۰
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۴۴

جايگزيني 80 هزار تاكسي فرسوده توسط ايران خودرو

بر اساس تفاهم نامه ايران خودرو و ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت، 80 هزار دستگاه تاكسي فرسوده توسط ايران خودرو جايگزين مي شود.
جايگزيني 80 هزار تاكسي فرسوده توسط ايران خودرو
اين تفاهم نامه بين هاشم يكه زارع مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو و سيدمجتبي شفيعي رئيس ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت كشور به امضا رسيد. اين تفاهم نامه به مدت ۱۸ ماه به اجرا در مي آيد و اين مدت با توافق طرفين يا براساس مواد اين تفاهم نامه قابل تغيير و تمديد است.

در نشست مشترک دو طرف كه به منظور امضا و تبادل تفاهم نامه برگزار شد، هاشم يكه زارع در سخناني با اشاره به تاكيدات مقام معظم رهبري بر توليد ملي در نامگذاري هاي ۵ سال اخير گفت: لازم است با بهره گيري ازسرمايه هاي ملي و توليدات كشور، نياز مشتريان را تامين كنيم.

وي از برنامه ايران خودرو براي طراحي يک خودروي جديد فقط مخصوص تاكسي خبر داد و افزود: در اين خودرو امكانات لازم براي مسافران و راننده ها گنجانده خواهد شد و در اين راه، از راهنمايي ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت و ساير حوزه ها استقبال مي كنيم.

همچنین در اين ديدار رئیس ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت كشور نيز با اشاره به تبعات اقتصادي و زيست محيطي بزرگي كه در دو سال اخير به دليل توقف طرح جايگزيني خودروهاي فرسوده به كشور تحميل شد بیان داشت: امروز حجم بسياري تاكسي فرسوده داريم كه از طريق تعامل با مديريت جديد ايران خودرو و با اولويت توليد داخل، به جايگزيني آن مي پردازيم.

شفيعي افزود: در نتيجه جلسات متعدد با ايران خودرو، تا سقف ۸۰ هزار دستگاه تاكسي جديد شامل سمند و ۴۰۵ از سوي ايران خودرو براي ناوگان عرضه مي شود. وي از ثبت نام ۱۰ هزار راننده تاكسي هاي فرسوده در سامانه نوسازي ناوگان خبر داد و اظهارداشت: با بانک مركزي و شوراي اقتصاد هماهنگي هاي لازم انجام و سقف اعتبارات و تسهيلات جايگزيني ناوگان تاكسي دو برابر شده تا توجيه اقتصادي داشته باشد.

در اين نشست، عبدالله بابايي معاون فروش و بازاريابي ايران خودرو نيز اظهارداشت: جايگزيني خودروهاي فرسوده از دو سال پيش به خاطر مشكلات گمرک و عدم دريافت نقدينگي متوقف شد، اما ايران خودرو آمادگي خود براي جايگزيني تاكسي هاي فرسوده را حفظ كرده و در نتيجه جلسات متعدد با ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت، قرار شده تاكسي هاي مورد تفاهم در بسته هاي ۵ هزار دستگاهي پس از يكماه از تحويل پول، جايگزين شود.
کد مطلب: 37177
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *