۰
جمعه ۶ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۱۹

صعود بلژيک و الجزاير، حذف روسيه با کاپلو

تيم‌هاي بلژيک و الجزاير با قرار گرفتن در رده‌هاي اول و دوم گروه‌ H به مرحله يک هشتم نهايي جام جهاني راه يافتند و روسيه و کره جنوبي حذف شدند.
صعود بلژيک و الجزاير، حذف روسيه با کاپلو
بلژيک و کره جنوبي در سومين ديدارشان در جام جهاني به مصاف هم رفتند.

در نيمه نخست دو تيم چند حمله جدي روي دروازه هم ايجاد کردند که مرتنس از بلژيک و چو جاي چول از کره جنوبي بهترين موقعيت‌هاي تيم‌شان را از دست دادند البته بلژيکي‌ها چندين تغيير در تيم خودشان ايجاد کرده بودند که از جمله مي‌توان به حضور عدنان يانوزاي در زمين مسابقه اشاره کرد که اولين بازي‌اش را با پيراهن بلژيک انجام داد.

البته بلژيکي‌ها در ثانيه‌هاي پاياني نيمه نخست ۱۰ نفره شدند. در اين صحنه دفور به دليل خطاي خطرناک روي بازيکن کره‌اي از داور مسابقه کارت قرمز گرفت تا شاگردان ويلموتس نيمه دوم را ۱۰ نفره شروع کنند. در اين نيمه بازيکنان کره‌اي بازي بهتري به نمايش گذاشتند و اگر مهاجمان اين تيم دقت مي‌کردند مي‌توانستند تيم‌شان را به گل برسانند. حتي يک بار ديرک دروازه به کمک بلژيک آمد تا دروازه اين تيم بسته بماند.

در ادامه يان فرتونگن موفق شد از روي توپ برگشتي دروازه کره جنوبي را باز کند تا بلژيک که از سرگروهي در اين گروه خيالش تقريبا راحت بود، سه امتياز بازي آخر را نيز کسب کند.

الجزاير و روسيه هم در حساس‌ترين ديدار گروه به مصاف هم رفتند که اين ديدار در پايان با نتيجه يک بر يک به پايان رسيد تا با اين نتيجه نماينده آفريقا به مرحله بعد راه يابد و تيم فابيو کاپلو به خانه برگردد.

روس‌ها در نيمه نخست خيلي زود توانستند به گل برسند. ضربه کوکورين نماينده آفريقا را تسليم کرد. در ادامه بازيکنان الجزاير صاحب چند موقعيت شدند که نتوانستند آن را به گل تبديل کنند. الجزايري‌ها در نيمه دوم مزد بازي جسورانه‌ي خود را گرفتند. اسلام سليماني در دقيقه ۶۰ موفق شد با ضربه سر پاسخ گل روس‌ها را بدهد تا الجزاير به گل خود دست يابد.

در ادامه حساسيت بالاي بازي باعث شد تا فابيو کاپلو زاگوئف را به ترکيب تيمش اضافه کند اما حضور اين بازيکن نيز موثر نبود تا در نهايت اين ديدار با تساوي يک بر يک به پايان برسد و الجزاير پس از بلژيک به عنوان تيم دوم به مرحله يک هشتم نهايي جام جهاني راه يابد و حريف آلمان شود.

جدول نهايي گروه H:

۱- بلژيک، ۹ امتياز

۲- الجزاير، ۴ امتياز

۳- روسيه، ۲ امتياز

۴- کره جنوبي، يک امتياز

کد مطلب: 39547
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *