۰
يکشنبه ۱ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۲۴

زمان مسافرت تهران-مشهد با قطار ۲ ساعت کاهش یافت

زمان مسافرت تهران-مشهد با قطار ۲ ساعت کاهش یافت


به دنبال اعلام مدیرعامل راه آهن مبنی بر کاهش زمان سیر قطارها تا قبل از برنامه نوروزی، از ابتدای هفته گذشته این طرح آغاز و زمان سیر نزدیک به نیمی از قطارهای محور مشهد دو ساعت کاهش یافته است.

سید محمد راشدی معاونت امور مسافری راه آهن با علام این خبر گفت: از هفته گذشته بیش از نیمی از قطارها با سرعت ۱۴۰ الی ۱۶۰ کیلومتر در ساعت در این مسیر تردد می کنند و زمان مسافرت با این قطارها بین ۷٫۵ تا ۹ ساعت است.

راشدی در خصوص اجرایی شدن کاهش زمان تاخیرات کلیه قطارها اظهارداشت: با توجه به اصلاح جدول حداکثر تاخیرات این مهم از ابتدای دی ماه سالجاری اجرا و در راستای آن کلیه واحدها ملزم به رعایت زمان بندی سیر قطارها و حداقل کردن تاخیرات خواهند شد.

به گفته وی، در صورت بروز تاخیر؛ ۵۰ درصد از وجه بلیت مسافران به آنان پرداخت خواهد شد.

معاونت مسافری راه آهن تصریح کرد: با این وجود، حداکثر زمان تاخیر قطارها و ترن ست‌ها در محور تهران- مشهد به ترتیب از ۴ ساعت به ۳ ساعت و از ۴ ساعت به ۲ ساعت تقلیل می یابد.

وی افزود: همچنین میزان تاخیرات در محور تهران- بندرعباس و تهران- کرمان از ۵ ساعت به ۳ ساعت و در محور تهران- ساری از ۴ ساعت به ۲ ساعت و در محور تهران- زنجان از ۴ ساعت به یک ساعت و نیم کاهش می‌یابد.

راشدی خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی صورت گرفته، حداکثر زمان تاخیر در محور تهران اندیشمک و تهران-گرگان از ۴ ساعت به ۲٫۵ ساعت و در مسیر های تهران- خرمشهر و تهران- اهواز از ۵ ساعت به ۳ ساعت تقلیل خواهد یافت.
کد مطلب: 36385
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *