۰
جمعه ۶ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۵۷

ورود بنزین بی‌کیفیت ممنوع شد

معاون وزیر نفت با اشاره به ممنوعیت استفاده از ماده افزودنی MMT در ترکیب بنزین ایران از آغاز از سرگیری واردات روزانه حدود 10 میلیون لیتر بنزین از اواسط تیر ماه خبر داد و اعلام کرد: هرگونه محموله بنزینی که وارد کشور خواهد شد در صورتی که مورد تائید موسسه استاندارد نباشد، قطعا مرجوع خواهد شد.
ورود بنزین بی‌کیفیت ممنوع شد
عباس کاظمی  با اشاره به ممنوعیت استفاده از هرگونه اکتان افزا و یا افزودنی‌های حاوی فلزات، گفت: هرگونه افزودنی که دارای پایه فلزی باشد، استفاده از آن در ترکیب بنزین عرضه شده در جایگاه‌ها ممنوع است.

مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اعلام اینکه بر این استفاده از ماده افزودنی MMT در ترکیب بنزین ممنوع است، تصریح کرد: در هیچ یک از پالایشگاه و یا بنزین وارداتی نباید از ماده افزودنی MMT استفاده شود.

معاون وزیر نفت همچنین با اشاره به توقف واردات بنزین، اظهار داشت: یکی از سیاست‌های کلان دولت واردات بنزین با بالاترین استاندارد بین‌المللی است از این رو واردات بنزین با استاندارد یورو چهار اتحادیه اروپا از اواسط تیر ماه سال جاری از سرگرفته می شود.

این عضو هیات مدیره شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با تاکید بر اینکه موسسه استاندارد می‌تواند بر کیفیت محموله‌های بنزین وارداتی نظارت داشته باشد، بیان کرد: بر این اساس هرگونه محموله بنزینی که وارد کشور خواهد شد در صورتی که مورد تائید موسسه استاندارد نباید قطعا مرجوع خواهد شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه تمامی مراحل بازرگانی خرید و واردات بنزین با استاندارد بالا توسط امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران انجام می شود، تبیین کرد: پیش بینی می شود از اواسط تیر ماه سال جاری به طور متوسط روزانه حدود ۱۰ میلیون لیتر بنزین وارد کشور شود.

کاظمی با اشاره به توقف تولید بنزین در پتروشیمی‌ها از اردیبهشت ماه سال جاری، تاکید کرد: در شرایط فعلی ذخایر بنزین کشور در شرایط مطلوبی قرار دارد و بنزین مورد نیاز مردم هم با استفاده از تولید و ذخایر داخلی تامین می شود.

به گزارش مهر، هیات دولت با صدور مصوبه ای خطاب به وزارت نفت خواستار واردات بنزین صرفا با استاندارد یورو چهار اتحادیه اروپا شده و برهمین اساس، هرگونه واردات بنزین با استاندارد یورو دو در قراردادهای جدید ممنوع اعلام شده است.

بر اساس ابلاغیه هیات دولت به وزارت نفت در اواسط اردیبهشت ماه امسال مبنی بر قطع دریافت اکتان افزا از مجتمع‌های پتروشیمی، مقرر شد کمبود بنزین مصرفی کشور از طریق واردات بنزین یورو ۴ توسط وزارت نفت جبران شود که به همین منظور برنامه‌ریزی برای واردات بنزین با استاندارد یورو ۴ به عمل آمده و در بازه زمانی یک ماه آینده واردات بنزین یورو ۴ عملیاتی خواهد شد.
کد مطلب: 39550
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *