۰
جمعه ۳۰ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۱۳

بازداشت 8 عضو حماس توسط سرویس‌های امنیتی تشکیلات خودگردان

سرویس‌‌های امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین در ادامه بازداشت اعضای جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی، 8 عضو حماس را در نابلس واقع در شمال کرانه باختری بازداشت کردند

به گزارش فارس به نقل از رسانه‌های فلسطین، در حالی که قرار بود ساکنان نابلس امروز تظاهراتی را در اعتراض به بازداشت‌های سیاسی برگزار کنند، سرویس‌های امنیتی تشکیلات خودگردان ۸ عضو حماس را بازداشت کرد.

گروهی از نیروهای سرویس اطلاعاتی منازل "انس جود الله"، "یاسر مناع" و "عبدالرحمن هندیه" را به محاصره درآورده و همگی آنها را که از دانشجویان دانشگاه ملی النجاح هستند، بازداشت کردند.

این سرویس‌ها همچنین استاد "مجاهد الحمامی" را پس از یورش به منزل وی در محله الضاحیه واقع در شرق شهر نابلس و همچنین "علاء فضه" را بازداشت کردند.

سرویس‌های اطلاعاتی تشکیلات خودگردان همچنین "راجی اسلیم" دانشجوی دانشگاه ملی النجاح و "عماد طنبور" و "معتصم دویکات" را ربودند و همگی این افراد از اسرای آزاد شده‌ای هستند که پس از آزادی از زندان‌های رژیم صهیونیستی بارها توسط سرویس‌های امنیتی تشکیلات خودگردان بازداشت شده‌اند.

در الخلیل نیز سرویس‌های امنیتی "نجیب طه" برادر دو اسیر فلسطینی به نام‌های محمد و وجیه طه را احضار کردند.

در همین راستا جنبش حماس اقدام دستگاه‌های امنیتی تشکیلات خودگردان در کرانه باختری مبنی بر بازداشت اعضا و کادر این جنبش از جمله دانشجویان و اسرای آزاده را محکوم کرد.

"فوزی برهوم" سخنگوی حماس در اظهاراتی در صفحه شخصی خود در فیس‌بوک نوشت که بازداشت و احضار اعضای حماس از سوی دستگاه‌های امنیتی در کرانه باختری تجاوز به آزادی و کرامت فلسطینیان است.

وی افزود که این بازداشت‌ها حجم سرکوب اعضای حماس در کرانه باختری را نشان می‌دهد و تاکیدی بر این است که سخنان فتح درباره آشتی ملی تنها وقت‌کشی و گمراه کردن افکار عمومی است.

کد مطلب: 373
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *