۰
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۰
جواد و قدم زدن در مسیر فرهاد

حمله نکونام به رکورد تاریخی پرسپولیس

آبی‌پوشان پایتخت با پذیرش نتیجه تساوی در تبریز مقابل تراکتور، برای بیست‌ودومین بازی پیاپی در فصل جاری لیگ برتر بدون شکست بودند.
حمله نکونام به رکورد تاریخی پرسپولیس

به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از فوتبال ۳۶۰، هواداران استقلال یک روز پرالتهاب و پرماجرا را پشت سر گذاشتند و تا یک‌قدمی از دست دادن صدر جدول هم پیش رفتند اما با این وجود، لغزش در تبریز مقابل تراکتور برای آبی‌ها گران تمام نشد و در یکی از مهم‌ترین هفته‌های لیگ بیست‌وسوم، توقف پرسپولیس مقابل سپاهان، تداوم صدرنشینی آبی‌پوشان پایتخت را تضمین کرد. شاگردان جواد نکونام در حالی همچنان مدعی اول کسب عنوان قهرمانی لیگ بیست‌وسوم هستند که برگ برنده آبی‌ها در فصل جاری، شکست‌ناپذیری‌شان در برابر رقبا است که باعث شده تا شاگردان نکونام در مسیر تاریخ‌سازی قدم بردارند.

آبی‌پوشان پایتخت فصل گذشته تنها ۴ بار در لیگ برتر برابر رقبا مغلوب شدند اما این شکست در جدال با تیم‌های پرسپولیس تهران، سپاهان اصفهان (۲ بار) و تراکتور تبریز بود و همین مسئله باعث شد تا دست تیم تحت هدایت ریکاردو سا پینتو از عنوان قهرمانی لیگ بیست‌ودوم دور بماند. حالا در فصل جاری، آبی‌ها رویه‌ای کاملاً متفاوت را در پیش گرفته‌اند و نه‌تنها در مصاف با تیم‌های میانه‌جدولی و پایین‌جدولی، بلکه در نبرد با تیم‌های حاضر در صف مدعیان هم کارنامه‌شان قابل دفاع بوده و در مجموع ۲۵ رویارویی با رقبا در فصل جاری لیگ برتر، یک شکست مقابل سپاهان در دور رفت در کارنامه استقلال دیده می‌شود!

استقلالِ نکونام، نبازترین تیم لیگ
شاگردان جواد نکونام در حالی عنوان شکست‌ناپذیرترین تیم لیگ بیست‌وسوم را یدک می‌کشند که نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده استقلال برای رسیدن به این رکورد در فصل جاری، مس رفسنجان است که در ۱۱ مسابقه اخیرش در لیگ برتر شکست نخورده است. اگر شکست یک‌گله در اصفهان مقابل سپاهان نمی‌بود، آبی‌ها می‌توانستند رویای تکرار قهرمانی بدون شکست را تصویرسازی کنند اما با این وجود، بازهم پذیرش تنها یک شکست می‌تواند برای استقلالِ نکونام رکورد ویژه و جالب‌توجهی باشد.

حمله به رکورد مشترک دنیزلی و قطبی
استقلالی‌ها در تاریخ لیگ برتر، در لیگ بیست‌وسوم با هدایت فرهاد مجیدی، ۳۰ مسابقه پیاپی را شکست نخوردند و اولین قهرمانی بدون باخت تاریخ لیگ برتر را از آن خود کردند که رسیدن به این رکورد در فصل جاری ممکن نیست اما حمله به رکورد تاریخی پرسپولیس برای شاگردان جواد نکونام در دسترس است. سرخ‌پوشان پایتخت در اواخر لیگ ششم و اوایل لیگ هفتم با هدایت مصطفی دنیزلی و افشین قطبی، در ۲۶ بازی پیاپی شکست نخوردند و تا پیش از قهرمانی استقلال با مجیدی، رکورد بیشترین هفته پیاپی شکست‌ناپذیری در لیگ برتر ایران در اختیار پرسپولیسی‌ها بود.

۵ هفته حیاتی در انتظار آبی‌ها
آبی‌پوشان در نبرد با تراکتور تبریز، برای بیست‌ودومین مسابقه پیاپی در فصل جاری توانستند شکست‌ناپذیر بمانند و حالا اگر در ۵ دیدار پیش‌رو برابر ذوب‌آهن اصفهان، فولاد خوزستان، نساجی مازندران، گل‌گهر سیرجان و پیکان تهران، روند شکست‌ناپذیری آبی‌ها تمدید شود، آن‌ها می‌توانند بار دیگر رکورد تاریخی سرخ‌پوشان پایتخت را در لیگ برتر بشکنند و بعد از تیمِ مجیدی، استقلالِ نکونام به دومین تیم شکست‌ناپذیر تاریخ لیگ برتر تبدیل خواهد شد. ضمن آنکه شکست‌ناپذیری در ۵ بازی پیش‌رو می‌تواند مسیر قهرمانی استقلالی‌ها در فصل جاری را هم هموار کند.

خیز بلند نکونام برای شکستن رکورد مجیدی
جواد نکونام با استقلالی‌ها قراردادی ۳ ساله دارد و این قرارداد بلندمدت، فرصت کافی را در اختیار سرمربی آبی‌پوشان پایتخت قرار می‌دهد تا به رکورد استقلالِ مجیدی حمله کند. جالب آنکه بعد از جدایی فرهاد مجیدی از استقلال، رکورد ۳۰ هفته شکست‌ناپذیری آبی‌ها حتی یک هفته هم تمدید نشد و آن‌ها در اولین بازی با هدایت ریکاردو سا پینتو مغلوب شدند و در لیگ بیستم و پیش از آنکه سریال نباختن‌های استقلال با مجیدی آغاز شود، آن‌ها برابر سپاهانِ نویدکیا شکست خورده بودند. با توجه به ۳۰ بازی شکست‌ناپذیری آبی‌ها در لیگ برتر، حالا تیم تحت هدایت جواد نکونام تنها ۸ مسابقه با رسیدن به رکورد استقلالِ لیگ بیست‌ویکم و ۹ مسابقه با شکستن این رکورد فاصله دارد که باید دید این مهم محقق خواهد شد یا خیر.

کد مطلب: 215429
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *