۰
يکشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۵۶

نفت تهران صدرنشین شد/ برتری استقلال و توقف پرسپولیس

در سه دیدار همزمان هفته بیست و نهم رقابتهای لیگ برتر فوتبال تیم فولاد خوزستان در اهواز برابر استقلال شکست خورد و پرسپولیس در دقایق پایانی با پذیرش گل تساوی صدرنشینی را از دست داد. بدین ترتیب تیم نفت تهران به صدر جدول رده بندی صعود کرد.
نفت تهران صدرنشین شد/ برتری استقلال و توقف پرسپولیس
سه دیدار حساس هفته بیست و نهم رقابتهای لیگ برتر فوتبال از ساعت ۱۷:۳۵ امروز یکشنبه به طور همزمان در اهواز و تهران برگزار شد که در مهمترین دیدار تیم فولاد خوزستان صدرنشین لیگ برتر تا پیش از این مسابقات در حضور ۵۰ هزار تماشاگر ورزشگاه غدیر اهواز برابر استقلال تهران با یک گل شکست خورد. تنها گل این تیم را آرش برهانی در دقیقه ۲۳ با ضربه سر از روی سانتر خسرو حیدری به ثمر رساند. فولاد با این باخت به رده دوم جدول سقوط کرد.

استقلال که با یک بازی بسته به ضد حملات دل بسته بود در دقایق اولیه بازی خوش شانس بود که تیر دروازه مانع گلزنی حریف شد. فولادی‌ها که تا اواسط نیمه دوم شریفات را در ترکیب نداشتند در نیمه دوم کاملا عصبی به نظر می‌رسیدند و پس از آنکه پریرا به خاطر درگیری با تیموریان اخطار گرفت نوبت به بختیار رحمانی رسید که با یک حرکت بچه‌گانه روی تیموریان در دقیقه ۵۶ از علیرضا فغانی کارت قرمز دریافت کند و از بازی اخراج شود.

فولاد خیلی خوش شانس بود که ضربه آرش برهانی در دقیقه ۶۸ درون دروازه این تیم نرفت تا فاصله دو تیم به عدد ۲ برسد. آندرانیک تیموریان که در دقیقه ۷۰ با بازیکن حریف بر سر توپ می جنگید بار دیگر از دست خودش برای ضربه زدن استفاده کرد و با دریافت کارت قرمز اخراج شد تا دو تیم ۱۰ نفره به کار خود ادامه دهند. فولاد در ادامه فشار زیادی به تیم استقلال وارد کرد ولی نتوانست گل تساوی را به ثمر برساند.

در ورزشگاه آزادی تهران تیم پرسپولیس برابر راه آهن سورینت ابتدا روی اشتباه نیلسون دروازه خود را گشوده دید. علیپور در دقیقه ۱۶ روی یک ضربه آرام از گوشه سمت چپ دروازه حریف دروازه تیم دایی را گشود. دو دقیقه بعد سرخپوشان پشت محوطه جریمه حریف صاحب ضربه کاشته شدند که عباس زاده با یک ضربه چپ دقیق کار را به تساوی کشاند.

با شروع نیمه دوم تیم پرسپولیس بهتر از حریف بازی کرد و دایی با بیرون کشیدن خلعتبری و تغییراتی که در تیمش ایجاد کرد شرایط را به سود تیمش تغییر داد. در دقیقه ۶۲ این دیدار بود که عالیشاه دروازه حریف را گشود و نتیجه را به سود پرسپولیس تغییر داد. ۱۰ دقیقه بعد عباس زاده تیر دروازه حریف را به لرزه در آورد. در دقیقه ۸۸ بود که عظیمی گل دوم را برای راه آهن به ثمر رساند تا پرسپولیس در آخرین لحظات صدرنشینی را از دست بدهد.

تیم نفت تهران دیگر مدعی قهرمانی هم مقابل گسترش فولاد تبریز با ۴ گل به پیروزی دست یافت. رسول نویدکیا و ووریا غفوری در نیمه نخست برای این تیم گلزنی کردند و با گلی که نویدکیا و علی قربانی در نیمه دوم به ثمر رساندند کار حریف یکسره شد. فردین عابدینی در دقیقه ۸۶ تنها گل حریف را به ثمر رساند که برای تغییر نتیجه بی اثر بود.

نتایج سه دیدار همزمان لیگ برتر به شرح زیر است:

- فولاد خوزستان صفر - استقلال تهران یک
* گل: آرش برهانی(۲۳) برای استقلال
اخراج: بختیار رحمانی(۵۶- فولاد خوزستان) و آندرانیک تیموریان(۷۰- استقلال)

- پرسپولیس تهران ۲ - راه آهن سورینت ۲
* گلها: محمد عباس زاده(۱۸) و امید عالیشاه(۷۴) برای پرسپولیس - علی علیپور(۱۶) و علیرضا عظیمی(۸۸) برای راه آهن سورینت

- نفت تهران ۴ - گسترش فولاد تبریز یک
* گلها: رسول نویدکیا(۲۷ و ۵۳)، ووریا غفوری(۳۵- پنالتی) و علی قربانی۷۸) برای نفت تهران - فردین عابدینی(۸۶) برای گسترش فولاد

جدول رده بندی لیگ برتر در بالای جدول:
۱- نفت تهران ۵۴ امتیاز(تفاضل ۱۷)
۲- فولاد خوزستان ۵۴(تفاضل ۱۱)
۳- استقلال تهران ۵۳ امتیاز
۴- پرسپولیس تهران ۵۲ امتیاز
۵- سپاهان اصفهان ۵۱ امتیاز
کد مطلب: 38074
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *