۰
پنجشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۶

خداحافظی سردار رادان با سمت جانشینی رئیس پلیس

تغییرات گسترده در نیروی انتظامی، تیرخلاص مجلس به قانون مبارزه با مواد مخدر،انتقال 5 درصد بدحجابان به مرکز پلیس و منع ورود ماموران به حریم خصوصی مردم مهمترین خبرهای پلیس در هفته جاری است.
خداحافظی سردار رادان با سمت جانشینی رئیس پلیس
مهمترین خبر حوزه پلیس در هفته جاری خداحافظی با سرتیپ احمدرضا رادان جانشین رئیس پلیس کشور بود.

روز دوشنبه رسانه ها در خبری کوتاه اعلام کردند سردار حسین اشتری رئیس پلیس اطلاعات و امنیت کشور جایگزین سردار رادان در سمت جانشینی فرمانده نیروی انتظامی شده است. بلافاصله پس از این خبر معاون اجتماعی نیروی انتظامی در تماس با رسانه ضمن گلایه از انتشار چنین خبری گفت: خبر تغییر جانشین فرمانده نیروی انتظامی نباید رسانه ای می شد و برخی از رسانه ها زودهنگام اقدام به انتشار خبر کردند این در حالی بودکه روز چهارشنبه مراسم تودیع و معارفه با حضور معاون امنیتی وزیر کشور و فرمانده نیروی انتظامی برگزار شد.

در این مراسم سردار رادان روز چهارشنبه را یکی از شیرین ترین روزهای عمرش معرفی کرد گفت: خوشحالم بار مسئولیتی از روی دوشم برداشته شد اما هر کجا باشم به خدمت رسانی ادامه می دهم.

گفتنی است سردار رادان به سمت رئیس مرکز مطالعات راهبردی نیروی انتظامی منصوب شد. همچنین سردار غلامرضا رضائیان به عنوان رئیس پلیس جدید اطلاعات و امنیت منصوب شد.

تیر خلاص مجلس به قانون مبارزه با مواد مخدر

سردار علی مویدی که از ابلاغ آیین دادرسی جدید به شدت گلایه داشت در مورد این قانون گفت: قانون دادرسی جدید و تصویب آن برای اجرا تیر خلاص مجلس به قانون مبارزه با مواد مخدر است و دیگر قاچاقچیان دانه درشت که بر اساس ماده ۳۲ در چنگ قانون گرفتار می شدند به راحتی قانون را دور می زنند. تصویب و ابلاغ قانون آیین دادرسی مشکلات اساسی را به وجود آورده است. به نظرم هیات رئیسه مجلس از این موضع خبر ندارد چرا که آیین دادرسی شامل ماده ۸۵ شده و در صحن علنی مطرح نشد.

۵ درصد بدحجابان به مرکز پلیس منتقل می شوند

رئیس پلیس کشور در هفته جاری با بیان اینکه ۵ درصد بدحجابان به مرکز پلیس منتقل می شوند گفت: از این تعداد تنها نیم درصد به قوه قضائیه معرفی می شوند که آمار زیادی نیست و نیم درصد همان افرادی که به مراجع قضائی معرفی شده اند بار دیگر هنجارشکنی را ادامه می دهند.

وی با انتقاد از معاونش در مورد اعلام آمار معرفی ۱۸ هزار بدحجاب به قوه قضائیه گفت: ضرورتی نداشت که معاون اجتماعی این آمار را اعلام کند و آمار موجود در شورای اجتماعی کشور مطرح شده است البته وضعیت حجاب نسبت به سال های گذشته بسیار بهبود یافته است.

رئیس پلیس کشور که هفته پرکاری را پشت سر می گذاشت سخنان مهمی در خصوص حجاب، اعدام مه آفرید، جابجایی در نیروی انتظامی بیان کرد که در زیر می خوانید:
برخورد با مفسدان اقتصادی باید با قاطعیت باشد تا جنبه پیشگیری داشته باشد اما مهمتر اتز پیشگیر بهبود ساختار است تا شاهد بازتولید این گونه مفاسد نباشیم.

تعداد بدحجابانی که به قوه قضائیه معرفی می شوند نسبت به جمعیت کشور عدد زیادی نیست.
کسانی که از آن سوی مرزها ناهنجاری را گسترش می دهند خودشان باعث می شوند نظام محدودیت هایی را در عرصه فرهنگ و فضای مجازی به وجود آورد.
پلیس در حوزه خصوصی مردم وارد نمی شود.
سردار رادان برای نظام فداکارانه در میدان بود.

هیچ ماموری حق ندارد مسایل خصوصی مردم را افشا کند یا سرک بکشد که مردم در خانه هایشان چه کاری انجام می دهند.

از تشکیل قرارگاه مبارزه با سرقت تا آخرین وضعیت تشکیل پلیس اقتصادی

جانشین رئیس پلیس آگاهی در گفتگویی تفصیلی مهمترین برنامه های این پلیس را برای سال ۹۳ تشریح کرد که در زیر مهمترین گفته های سردار محمد رضا مقیمی را می خوانید.

قرارگاه مشترک پلیس آگاهی و پیشگیری برای مقابله با سرقت تشکیل شده است. پلیس با احتکار کالا در فاز دوم هدفمندی یارانه ها برخورد می کند. به دلیل نگهداری سکه و ارز در خانه ها شاهد افزایش طلاجات از خانه ها هستیم. پلیس آگاهی آمادگی دارد از هر گونه اخلال در بازار ارز و سودجویی جلوگیری کند.

ردیابی قطعات خودرو چندی است که شروع شده و یکی از موضوعات مورد انتظار پلیس این است که خودروساز هنگام تولید خودرو شماره قطعات را نیز مشخص کند.

پلیس سارقان و مجرمان سابقه دار را پس از آزادی از زندان رصد و کنترل می کند.

صرف بدهکار بانکی بودن جرم نیست و ممکن است هر فردی چند قسط بانکش عقب بیفتد.

طرح تشکیل پلیس اقتصادی به دولت قبل و مرکز پژوهش های مجلس ارائه شد.
کد مطلب: 39078
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *