۰
شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۱۸

هیات ژاپنی برای احیای دریاچه ارومیه به آذربایجان غربی سفر می‌کند

هیات ژاپنی برای احیای دریاچه ارومیه به آذربایجان غربی سفر می‌کند

سرپرست معاونت عمرانی استانداری آذربایجان غربی گفت: نجات دریاچه ارومیه از اولویت‌های دولت است.
منطقه آذربایجان غربی، هادی بهادری در جلسه اعضای استانی شورای منطقه‌ای مدیریت حوضه آبخیز دریاچه ارومیه، اظهار کرد: در این زمینه تمام ظرفیت‌های علمی و فنی داخل و یا خارج از مرزهای کشورمان را به کار خواهیم برد.

وی بیان کرد: با توجه به تاکید ویژه رئیس جمهور در موضوع دریاچه ارومیه و دیدار اخیر وی با نخست وزیر ژاپن برای احیای دوباره این دریاچه و همکاری‌های مشترک، دو طرف به توافقاتی رسیده‌اند. این هیات ژاپنی برای بررسی علل و عوامل خشکی دریاچه و راهکارهای موثر در نجات آن، به آذربایجان غربی سفر خواهند کرد.

بهادری ادامه داد: این هیات متشکل از مدیران و کارشناسان آژانس همکاری‌های بین المللی ژاپن (جایکا) است. در این سفر در جلسه‌ای مشترک با اعضای شورای استانی مدیریت حوضه آبخیز دریاچه متشکل از مسئولان و کارشناسان استان مباحث دریاچه ارومیه بررسی خواهد شد.

وی با اشاره به توانمندی‌های کارشناسان و پژوهشگران داخلی در حوزه‌های مختلف علمی و تحقیقاتی ادامه داد: این آژانس در کشورمان فعالیت‌های گوناگونی را در حوزه‌های مختلف اعم از مباحث مدیریت بحران و زلزله، مدیریت مصرف آب و مدیریت اکولوژیک تالاب انزلی و سایر موارد داشته‌اند. امیدواریم درباره دریاچه ارومیه نیز بتوانیم همکاری‌های موثری داشته باشیم.
کد مطلب: 37012
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *