; ?>; ?> شکست ايران برابر لهستان در سومين بازي - مردم سالاری آنلاين
۰
شنبه ۱۴ تير ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۴۶

شکست ايران برابر لهستان در سومين بازي

تيم ملي واليبال ايران در سومين ديدار خود برابر لهستان شکست خورد اما همچنان صدرنشين گروه A ماند.
شکست ايران برابر لهستان در سومين بازي
تيم ملي واليبال ايران در هفته هفتم ليگ جهاني در حالي به مصاف لهستان رفت که پيش از اين با کسب ۱۹ امتياز صعود خود را به دور نهايي قطعي کرده بود. به نوعي اين بازي براي تيم ايران تشريفاتي به شمار مي رفت. تيم ملي واليبال ايران در اين مسابقه برابر لهستان با نتيجه ۳ بر يک و امتيازهاي ۲۵- ۱۷، ۲۴-۲۶، ۲۳-۲۵ و ۱۷-۲۵ شکست خورد.

با وجود اين که انتظار مي رفت استقبال خوبي از سوي تماشاگران لهستان از اين مسابقه انجام شود اما در شروع مسابقه بسياري از صندلي هاي سالن همچنان خالي بود. پيش از مسابقه لهستاني ها انگيزه زيادي داشتند تا حداکثر امتيازها در اين هفته بدست آورند و بالاتر از برزيل به دور نهايي صعود کنند. لهستان در هفته گذشته دو شکست سنگين ۳ بر صفر و ۳ بر يک را در تهران تجربه کرده بود و انگيزه زيادي داشت تا در خانه خود از ملي پوشان ايران انتقام بگيرد. ست نخست اين ديدار شباهت زيادي به بازي دو تيم در تهران داشت، اما از ست دوم به بعد شاگردان کواچ بسيار ناهماهنگ و ضعيف عمل کرده و بازي را به حريف قدرتمند خود واگذار کردند.

تيم ملي واليبال ايران با لباس سورمه اي و ترکيب سعيد معروف، محمد موسوي، عادل غلامي، فرهاد قائمي، ميرزاجانپور، فرهاد قائمي و فرهاد ظريف به ميدان رفتند. همچنين نواکوشي، وينارسکي، کارول کلوس، لازلي، ميکا و ايگنازاک در ترکيب لهستان سپيد و سرخ پوش به ميدان رفتند.

ست نخست:۲۵- ۱۷ ايران

دو تيم در آغاز اين مسابقه نمايش پاياپايي داشتند. با اين حال برتري نسبي از آن ايران بود. بازيسازي هاي خوب معروف و پاس هاي فريبنده او غلامي را دور از دفاع حريف صاحب توپ مي کرد. کار سرعتي در دستور کار تي ايران بود. غلامي و موسوي موثرترين حملات را در شروع مسابقه انجام مي دادند. از سوي ديگر امير غفور که در اين ديدار بسيار سرحال بود، بارها از پشت خط آبشارهاي قدرتي خود را در زمين حريف مي نشاند. در مقابل ماريوز لازلي در تيم لهستان تقريبا در همه حملاتش موفق بود. لهستان در اين مسابقه از وجود دو ليبرو بهره مي بردو اين نشان مي داد که آنتيگا سرمربي فرانسوي اين تيم، تاکيد زيادي روي توپ گيري داشت. ايران با اختلاف ۵ امتياز وقت استراحت فني دوم را به سود خود تمام کرد. بازيکنان ايران راحت و بدون استرس کار مي کردند. اما در مقابل بازيکنان لهستان در اين بازي که حکم مرگ و زندگي برايشان داشت، پر اشتباه کار مي کردند. آمار سرويس هاي خطاي آن ها در اين مسابقه هم مثل بازي هاي تهران بالا بود. امير غفور همچنان امتياز مي رفت. او اسپک هاي خود را در منطقه چهار زمين حريف مي نشاند. ايران با اختلاف ۷ امتياز از ميزبان خود پيش بود. فرهاد ظريف با توپ گيري هاي خوب خود اسپکرهاي حريف را ناکام مي گذاشت. ميرزاجانپور که به تازگي به فنرباغچه ترکيه پيوسته در اين مسابقه باز هم ارزش هاي خود را ثابت کرد. او با هوشمندي توپ را پشت دست دفاع حريف در جاي خالي مي انداخت. لهستاني ها نمي خواستند اين مسابقه را واگذار کنند و از صعود به دور بعدي مسابقات نااميد شوند. کواچ در امتياز ۲۴ بر ۱۷ وقت استراحت گرفت. ايران ست نخست بازي را با امتياز ۲۵ بر ۱۷ به سود خود تمام کرد.

ست دوم:۲۶- ۲۴ لهستان

لهستاني ها مي دانستند اگر ست دوم مسابقه را واگذار کنند بايد حداقل از يک امتياز اين مسابقه هم چشم پوشي کنند. آن ها در شروع ست دوم به آب و آتش زدند. بازي تا امتياز شش براي هر دو تي پاياپاي پيش مي رفت. يک امتياز سرويس مستقيم از نواکوشي موجب شد تا تيم لهستان احيا شود. دو تيم در ست دوم به بازي قدرتي روي اورده بودند. بر خلاف ست نخست سعيد معروف بيشتر پاس قدرتي مي داد. البته دريافت هاي ايران نسبت به ست اول قدري ضعيف تر بود و شايد به همين دليل دست معروف براي روي آوردن به بازي سرعتي بسته شده بود. بازي بدون توپ موسوي کاملا دفاع حريف را بهم مي ريخت. لهستان وقت استراحت فني ست دوم را بردو بازيکنان ايران که نمي خواستند به حريف اجازه خودنمايي دهند بلافاصله بعد از ورود به زمين کار را جبران کردند. هر بار غلامي صاحب توپ مي شد ايران امتياز مي گرفت. تمرکز روي دفاع وسط در دستور کار حمله دو تيم بود. بازي با اختلاف يک امتياز به سود هر دو تيم پيگيري مي شد. يک صحنه مشکوک روي اسپک غفور و برخورد توپ او به آنتن موجب شد تا کواچ تقاضاي ويديو چک کند. اما داور در نهايت به سود لهستان راي داد. دفاع کناري ايران مثل بازي هاي گذشته شکننده بود.

در مقابل موسوي دفاع وسط تيم را به خوبي پوشش مي داد. هرگاه دريافت سالم مي رسيد معروف سرعتي هاي ايران را صاحب توپ مي کرد. موسوي درجا بالاتر از دفاع روي تور حريف مي پريد و توپ را به قلب دفاع حريف مي نشاند. موسوي در اين مسابقه واقعا يک فوق ستاره بود. او خوب دفاع مي کرد. عالي سرويس مي زد و اسپک هايش را به امتياز تبديل مي کرد. سراجام ايران در امتياز ۱۷ از حريف پيش افتاد. فرهاد قادمي با اسپک زيباي خود اختلاف را به دو امتياز رساند. نواکوفسکي تنها اميد لهستان براي کارهاي ترکيبي بود. قدري چاشني شانس هم با تيم لهستان يار بود. لهستان باز هم در امتياز ۲۰ از ايران جلو افتاد. کواچ عبادي پور را با ميرزاجانپور تعويض کرد تا دريافت تيم ملي تقويت شود. موسوي اما با تجربه بالاي خودش يک دفاع جانانه انجام داد و ايران را به بازي برگرداند. اما عبادي پور سرويس اش را به تور زد. بلافاصه حريف هم سرويس خراب کرد. تشکري براي ارسال سرويس به زمين رفت. لهستان ۲۴ بر ۲۳جلو بود. کواچ وقت استراحت گرفت. لازلي باز هم سرويس خراب کرد. زيگادلو براي لهستان به ميدان رفت. داور اجازه نداد قرا براي ايرن به ميدان برود. لهستان ۲۵ بر ۲۴ جلو افتاده بود که با يک دفاع خوب لهستان امتياز ۲۶ را بدست آورد و ست دوم را برد.

ست سوم: ۲۵-۲۳ لهستان

لهستان در ست سوم به بازي برگشته بود. آن ها کنترل بازي را در دست داشتند. تمرکز روي کارهاي ترکيبي و ارائه يک بازي قدرتي بدون نقص موجب شد تا در شروع اين ديدار برتري نسبي با لهستان باشد. سرويس هاي تماشايي باسزک شش امتياز متوالي را براي لهستان به همراه داشت. ان ها وقت استراحت فني نخست را با اختلاف دو امتياز بردند. لهستان با سرويس هاي خوب بازي تيم ايران را از مدار سرعتي خارج کرده بود. بازيکنان سپيد پوش لهستان انگيزه زيادي داشتند تا با پيروزي در اين مسابقه همچنان اميدوار به صعود باشند. لهستان با اختلاف چهار امتياز جلو افتاده بود و کنترل مسابقه را در دست داشت. تماشاگران لهستاني يکصدا تيم خود را تشويق مي کردند. همچنان نواکوفسکي همه سرويس هايش را به بيرون مي زد. کواچ در ست سوم فياضي را به ميدان فرستاده بود تا ايران در حمله و سرويس بهتر کار کند. اميرغفور مهاجم اول ايران در اين مسابقه بود. او با آبشار هاي تماشايي خود سعي داشت اختلاف امتيازها را کاهش دهد. اما سرويس اش را خراب کرد تا وقت استراحت فني دوم با امتياز ۱۶ بر ۱۳ به سود لهستان تمام شود. سالن واليبال لهستان حال و هواي خاصي داشت. تماشاگران اين کشور بسيار پرشور بودند. در بين هر ست هم تدارک ويژه اي براي سرگرمي تماشاگران ديده شده بود. لهستان در ست سوم کاملا متحول شده بود. آن ها عالي پايپ مي زدند. در مقابل دفاع ايران کم فروغ شده بود.

لهستان چند سرويس خراب کرد اما همچنان دو امتياز از ايران جلو بود. در اين لحظات بازيکنان ايران به بازي ريسکي روي آورده بودند. حتي موسوي و معروف هم سرويس خراب کردند. وقتي تيم لهستان با همين اختلاف به امتيازهاي بالاي بيست رسيد تازه انگار بازيکنان ايران به خودشان آمدند. توپ گيري به سختي در زمين ايران انجام شد. همين کافي بود تا فاصله امتياز به حداقل برسد. هر تيمي که اين ست را مي برد حداقل يک امتياز از اين مسابقه مي گرفت. مهدوي به جاي معروف به ميدان رفت. غفور باز هم سرويس خراب کرد تا لهستان به امتياز ۲۳ برسد. حتي ميرزاجانپور هم نتوانست پاس ناقص مهدوي را به امتياز تبديل کند. کواچ وقت استراحت گرفت. موسوي با يک اسپک فاصله امتياز ها را کم کرد. اسپک لهستاني ها هم به آنتن خورد. اين بار انتيگا وقت استراحت گرفت. ولازلي آخرين امتياز اين ست را به نام خود ثبت کرد. لهستان ست سوم را با امتياز ۲۵- ۲۳ برد.

ست چهارم: ۲۵- ۲۳ لهستان

در ست سوم هم برتري در لحظات اوليه با لهستان بود. آن ها به برد در اين مسابقه اميدوار شده بودند. در حالي که ايران بازي هماهنگ خود را فراموش کرده بود، لهستاني ها روي اسپک هاي ولازلي همچنان امتياز مي گرفتند. فرهاد قائمي دوباره به ميدان برگشته بود. اگر چه تلاش زيادي مي کرد اما سد دفاعي مستحکمي مقابل خود داشت. کواچ همچنان به عبادي پور در دريافت اعتقاد داشت. لهستاني ها خوب سرويس مي زدند. دريافت ايران نمي رسيد و معروف مجبور بود بلند زن هاي ايران را تغذيه کند. لهستان ۱۰ بر ۵ جلو افتاده بود. آمار اشتباه هاي ايران زياد شده بود. وينارسکي خيلي خوب اسپک مي زد. او راه نفوذ به خط دفاعي ايران را يافته بود. البته بازيکنان ايران هم انگيزه زيادي براي پيروزي در اين مسابقه نداشتند.

ايران در دريافت خوب نبود. لازلي هم از چپ و راست دريافت کننده هاي ايران را به زانو درآورده بود. او از منطقه دو حملات کوبنده اي داشت. از منطقه چهار اما باسزک اسپک هاي تماشايي مي زد. فابيان پاسور لهستان در اين ديدار انگيزه زيادي داشت که نشان دهد بي دليل بهترين پاسور شش هفته نخست نبوده است. در توپ هاي برگشتي لهستان باتجربه تر بود. مهدوي باز هم به ميدان رفت. وقتي هنوز توپ از تور رد نشده بود عبادي پور روي دست فابيان اسپک زد. اين موضوع اعتراض بازيکنان حريف را در پي داشت و به مشاجره لفظي زير تور ختم شد. سرانجام امتياز به لهستان رسيد. حالا لهستان با اختلاف ۶ امتياز جلو افتاده بود. موسوي تنها با رقه اميد تيم ايران در اين لحظات بود. اما حتي بازي خوب او نمي توانست ايران را به بازي برگرداند. داور هم خطاهاي سخت گيرانه اي مي گرفت. او از مهدوي خطاي پنجه دو ضرب گرفت! وقت استراحت فني دوم ۱۶ بر ۱۱ به سود لهستان تمام شد. لهستاني در ادامه خوب کار کردند. امتياز آوري پياپي ايراني‌ها دوامي نمي‌آورد و تنها به کاهش اختلاف کمک مي‌کرد. لهستان در حالي به امتياز ۲۴ رسيده بود که ايران ۲۳ امتياز داشت. لهستان امتياز ۲۵ را به دست آورد تا اين ست را همانند دو ست قبلي با حداقل اختلاف پيروز شده باشد.

با برتري لهستان، اميدهاي اين تيم براي صعود به دور نهايي ليگ جهاني زنده ماند. اين تيم در صورت تکرار پيروزي برابر ايران در آخرين بازي بايد منتظر نتيجه ديدار برزيل و ايتاليا باشد تا پس از ايران و ايتاليا به دور نهايي صعود کند.

جدول گروه A

۱- ايران ۱۹ امتياز

۲- ايتاليا ۱۹ امتياز

۳- برزيل ۱۴ امتياز

۴- لهستان ۱۴ امتياز


کد مطلب: 39672
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *