; ?>; ?> کلاهبرداری 80 میلیاردی با شناسنامه مردگان از شرکت نفت جی - مردم سالاری آنلاين
۰
يکشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۵۵

کلاهبرداری 80 میلیاردی با شناسنامه مردگان از شرکت نفت جی

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان، جزئیات کلاهبرداری 80 میلیارد تومانی اعضای یک باند با شناسنامه مردگان از شرکت نفت جی را تشریح کرد.
کلاهبرداری 80 میلیاردی با شناسنامه مردگان از شرکت نفت جی
محمدرضا حبیبی در این باره گفت: چندی قبل مسئولان شرکت نفت جی در اصفهان در جریان کلاهبرداری بزرگ اعضای باندی از این شرکت قرار گرفتند. پس از طرح شکایت این شرکت، پرونده ای در شعبه بازپرسی دادسرای اصفهان تشکیل و تحقیقات در این زمینه آغاز شد.

وی افزود: تحقیقات نشان داد، اعضای این باند با مراجعه به شرکت اقدام به خرید قیر کرده و به جای پرداخت پول ضمانت های بانکی داده بودند. با فرا رسیدن سر رسید پرداخت پول، مسوولان شرکت متوجه شدند که خریداران هیچ اقدامی برای پرداخت پول قیرهای خریداری شده نکرده اند.

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان ادامه داد: در این زمان شرکت برای رسیدن به پول خود، ضمانت های بانکی خریداران را اجرا گذاشت که در این مرحله مشخص شد، ضمانت نامه ها جعلی هستند و با مراجعه به دادسرا خواستار پیگیری موضوع شدند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به حساسیت موضوع بلافاصله تحقیقات گسترده ای برای شناسایی و دستگیری کلاهبرداران آغاز شد. بررسیها نشان می داد، تمام کلاهبرداریها از سوی اعضای یک باند صورت گرفته که در زمینه جعل تبحر خاصی دارند.

حبیبی افزود: تیم تحقیق برای شناسایی هویت اعضای این باند به بررسی مدارک شناسایی خریداران قیر پرداخت اما تحقیقات در این شاخه به جایی نرسید و مشخص شد اعضای این باند با شناسنامه مردگان اقدام به این کلاهبرداری کرده اند و هویت آنها غیرواقعی است.

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان تاکید کرد: با تکمیل تحقیقات ۱۲ نفر در این زمینه شناسایی و دستگیر شدند. تعدادی از متهمان از کارکنان سابق این شرکت بودند.

وی در خصوص میزان کلاهبرداری اعضای این باند گفت: در ابتدا میزان کلاهبرداری ۴۵ میلیارد تومان اعلام شد که با بررسیهای بیشتر این مبلغ به ۸۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

حبیبی در پایان گفت: برای متهمان کیفرخواست صادر شده و پرونده برای محاکمه به دادگاه ارسال شده است.
کد مطلب: 39866
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *