۰
سه شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۲۲

کي‌روش:اعتبار در فوتبال‌ باعث‌ برد يک‌‌تيم‌ نمي‌شود

سرمربي تيم ملي فوتبال ايران اظهار داشت: آرژانتين در 40 سال گذشته به لحاظ تيمي جزو 4 تيم اول دنيا بوده اما اعتبار هيچگاه در فوتبال باعث برد يک تيم نمي‌شود.
کي‌روش:اعتبار در فوتبال‌ باعث‌ برد يک‌‌تيم‌ نمي‌شود
کارلوس کي‌روش در نشست مطبوعاتي در خصوص اينکه قبل از بازي گفته بوديد که همه فکر مي‌کنند گروه ششم سه تيمي است اما ديشب نشان داديد که گروه چهار تيمي است اين موضوع درست است، اظهار داشت: هنوز معتقدم که اکثر افراد فکر مي‌کنند گروه ما سه تيمي است و اکثر کارشناسان معتقد هستند که آرژانتين صدرنشين گروه ماست و نيجريه يا بوسني هم تيم دوم گروه خواهند شد.

وي ادامه داد: همان‌طور که گفتم ما استحقاق حضور در اينجا را داريم. اينطور نبوده که با جايزه فيفا به اينجا آمده باشيم بلکه مي‌خواهيم خودمان را نشان دهيم.

کي‌روش خاطرنشان کرد: اينطور نيست که به خاطر يک امتيازي که در بازي اول گرفتيم غرور مرا گرفته باشد، ما راه خودمان را ادامه مي‌دهيم و مي‌خواهيم توانايي خود را ثابت کنيم. با همين اخلاق و روند به کار خود ادامه مي‌دهيم و جنگده کار خود را دنبال مي‌کنيم.

سرمربي تيم ملي فوتبال يادآور شد: همانطور که گفتم مي‌خواهم پس از هر بازي سر بازيکنان بالا باشد، مي‌خواهم همه هواداران به فوتبال ايران افتخار کنند و اين مسئله مهم‌ترين هدف ماست.

کي‌روش در مورد اينکه پس از قرعه‌کشي تمرکز خود را روي نيجريه گذاشتيد و حالا بايد به مصاف آرژانتين برويد، تصريح کرد: آرژانتين در ۴۰ سال گذشته به لحاظ تيمي جزو ۴ تيم اول دنيا بوده و سخت است تيمي را پيدا کنيد که بالاتر از آرژانتين باشد. اما دو مسئله مهم در فوتبال است اول اينکه اعتبار هيچگاه در فوتبال باعث برد شما نمي‌شود و دوم اينکه هيچ بازي در جهان وجود ندارد که قبل از شروع مسابقه نشان دهد که شما برنده بازي هستيد. بازي ما مقابل آرژانتين يکي از سخت‌ترين بازي‌هاي ايران در جام جهاني است.

وي افزود: فوتبال ايران در پنج روز آينده بزرگ‌ترين چالش خود را پيش روي دارد. تنها راهي که داريم اين است که روحيه جنگندگي بالايي داشته باشيم و بهترين بازيکنان ما مقابل آرژانتين بازي کنند. در نهايت بهترين بازيکن ما امروز روحيه خوبي داشت و منظور از بهترين بازيکن همان روحيه تيمي ما است.

سرمربي تيم ملي فوتبال در مورد اينکه ممکن است براي حفظ انرژي بازي با آرژانتين را قرباني بازي با بوسني کند، تاکيد کرد: خير هرگز. من فکر مي‌کنم با بهترين بازيکنان تقابلي مناسب با آرژانتين خواهيم داشت. از بهترين‌ها استفاده خواهيم کرد. در فوتبال به فردا اعتقادي ندارم، پس بايد بهترين را در روز مسابقه داشته باشي.

کي‌روش در مورد اينکه براي بازي با آرژانتين چه برنامه‌اي داريد و آيا احتمال تغيير وجود دارد يا خير گفت: بله امکان تغيير وجود دارد. احتمال دارد که ما کارهايمان را تطبيق دهيم ولي مهم‌ترين برنامه ما اين است که استراحت خوبي داشته باشيم چون بازي سنگيني مقابل نيجريه داشتيم.

وي افزود: مسئله‌اي که بايد به آن اشاره کنيم اين است که دو روز دو هفته يا نه، دو سال هم نمي‌تواند فاصله زماني با آرژانتين را حل کند شايد به ۲۰ سال زمان نياز باشد. اما بايد خودمان را براي بازي آماده کنيم.

سرمربي تيم ملي فوتبال ايران در خصوص اينکه آيا دژاگه ديروز دچار افت شده بود، تاکيد کرد: خير بازي در جام جهاني سخت است. خسرو حيدري و اشکان که کار سختي را پشت سر گذاشتند. البته اشکان فصل گذشته مصدوم بود و چند بازي را از دست داد و روند ايده‌آل و آمادگي خود را طي مي‌کند. ما شکي نداريم ديروز عملکردش را خوب انجام داد.

کي‌روش تاکيد کرد: البته وقتي بازيکنان حريف مثل اوبي ميکل و موزس دانش اين را داشتند که يک بازيکن از ليگ انگليس در تيم ما هست، همين باعث مي‌شد که حريف ترسي از ما داشته باشد، من از عملکرد اشکان راضي هستم.

وي در مورد اينکه قبل از بازي گفته بوديد که سربلند زمين را ترک خواهيم کرد آيا همين قول را مي‌دهيد که بعد از بازي آرژانتين هم سربلند خارج شويد، گفت: بله هيچ شکي نيست. وقتي شما شاهد اين هستيد که بازيکنان در ۹۰ دقيقه با همه توان بازي مي‌کنند بدون شک افتخار آميزند. فقط افرادي که جبهه خاصي دارند براي اين موضوع احترام نمي‌گذارند و ما چنين افرادي را در کنارمان داريم. وقتي شما تيم را مي‌بينيد که ۹۰ دقيقه مي‌جنگند بدون شک احترام به هواداران است. بازيکنان من تا امروز اين مهم را انجام دادند و دليلي نمي‌بينم که مقابل آرژانتين اين کار را انجام ندهند.

وي در مورد اينکه منظور شما از سربلندي چيست و آيا اين مسئله به نتيجه بازي ختم مي‌شود يا فقط بازي؟ تاکيد کرد: من فقط راجع به مطالبي صحبت مي‌کنم که بتوانم کنترلش کنم. من در مورد تعهد خود، اعتقادات و کار خودم مي‌توانم کنترل داشته باشم اما در مورد نتيجه بازي نمي‌توانم کنترلي داشته باشم. بدون شک ما برنامه خودمان را داريم و سعي مي‌کنيم آن را در زمين پياده کنيم.

کي‌روش در مورد اينکه شما فکر مي‌کنيد اينکه با تمرکز تمام لحظات بازي را انجام دادن کار راحتي است، تصريح کرد: اگر تمام نفرات تيم براي توپ و بازي بجنگند و اگر همين کار را انجام دهند من بسيار خوشنود خواهم بود.

وي در مورد اينکه آيا روز گذشته بهترين بازيکن زمين مي‌توانست از تيم ما باشد، گفت: من هم موافق اين مسئله هستم اما اگر شما هم يک بازيکن ناشناس را مقابل اسپانسرها قرار دهيد به عنوان بهترين بازيکن آنها خوشحال مي‌شوند؟ تا زماني که ما بازيکناني داشته باشيم که در چلسي و آرسنال و تيم‌هاي بزرگ بازي کنند زمان زيادي نياز داريم.

کي‌روش در خصوص اينکه علت حضور حقيقي در درون دروازه چيست؟ گفت: شما بازي را ديديد. زماني که بازي گوياي همه چيز هست ديگر حرفي ندارم.

کي‌روش در مورد اينکه وقتي بازي تيم‌هاي کي‌روش را مي‌بينيم ياد بازي‌هاي مورينيو مقابل بارسلونا مي‌افتيم، آيا واقعا همين تاکتيک را داريد؟ تصريح کرد: شما يادآوري مي‌کنيد و من را ياد مورينيو مي‌اندازيد مرا تحسين مي‌کنيد يا از من انتقاد مي‌کنيد؟! اما تمام مربيان با داشته‌هايشان بايد کارشان را ادامه کنند.

وي افزود: در مورد تاکتيکي که در زماني که رئال مادريد بودم، وقتي رونالدو را داشتم اتوماتيک سه نفر مي‌رفتند سمت رونالدو، کار من در آن شرايط راحت‌تر بود اما هميشه به داشته‌هايي که داريم فکر مي‌کنم و با سازماندهي و تمرکز بازي مي‌کنيم. امسال در ليگ قهرمانان هم شاهد بوديد که خيلي تيم‌ها مقابل بارسلونا در نيمه خودشان دفاع مي‌کردند.

وي در پاسخ به سوال خبرنگار اسپانيايي مبني بر اينکه چگونه مي‌توانيد در بازي با آرژانتين مسي را مهار کنيد، گفت: آرژانتين فقط مسي نيست، آنها تيمي هستند که ستاره‌هاي متعددي دارند که در سطح اول جهان بازي مي‌کنند از جمله دي‌ماريا، هيگواين و غيره.

کد مطلب: 39360
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *