۰
يکشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۰۹

رگبار و رعد و برق نيمي از ايران را فرا مي گيرد

يك پژوهشگر هواشناسي از موج جديد بارشهاي بهاري در كشور طي روزهاي آينده خبر داد.
رگبار و رعد و برق نيمي از ايران را فرا مي گيرد
احسان مرادي در اصفهان افزود: با ورود سامانه كم فشار جديدي از بعدازظهر و عصر امروز یک شنبه، بارشهاي رگباري، همراه با آذرخش، وزش باد و در برخي مناطق ريزش تگرگ، ابتدا مناطق غربي و شمال غرب را فرا مي گيرد.

مرادي در خصوص ادامه بارشها اظهار داشت: اين بارشها از فردا گسترش بيشتري دارد و بتدريج مناطقي از دامنه هاي زاگرس، دامنه هاي البرز، سواحل درياي خزر، مناطقي از تهران و مناطقي از مركز را هم فرا مي گيرد. در ساير مناطق كشور وزش باد و گرد و خاك و افزايش ابر پديده چيره است.

اين پژوهشگر درباره شدت گرفتن بارشها در مناطقي از كشور گفت: از فردا بعدازظهر فعاليت بارشي اين سامانه در برخي مناطق كشور مانند مناطق غربي، تا حدي جنوب غربي، دامنه هاي مركزي زاگرس، مناطقي از دامنه هاي البرز و مناطقي از سواحل درياي خزر شدت مي گيرد و با توجه به رگباري بودن بارشها يا ريزش تگرگ ممكن است به محصولهاي كشاورزي و باغي آسيب رسيده و آبگرفتگي معابر عمومي و طغيان رودهاي فصلي را شاهد باشيم.

مرادي درباره ادامه فعاليت اين سامانه بیان داشت: از دوشنبه شب و روز سه شنبه عمده فعاليت سامانه را در شمال شرق، مناطقي از مركز، مناطقي از دامنه هاي جنوبي زاگرس و تا حدي در شرق كشور انتظار داريم.

اين پژوهشگر درباره وضع بارشي كشور تا آخر هفته گفت: خوشبختانه دوباره از چهارشنبه سامانه جديدي از سمت غرب كشور وارد مي شود و بارشها تا پايان هفته در مناطقي از ميهن تداوم دارد.

کد مطلب: 38187
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *