۰
چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۲ ساعت ۲۱:۱۵

آتش سوزی در ساختمان پزشکان

آتش‌نشانان تهران موفق شدند با عملیات همه جانبه، آتش‌سوزی در ساختمان 5 طبقه اداری پزشکی را كاملا مهار و خاموش كنند.
آتش سوزی در ساختمان پزشکان
در جریان این حادثه یکی از مطب های این ساختمان به وسعت ۱۳۰ متر مربع به کلی آتش گرفت و مقدار زیادی لوازم منزل که درداخل یکی ازاتاق های این مکان انبار شده بود در آتش سوخت و همچنین دود زیادی وارد طبقات شد.

عبدالرضا اسلامی معاون منطقه دو عملیات آتش نشانی تهران با عنوان این مطلب افزود: پس از اعلام بروز این حادثه در ساعت ۲۲:۴۸ دقیقه شب گذشته توسط شهروندان به سامانه ۱۲۵، با هماهنگی ستاد فرماندهی آتش نشانی سریعا نیروهای دو ایستگاه ۴۳ و ۱۱ و نیز یک دستگاه خاور حامل دستگاههای تنفسی به محل این آتش سوزی در میدان ونک، ابتدای خیابان ملاصدرا روانه شدند.

وی که در محل حادثه حضور داشت اظهار داشت: با رسیدن اولین گروه آتش نشانی به محل حادثه، آنان با شعله های سرکش و دود فراوانی مواجه شدند که از طبقه دوم این ساختمان ۵ طبقه خارج می شد وهرلحظه نیز بر شدت آن افزوده می شد.

اسلامی با اعلام اینکه این نیرو بلافاصله با استفاده از تجهیزات انفرادی وچند رشته لوله آبرسانی وارد عملیات شدند، تصریح کرد: با رسیدن نیروهای کمکی، بلافاصله آنها به دوگروه تقسیم شده و از چند جهت به مقابله با شعله آتش پرداختند.

معاون عملیات منطقه ۲ آتش نشانی در ادامه افزود: یک گروه از آتش نشانان با پوشیدن دستگاه تنفسی وارد طبقات شده و در میان دود به جستجوی محبوس شدگان احتمالی در واحدهای مختلف این ساختمان مشغول شدند.

وی با اشاره به اطفای سریع آتش و تخلیه کامل دود از طبقات، خاطرنشان کرد: در جریان این حادثه سه نفر در میان واحدهای طبقات گرفتار شده بودند که با راهنمای آتش نشانان به پشت بام هدایت شدند و سپس با نردبان آتش نشانی به پائین ساختمان انتقال یافتند.

این مدیر آتش نشانی با اعلام اینکه این حادثه در هنگام تعطیلی ساختمان رخ داده و هیچ کس آسیبی ندید، تاکید کرد: اگر این آتش سوزی در زمان فعالیت این ساختمان که مراجعه کنندگان زیادی دارد، اتفاق می افتاد احتمال می رفت افراد زیادی دچار مصدومیت شوند.

اسلامی در پایان گفت: علت وقوع این آتش سوزی توسط کارشناسان آتش نشانی در حال بررسی است.

برخورد کامیون با تیر چراغ برق

برخورد کامیون با تیر چراغ برق در جاده خاوران منجر به مرگ راننده آن شد.

رانند گان خودروهای عبوری وقوع این حادثه را ساعت ۱۷:۲۲ دقیقه دیروز به سامانه ۱۲۵ اطلاع دادند که ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران بلافاصله ایستگاه ۶۶ و گروه نجات ۱۵ این سازمان را رهسپار جاده خاوران ، نرسیده به خاور شهر کرد.

بنابه گفته محمد شکریان فرمانده ایستگاه ۶۶ آتش نشانی تهران، یک دستگاه تریلی حامل آهن در مسیر شرق به غرب جاده خاوران در حال حرکت بود که ناگهان در مقابل پمپ بنزین صحرا از مسیر اصلی منحرف شده و با تیر چراغ برق کنار جاده برخورد کرد.

وی افزود: به دنبال این حادثه کامیون تریلی به داخل جوی کنار جاده افتاد و به حالت نیمه واژگون در آمد و هم چنین راننده آن هم در داخل اتاقک کامیون گرفتار شد.

شکریان ادامه داد: شدت برخورد به حدی بود که تیر چراغ برق شکست و کابل برق نیزکنده شد و بر روی اتاقک این کامیون افتاد و بدنه فلزی آن را برق دار کرد.

وی اظهار داشت: آتش نشانان با توجه به خطر برق گرفتگی بی درنگ با همکاری عوامل برق منطقه اقدام به قطع برق کرده و پس از ایمن سازی محل و نیز برش دادن بدنه اتاقک تریلی ، راننده را که مردی ۴۵ ساله بود از داخل اتاقک متلاشی شده این کامیون خارج کردند.

شکریان تصریح کرد: عوامل اورژانس مستقر در محل حادثه پس از معاینه راننده کامیون، فوت وی را تایید کرد.

علت بروز این حادثه توسط عوامل راهور مشخص می شود.

نجات دو کارگر از عمق چاه

دو کارگر كه به دلیل ریزش چاه در عمق ۱۰ متری چاه گرفتار شده بودند، توسط آتش‌نشانان از زیر خروار ها خاک نجات پیدا کردند.

با وقوع این حادثه ستاد فرماندهی آتش‌نشانی زنگ ایستگاه ۸۱ و گروه نجات ۶ را ساعت ۱۳:۴۵ دقیقه روز گذشته به صدا درآورد و آتش‌نشانان بی‌درنگ به سوی محل حادثه در کوی نعمت آباد، خیابان سهیل حرکت کردند.

عزیز غلامی نسب رئیس ایستگاه ۳۵ آتش نشانی تهران گفت: در این حادثه یک کارگر درمقابل یکی از بلوک های مجتمع مسکونی در حال ساخت، مشغول حفر یک حلقه چاه بود که درعمق ۱۰ متری و در قسمت انباری آن به دلیل تخریب ناگهانی دیواره های انباری چاه زیر خاک گرفتار شد.

وی افزود: کارگر دیگر با مشاهده این اتفاق بدون رعایت اصول ایمنی برای نجات وی وارد چاه شد که او نیز براثر ریزش دیواره خاکی در آنجا گرفتار شد.

غلامی نسب تصریح کرد: آتش‌نشانان ابتدا اقدامات لازم برای ایمن سازی چاه را انجام داده و سپس با استفاده از تجهیزات ایمنی و نجات، با رعایت اصول ایمنی به داخل چاه رفتند و این دو کارگر ۱۶ - ۱۷ ساله افغانی را که تا کمر در زیر خاک مانده بودند ازعمق چاه زنده خارج کردند.

رئیس ایستگاه ۳۵ آتش نشانی با اعلام اینکه عوامل اورژانس پس از معاینات اولیه، آنان را برای مداوا به مرکز درمانی منتقل کردند، ابراز داشت: عملیات آتش نشانان پس از ایمن سازی کامل محل حادثه در ساعت ۱۴:۳۰ دقیقه به پایان رسید.
کد مطلب: 36572
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *