۰
سه شنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۲۶
رئیس جمهور در سی‌وپنجمین جشن استقلال ایران:

دولت تدبیر و امید تا پای جان برای آرمان های انقلاب ایستادگی می‌کند

دولت تدبیر و امید تا پای جان برای آرمان های انقلاب ایستادگی می‌کند

رئیس جمهور گفت: انقلاب برای این بود که دست رد به سینه مداخله جویان و استعمارگران بزند. اساس انقلاب ما برای این بود که مردم تحقیر را نپذیرفته اند.
حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان سخنان خود در سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در میان آزادی تهران را آغاز کرد.

این اولین حضور و سخنرانی روحانی در کسوت ریاست جمهوری ایران در مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن است.

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در سخنرانی مراسم ۲۲ بهمن در سی و پنجمین سالگرد انقلاب اسلامی، طی سخنانی اظهار داشت: امروز روز جشن ملی ایرانیان سراسر جهان است، امروز روز جشن همه آزادی خواهان جهان است، امروز روز پیروزی اسلام در برابر کفر جهانی است ، روز پیروزی استقلال و روز پیروزی حاکمیت ملی است.

وی با بیان اینکه ۲۲ بهمن روز جهاد ملت، وحدت ملی وائتلاف ملی است ادامه داد: ۳۵ سال پیش در چنین روزی مردم ایران به رهبری فقیه اندیشمند روشن ضمیر حضرت امام در برابر خفقان، در برابر دیکتاتوری، در برابر آنهایی که می خواهند کشور ایران را در سلطه نگه دارند پیروز شد.

روحانی گفت: پیروزی در ۲۲ بهمن ۵۷ پیروزی یک طایف، یک قشر ، یک قبلیه و یک جناح نبود بلکه پیروزی ملت ایران بود.

رئیس جمهور با بیان اینکه حضرت امام حتی در زمان ورودش به ایران وارد خانه خاصی نشد خاطرنشان کرد: امام وارد جمع، حزب و جناح خاصی نشد اما در کنار شهیدان زنده و مردمی که از سراسر ایران آمده بودند قرار گرفت و حضور پیدا کرد.

وی گفت: هر که ما دست به دست هم دادیم، هر زمان که بحث گروه، حزب و جناح در میان نبود ملت ایران به صحنه آمد و ما پیروز شدیم، پیروزی ۲۲ بهمن در حقیقت پیروزی وحدت و اتحاد یک ملت است.

روحانی با بیان اینکه ما بعد از پیروزی انقلاب در صحنه های دیگری نیز در کنار هم بودیم ادامه داد: در دفاع مقدس ۸ ساله دست به دست هم داده و در کنار یکدیگر بودیم و در کنار یکدیگر در سنگر مقاومت در برابر متجاوزین ایستادگی کردیم و آنگاه بعد از جنگ و در زمان صلح نیز در کنار هم بودیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه بعد از جنگ همه مردم پشت سر حرکت صلح آمیز بودند افزود: امام که فرمودند همانطور در جنگ جدی هستیم در صلح هم جدی هستیم. پیروزی ما در سایه وحدت ، اتحاد و تدابیر فقیه عادل حاصل شد و نتیجه که نصرت الهی هم عامل پیروزی اصلی ما گردید.

روحانی ادامه داد: در انقلاب ما خون بر شمشیر پیروز شد، در انقلاب ما گلوله بر گلوله پیروز نشد بلکه گل بر گلوله پیروز شد.

وی افزود: می دانید امام (ره) عزیز و بزرگوار ما در شرایطی انقلاب را به پیروزی رساند که فرهنگ و ندای مردم در برابر دژخیمان پیروز شد، اسلحه نبود که پیروز شد، کلام بود که پیروز شد. نوار ضبط صوت کلام امام (ره) بود که پیروز شد. سخنرانی ها بود که ما را پیروز کرد، فرهنگ ایستادگی و مقاومت ملت ایران بود که ما را به پیروزی رساند.

رئیس جمهور گفت: ما می بینیم یک حرکت اعتدالی وحدت آفرین و پرشور و با استقامت ملت ما را در برابر نه استبداد داخلی بلکه حتی بر استعمار خارجی و استثمار خارجی پیروز کرد. می دانید انقلاب ما ابتدا حرکت علیه استبداد بود و سپس از سال ۴۳ در ماجرای کاپیتولاسیون حرکت انقلابی ما در برابر استعمار بود.

روحانی گفت: این انقلاب هم برای این بود که رژیم کودتایی را سرنگون کند هم در پی آن بود مداخلات ناروا و نابجا و غلط آمریکا در سرزمین ایران را پایان ببخشد.

وی افزود: انقلاب ما متکی به هیچ قدرت خارجی نبود، هیچ کشوری، هیچ ابرقدرتی، هیچ قدرتی حتی در آن زمان که نظام دوقطبی در جهان بود، ما را پیروز نکرد، این ملت ما بود که با انگیزه دینی و اسلامی در برابر تحقیرها ایستاد و مقاومت کرد.

رئیس قوه مجریه خاطرنشان کرد: رژیم کودتا به مردم ما آزادی بیان و آزادی رای نمی داد. رای مردم، نظر مردم در اداره کشور مداخله نداشت، این تحقیر بزرگی بود در برابر یک ملت تاریخ ساز و بزرگ ایران.

وی گفت: مردم در این انقلاب می خواستند اداره کشور با نظر آنها و با رای آنها باشد یعنی استقرار حاکمیت ملی در برابر رژیم استبداد.

روحانی خاطرنشان کرد: تحقیر دومی که مردم ما در برابر آن به شدت عصبانی بودند، تحقیر خارجی بود. قدرت های بزرگ و ابرقدرتها در امور داخلی این کشور مداخله می کردند، آمریکایی ها فکر می کردند سرزمین ایران و حکومت ایران از آنهاست، همه جا مداخله می کردند، در همه امور فرهنگی و اقتصادی حتی مسائل امنیتی و نظامی و در همه پادگان های ما حضور داشتند.

وی ادامه داد: انقلاب برای این بود که دست رد به سینه مداخله جویان و استعمارگران بزند. اساس انقلاب ما برای این بود که مردم تحقیر را نپذیرفته اند. آیا امکانپذیر است این ملت بزرگ انقلابی بعد از ۳۵ سال بخواهد تحقیر قدرت های خارجی و یا آمریکا را بپذیرد؟

رئیس جمهور افزود: گویا آنها ملت بزرگ این سرزمین و ملت ایران را نشناخته اند. انقلاب ما برای استقرار احکام عزت آفرین و مسیر نجات بخش اسلام در این سرزمین بود.

وی با بیان اینکه رژیم گذشته دنبال دین زدایی بود، گفت: اما مردم ما در پی استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بودند. امروز ما خوشحالیم که بعد از ۳۵ سال روز به روز به اهداف بلند و آرمان های انقلاب نزدیک تر و نزدیک تر شده ایم.

رئیس قوه مجریه گفت: مردم ما در سالی که گذشت و رو به پایان این سال هستیم، در خرداد امسال در چارچوب تدابیر مقام معظم رهبری، حماسه عظیم و بزرگی را آفریدند. پیام اصلی مردم در انتخابات ۲۴ خرداد این بود که اولا به دنیا اعلام کنند که مردم به نظامشان که نظام جمهوری اسلامی ایران است، پایبند هستند و هر گونه اصلاح و تغییری را در مدیریت بخواهند در چارچوب مردمسالاری دینی آن را خواهند خواست و در نهایت برای مردم، تحقق اهداف نظام اسلامی اهمیت دارد.

وی خاطرنشان کرد: پیام دیگر مردم در ۲۴ خرداد این بود که خواستند به دنیا بگویند ما از دولتی حمایت می کنیم که در مسیر عقلانیت و تدبیر و با مشی اعتدالی، امیدها را زنده کند، راه پیشرفت و توسعه کشور را از طریق اتکا به مردم خود، امکانات داخلی و قابلیت های داخلی و با تعامل زنده در برابر جهان و تعامل سازنده راه را ادامه خواهد داد.

روحانی گفت: دولت تدبیر و امید که برخاسته از اراده مردم است بر همین اساس شکل گرفته و یک بار دیگر این دولت با مردم عزیز پیمان می بندد که بر اهداف و آرمان های انقلاب و نظرات مردم و منویات مقام معظم رهبری، خواست ملت بزرگ، عزت، سربلندی کشور پافشاری خواهد کرد این دولت برای تحقق این اهداف تا پای جان مقاومت و ایستادگی خواهد کرد.

وی با اشاره به تهدیدات آمریکا علیه ایران گفت: تهدید علیه ملت ایران بی ارزش و کودکانه است چون ایران در ۳۵ سال گذشته مقابل تهدیدات ایستاده و به پیروزی رسیده است.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: ملت ایران زبان تحریم را خلاف قانون، اخلاق و ادب می دانند و اگر کسانی در این توهم هستند که روی میز تهدیدی علیه ایران وجود دارد نیاز به عینک جدید دارد.

رئیس شورای عالی امنیت ملی خاطرنشان کرد: روی هیچ میزی در جهان تهدید نظامی علیه ملت ما وجود ندارد.

روحانی با اشاره به مذاکرات ایران با ۱+۵ گفت: مذاکرات ۱+۵ بر مبنای حسن نیت و صلح طلب بودن ملت ایران است و ما خواسته ایم با صدای بلندتر فتوای رهبری را مبنی بر حرام بودن بمب اتم به جهان اعلام کنیم و بهانه های واهی و دروغ را از دست بدخواهان بگیریم و به کشورهای منطقه بگوییم ایران هراسی دروغ است و ایران در فکر تجاوز به هیچ کشوری نیست.

رئیس جمهور اظهار کرد: به صراحت اعلام می کنم حرکت ایران به سمت برنامه هسته ای دائمی خواهد بود.

وی ادامه داد: مذاکره با ۱+۵ از سر حکمت، عزت و در چارچوب غیرت ملی و در مسیر آرمانخواهی ملت بزرگ ایران است و مذاکرات یک آزمایش تاریخی برای اروپا و آمریکا است و اگر در چارچوب قانون و حقوق ملت ایران و تعامل و همکاری حرکت کنند از طرف ایران پاسخ مثبت خواهند شنید اما اگر بخواهند شیوه های ناپسند گذشته را تکرار کنند به ضرر ملت خودشان ، به ضرر منطقه و به ضرر رفاه و ثبات جهانی قدم گذاشته اند و روشن می شود همه اتهامات علیه ایران ناروا بوده است.

روحانی گفت: ایران به مذاکرات عادلانه، سازنده و در چارچوب مقررات بین المللی مصمم است امیدواریم این اراده از طرف مقابل نیز مشاهده شود.
کد مطلب: 37218
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *