۰
يکشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۳۶
حدادعادل:

در مجلس اراده سیاسی برای تضعیف دولت وجود ندارد

رییس فراکسیون اصولگرایان مجلس امروز در حاشیه جلسه علنی مجلس در جمع خبرنگاران گفت: نشست دولت و مجلس هنوز قطعی نیست.
در مجلس اراده سیاسی برای تضعیف دولت وجود ندارد

غلامعلی حدادعادل در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب اظهار کرد: هنوز که چیزی به ما اعلام نشده است. ظاهرا دولت گرفتاری دارد و احتمالا به بعد موکول شود.

حدادعادل درباره اینکه آیا جلسه دولت و مجلس از طرف دولت کنسل شده است؟ گفت: یقین ندارم که علت این مساله چه بوده اما با توجه به سوالی که مطرح شده، تشکیل جلسه فردا قطعی نیست.

حداد عادل در ارزیابی خود از حضور هیأت‌های پارلمانی در کشورمان گفت: صرف رفت و آمد هیأت‌های پارلمانی امری منفی نیست و در همه جای دنیا مناسبات پارلمانی جزئی از سیاست خارجی هر کشوری است و در کشور ما نیز از گذشته معمول بوده در حال حاضر نیز می‌تواند ادامه پیدا کند.

این نماینده اصولگرای مجلس افزود: ما در مجلس معتقدیم هیأت‌هایی که با نمایندگان مذاکره می‌کنند در این مذاکرات نمایندگان از مواضع نظام دفاع می‌کنند و همواره سعی‌شان دفاع از مواضع اصولی انقلاب است.

نماینده مردم تهران در مجلس همچنین در پاسخ به این پرسش که تعدادی از نمایندگان به دنبال تشکیل فراکسیون اعتدال هستند، گفت: نمی‌توانیم کسی را از تشکیل فراکسیون منع کنیم چرا که بعد از اینکه دولتی بر سر کار می‌آید بعضی از نمایندگان ترجیح می‌دهند به طرفداری از دولت اقدام کنند و کسی هم نمی‌تواند آنها را منع کند.

حدادعادل تصریح کرد: البته عموم نمایندگان در مجلس بنا به حمایت از دولت دارند و در مجلس اراده سیاسی برای تضعیف دولت وجود ندارد لذا اگر عده‌ای نمایندگان بخواهند تحت هر عنوانی دور هم جمع شوند و فراکسیونی تشکیل دهند، سایر نمایندگان نمی‌توانند آنها را از این تصمیم منع کنند.

رئیس فراکسیون اصولگرایان همچنین درباره اینکه تعدادی از نمایندگان مجلس از وزیر خارجه و رئیس جمهور درخواست دارند که در مورد مذاکرات ژنو پاسخ دهند، گفت: حق و وظیفه نمایندگان است که از کلیه امور کشور با خبر باشند. بنابراین انتظار نمایندگان از مسئولان دولت این است که مجلس را در جریان مذاکرات بگذارند و تصور می‌شود که امکان برگزاری جلساتی هم در کمیسیون‌ها و هم در صحن در آینده برای تبیین مواضع وجود داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: اما در حال حاضر بررسی بودجه در دستور کار مجلس قرار دارد و ممکن است ضمن بررسی بودجه و یا پس از آن شرایطی فراهم شود اما به طورکلی نمایندگان در حد وظایفشان عمل می‌کنند و دولت هم استقبال می‌کند و قطعا تعامل بین دولت و مجلس همواره وجود دارد.

این نماینده اصولگرای مجلس همچنین در پاسخ به سؤالی درمورد اظهارات جان کری اظهار کرد: آمریکا‌یی‌ها می‌خواهند که توافق ژنو را پیروزی سیاست‌ خودشان اعلام کنند. آنها قصد دارند با گزارش ناقص، یک‌جانبه و تفسیرهای آمریکایی مذاکرات ژنو،‌رهبری آمریکا در ژنو و قیم‌مآب بودن آمریکا را به رخ بکشند البته به روایتی می‌خواهند پوششی برای شکست‌های پی درپی خود بکشند که سیاست‌ خارجی آنها در افغانستان، عراق، سوریه و... شکست خورده است. لذا آنها این مذاکرات را می‌خواهند پرکننده پیروزی خود تلقی نمایند.

انتهای پیام
کد مطلب: 36825
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *