۰
يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۱۷

نماینده ایران در آژانس: بازدید از "اراک" بخشی از یک توافق دوجانبه بود

نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت که بازدید اخیر آژانس از راکتور آب سنگین اراک بخشی از یک توافق دوجانبه بود و ربطی به توافق ژنو ندارد.
نماینده ایران در آژانس: بازدید از "اراک" بخشی از یک توافق دوجانبه بود


رضا نجفی، نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: ایران در چارچوب توافق ژنو هیچ درخواستی برای حضور بازرسان و بازرسی از تاسیسات و سایت‌های هسته‌یی نداشته است.

به گزارش شبکه خبری پرس‌تی‌وی، نجفی افزود که ایران از بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواسته بود که مطابق با توافق با آژانس به ایران سفر کنند و از راکتور آب سنگین اراک بازدید کنند.

وی گفت که بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به طور لفظی خرسندی‌شان را از این سفر ابراز کردند و گفتند که همه «انتظارات فنی»‌شان برآورده شده است.

بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تاریخ ۸ دسامبر از سایت اراک بازدید کردند. این سفر بخشی از توافقی بود که در ماه نوامبر بین ایران و آژانس صورت گرفت و تهران بر اساس آن موافقت کرد که به صورت داوطلبانه به بازرسان اجازه دهد از نیروگاه آب سنگین اراک و معدن اورانیوم گچین در بندرعباس در جنوب ایران بازدید کنند.

این اقدام ایران که با حسن نیت همراه است بخشی از تلاش‌های تهران برای رفع ابهامات درباره ماهیت صلح‌آمیز برنامه هسته‌یی‌اش است.
منبع: ایسنا
کد مطلب: 36489
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *