۰
پنجشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۳۶
پلیس در 7 روز؛

جزئیات جدید معافیت خدمت سربازی

توقیف پورشه با سرعت 210 کیلومتر،جابه جایی فرماندهان انتظامی استانها،جزئیات جدید معافیت پزشکی مشمولان و سرقت پژو و پراید از سوی سارقان مهمترین خبرهای پلیس در هفته اخیر است.
جزئیات جدید معافیت خدمت سربازی
در هفته جاری مهمترین رویداد حوزه انتظامی جابجایی فرمانده مرزبانی بود. در هفته جاری با حکم وزیر کشور سرتیپ حسین ذوالفقاری فرمانده مرزبانی کشور به عنوان معاون امنیتی انتظامی منصوب شد این در حالی است که از ماه ها قبل موضوع جابجایی فرمانده مرزبانی مطرح شده بود اما به دلیل برخی مسایل رخ داده در مرزها این موضوع به تیرماه موکول شد.

این در حالی است که از سردار کرمی فرمانده یگان ویژه، سردار سجادیان فرمانده اسبق استان فارس و سردار کشوری فرمانده انتظامی سابق کرمانشاه با عنوان جایگزینان سردار ذوالفقاری نام برده می شود.

ادامه جابجایی فرماندهان انتظامی استانها

در ادامه تغییرات فرماندهان انتظامی طی دو هفته اخیر فرمانده انتظامی ۵ استان از جمله کردستان، کرمانشاه، یزد، فارس و آذربایجان تغییر یا جابجا شدند.

گفته می شود در سیاست های جدید نیروی انتظامی قرار است فرماندهان جوان جای فرماندهان با تجربه را گرفته و فرماندهان سابق به مرکز مطالعات راهبردی نیروی انتظامی منتقل شوند.

پراید و پژو خودروی مورد علاقه سارقان

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی با اعلام این که پراید بیشترین آمار سرقت را به خود اختصاص داده است گفت: پس از این خودرو پژو، پیکان، نیسان و وانت بیشترین آمار سرقت را دارند و این در حالی است که با اندکی ارتقای ایمنی خودروها در سال ۹۲ تنها ۱۰ خودروی پراید تولید همان سال سرقت شد. این در حالی است که سارقان نیز دیگر برای سند نمره خودرو سرقت نمی کنند و بیشتر سرقتها منجر به سرقت لوازم و قطعات داخلی خودرو می شود. خوشبختانه ماموران در حال حاضر ۹۶ درصد سرقتی را کشف می کنند.

جزئیات جدید معافیت پزشکی مشمولان سربازی

در هفته اخیر سردار کمالی جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: آیین نامه اجرایی معاینه و معافیت پزشکی مشمولان تدوین شده است و این در حالی است که بر اساس این آیین نامه درخواست رسیدگی به تقاضای معافیت پزشکی در حین تحصیل امکان پذیر شد و مقاطع تحصیلی نیز در معافیت پزشکی تاثیرگذار بوده و فارغ التحصیلانی که می توانند مشاغل مربوط به تخصص خود را با وجود بیماری بدون مشقت انجام دهند تنها به عنوان معاف از رزم شناخته می شوند.

در همین حال رئیس سازمان وظیفه عمومی گفت: شرایط معافیت کفالت نگهداری از پدر نیازمند مراقبت تغییر کرده و سن پدر از ۶۵ سال تمام به ۷۰ سال افزایش یافت.

توقیف پورشه با سرعت ۲۱۰ کیلومتر

در هفته جاری یک دستگاه پورشه که با سرعت ۲۱۰ کیلومتر در جاده کاشان- قم در حرکت بود توسط ماموران پلیس راه قم متوقف و روانه پارکینگ شد ضمن این که راننده خودرو مدارک شناسایی به همراه نداشت.

هر ۸ روز یک دستگاه اتوبوس اسکانیا در آتش می سوزد

بر اساس پلیس راهنمایی و رانندگی از اواخر فروردین امسال تا کنون به طور میانگین هر ۸ روز یک بار یک دستگاه اتوبوس اسکانیا به دلیل نقص فنی در جاده ه ای کشور در آتش می سود. در آخرین نمونه نیز روز سه شنبه یک دستگاه اتوبوس اسکانیا که از اهواز به سمت تهران در حرکت بود در ۱۵ کیلومتری آزادراه خرم آباد پل زال دچار حریق شد که خوشبختانه به ۴۴ مسافر اتوبوس آسیبی نرسید.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران در مورد تمهیدات ترافیکی ماه رمضان گفت: با توجه به این که ساعات کار از سوی دولت تغییر نکرد زمان طرح ترافیک هیچ تغییری نکرده و تنها ساعت اجرای طرح زوج و فرد در ماه رمضان یک ساعت کاهش یافت. این در حالی است که با توجه به اجرای برنامه های فرهنگی مذهبی در مناطق ۲۲ گانه تهران تمامی جشنها و مسابقات ورزشی و نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با به کارگیری توان حداکثری نیروها انجام می شود.
کد مطلب: 39641
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *