۰
يکشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۲۶

به نقد کردن دولت، مجلس و حتی قوه قضاییه بسیار تأکید دارم

به نقد ‌کردن دولت، مجلس و حتی قوه قضاییه بسیار تأکید دارم؛ اما باید توجه داشته باشیم که این نقدها نباید ما را از نبرد اصلی‌مان، که همان جبهه اقتصادی است، دور کند. مذاکرات و اقتصاد مقاومتی هر دو باید به موازات هم پیش بروند تا بتوانیم تحریم‌های اقتصادی را بی اثر کنیم.
به نقد کردن دولت، مجلس و حتی قوه قضاییه بسیار تأکید دارم
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: از مذاکرات و تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشور دفاع می‌کنیم، چون رهبر انقلاب نظارت کاملی بر آن دارد.

 دکتر محسن رضایی در مراسم سالروز آزادسازی خرمشهر که در تالار شهید بهشتی کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: کرمانشاه و کرمانشاهیان در پیروزی انقلاب و دوران دفاع مقدس، نقش بی‌بدیلی داشته و همواره سپر ایران زمین بوده‌اند.

وی ادامه داد: در دوران جنگ تحمیلی کرمانشاه همزمان در سه جبهه می‌جنگید؛ یکی در ارتباط با ضدانقلاب، یکی در رابطه با شهرهای اشغال شده خود و یکی در کمک‌رسانی به جبهه‌های جنوب کشور.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در عملیات آزادسازی خرمشهر ۴۶ تن از استان کرمانشاه شهید و ۱۰۰ تن نیز جانباز شدند و همچنین رزمندگان بسیاری از این استان در آن عملیات غرورآفرین حضور داشتند.

رضایی افزود: یکی از دلایل عقب‌ماندگی استان کرمانشاه از چرخه توسعه، همین عامل حضور همیشگی در سنگرهای جنگ و دفاع از کشور بود؛ بنابراین در آن سال‌های دوران جنگ، هیچ سرمایه گذاری خصوصی و دولتی در این دیار صورت نگرفت.

وی ادامه داد: در سال اول جنگ تحمیلی هر چقدر که نیروهای ما حمله می‌کردند، ثمری نداشت، اما از سال دوم جنگ که بنی صدر یعنی‌‌ همان مانع وحدت ارتش و سپاه برکنار شد، هم اداره جنگ و هم شیوه جنگ عوض گشت.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوران جنگ تحمیلی اظهار کرد: از سال دوم جنگ، ارتش و سپاه با هم متحد شدند و جنگ جدیدی به نام جنگ انقلابی که ترکیبی از جنگ‌های پارتیزانی و جنگهای کلاسیک بود، خلق شد که محور این جنگ جدید هم مردم بودند.

رضایی تصریح کرد: اینکه امام خمینی (ره) فرموده‌اند «خرمشهر را خدا آزاد کرد» منظورشان این است که انجام این کار، ‌معجره الهی بوده که به دست مردم انجام گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: قطعا تحریم‌های اقتصادی سخت‌تر از جنگ نیست و عبور از این تحریم‌ها نمی‌تواند کار بسیار دشواری باشد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آزادی خرمشهر این را ثابت کرد که جمهوری اسلامی ایران به کوری چشم دشمنان تا ابد پابرجا ‌می‌ماند.

وی با انتقاد از کسانی که می‌گویند چرا ایران بعد از آزادی خرمشهر جنگ را ادامه داد، افزود: اگر ما در آن زمان آتش بس را می‌پذیرفتیم تا امروز صدام بود و هرچند سال یکبار هم حملاتی از ناحیه عراق به ایران صورت می‌گرفت.

رضایی در ادامه با اشاره به هجمه‌های دشمن در جبهه اقتصادی، گفت: دشمن این آب و خاک وقتی که دید از طریق کودتا، شورش و جنگ نظامی نمی‌تواند علیه ایران کاری ‌از پیش ببرد، به سراغ جنگ اقتصادی رفت.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ما از مذاکرات و تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشور دفاع می‌کنیم، چون معتقدیم رهبر انقلاب نظارت کامل و دقیقی بر آن دارد.

وی ادامه داد: اما بحث واقعی ما برای مقابله با تحریم‌ها مذاکره نیست، بلکه حرکت در مسیر خودکفایی کشاورزی، صنعت و خدمات است.

رضایی تصریح کرد: امروز سیاسیون ما جنگ اصلی که‌‌ همان جنگ اقتصادی است را‌‌ رها کرده و در تهران ‌علیه هم می‌جنگند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز اصلاح‌طلب و اصولگرای واقعی کسی است که سنگی از مشکلات اقتصادی کشور بردارد.

وی تأکید کرد: امروز باید همه با هم دست‌هایمان را بالا زده و در سنگر جنگ اقتصادی کار و تلاش کنیم.

رضایی با بیان این‌که امروز یک جنگ تمام عیار اقتصادی علیه کشور صورت گرفته است، گفت: تحریم‌های اقتصادی را باید در صنعت و کشاورزی دفع کنیم و یقین بدانید که این امکان‌پذیر است.

وی با اشاره به اینکه سیاست، امنیت و دفاع کشور سال‌هاست که تأمین شده است، اظهار کرد: امروز هیچ موشک و هواپیمایی نمی‌تواند کشور را تهدید کند، چراکه ارتش قهرمان به همراه سپاه در اوج اقتدار و آمادگی به سر می‌برند؛ بنابراین، دشمن چون می‌داند که از این مسیر‌ها نمی‌تواند ضربه‌ای به نظام وارد کند، یک جای زخمی ایران که‌‌ همان اقتصاد است را گرفته و بر این باور است که این بار ایران را به زمین خواهد زد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتقاد از آمار پایین صادرات کشور‌ گفت: حداقل باید سالانه ۱۰ میلیارد دلار صادرات از مرزهای کرمانشاه به عراق می‌داشتیم، در حالی که رقمی کمتر از سه میلیارد دلار داریم و آن هم بخش ناچیزی‌اش متعلق به خود کرمانشاه است.

وی در پایان تأکید کرد: من به نقد ‌دولت، مجلس و حتی قوه قضاییه بسیار تأکید دارم؛ اما باید توجه داشته باشیم که این نقد‌ها نباید ما را از نبرد اصلی‌مان که‌‌ همان جبهه اقتصادی است، دور کند.

رضایی در پایان تأکید کرد: مذاکرات و اقتصاد مقاومتی هر دو باید به موازات هم پیش بروند تا بتوانیم تحریم‌های اقتصادی را بی‌اثر کنیم.
کد مطلب: 39022
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *