بودجه ۲۲ هزار میلیارد تومانی سال گذشته دارای رشد ۳۵ درصدی بوده است.

وی ادامه داد: حدود ۷۰ درصد بودجه سازمان مربوط به حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران است.

دولتخواه با بیان اینکه در سال ۹۲، دو نوع اضافه پرداخت در سازمان تامین اجتماعی اعمال می‌شود، اظهار کرد: افزایش ۲۵ درصدی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران و نیز در نظر گرفتن حداقل ۷۰۰ هزار تومان به عنوان کف حقوق بازنشستگانی که ۳۰ سال حق بیمه پرداخت کرده‌اند، این دو نوع اضافه پرداخت را شامل می‌شود.

رییس هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی در پایان تاکید کرد: مابه‌التفاوت افزایش حقوق تیر همراه با حقوق مرداد ماه به حساب مستمری‌بگیران و بازنشستگان سازمان واریز می‌شود.
کد مطلب: 34140
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *