۰
سه شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۴۶
سخنگوی قوه قضائیه:

از کسانی که از اقدام شهرداری در مورد زنان انتقاد می‌کنند، تعجب می کنم

دادستان كل كشور گفت:برادر مه آفرید یعنی مهرگان امیرخسروی به شکل غیابی محکوم و حکم وی قطعی شد. پس از آن اموال این فرد شناسایی شد كه در روزهای آینده به مزایده گذاشته می‌شود.
از کسانی که از اقدام شهرداری در مورد زنان انتقاد می‌کنند، تعجب می کنم
دادستان كل كشور گفت: برادر مه آفرید یعنی مهرگان امیرخسروی به شکل غیابی محکوم و حکم وی قطعی شد. پس از آن اموال این فرد شناسایی شد كه در روزهای آینده به مزایده گذاشته می‌شود.

 محسنی‌اژه‌ای در نشست خبری خود با اصحاب رسانه ضمن محکوم کردن جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی گفت: این رژیم جعلی و آدم‌کش همچنان به جنایات خود و قتل مردم بی‌دفاع ادامه می‌دهد در حالی که جوامع بین‌المللی و برخی کشورهای عربی نیز هیچ اقدام شایسته‌ای را در این خصوص انجام نمی‌دهند.

وی اظهار امیدواری كرد:با پیروزی مقاومت و مردم فلسطین هر چه زودتر جنایت‌کاران رژیم صهیونیستی و حامیان آنها در همین دنیا به دست مردم محاکمه شوند.

وی با اشاره به آلوده شدن محیط زیست، تخریب جنگل‌ها و اشغال حریم رودخانه‌ها و برخی سواحل دریاها گفت: این اقدامات به شکل غیرقانونی و غیرمجاز بوده برای همین از سازمان‌ها و مقامات دولتی و همه کسانی که در این خصوص مسئولیتی دارند تقاضا می‌کنیم توجه لازم به مسئولیت خود داشته باشند. سازمان منابع طبیعی،محیط زیست و دستگاه‌های مرتبط نباید اجازه بدهند که به منابع طبیعی خسارت وارد شود.

دادستان کل کشور افزود: امیدواریم هماهنگی لازم میان محیط زیست و سایردستگاه‌ها ایجاد شود گاهی سازمانی‌های دولتی مجوزی را می‌دهند بدون اینکه محیط زیست موافق باشد اگر این مسائل با هماهنگی بیشتری انجام شود طبیعی است که مشکل مردم و قوه قضاییه نیز کمتر خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه باید از ابتدای کار جلوی تصرفات غیرمجاز و تخریب منابع طبیعی گرفته شود، گفت: امروز من از یکی از مسئولان ذی‌ربط سوال کردم و او گفت که از اواخر سال قبل تا روزهای اخیر دستور تخریب صد مورد از مواردی که به صورت غیرمجاز در حریم رودخانه‌ها در تهران ساخته شده بود صادر شد و همچنین بیش از ۷۰ مورد از موارد تغییر کاربری غیرمجاز تخریب خواهد شد البته هیچ یک از اینها تخریب نشده و استاندار تهران گفته که باید شورای تامین استان تشکیل شود. اما با این حال اگر از ابتدا در این مورد فکری شده بود کار صاحبان آنها، دولت و قوه قضاییه راحت‌تر بود.

اژه‌ای خاطرنشان کرد: با این حال قوه قضاییه مصمم است با متخلفین اعم از بخش خصوصی، دولتی و مسئول و غیرمسئول برخورد شود. یکی از این موارد اخیر دستور رئیس قوه قضاییه در مورد توقف کار معدنی در قله دماوند بود که سازمان محیط زیست با فعالیت آن مخالف بود و فعالیت‌هایی خلاف مقررات در آن انجام می شد.

سخنگوی قوه قضایه با تاکید بر ضرورت برخورد قوه قضاییه با اشرار و کسانی که مخل امنیت جامعه هستند، گفت: برخورد با این افراد در اولویت کار قوه قضاییه است و افراد نباید بی‌جهت خود را با مدعیان دروغین حقوق بشر همراه کنند. ما با کسانی که به حقوق مردم تعدی می‌کنند اگر لازم باشد آنها را به اشد مجازات در ملا عام محکوم خواهیم کرد.

وی یادآور شد: در همین راستا حکم محکومیت چند نفر در شیراز اجرا شد و در سمنان نیز به جوخه اعدام سپرده شدند. در مورد مبارزه با مواد مخدر نیز همین برخورد را خواهیم داشت. در تیر ماه ما با همکاری وزارت اطلاعات در اصفهان توانستیم چند باند مواد مخدر را متلاشی کنیم.

وی ادامه داد: در یکی از موارد حدود ۶۰ کیلو کراک و در مورد دیگری حدود ۳۴۰ کیلو تریاک کشف و ضبط شد. اگر این مقدار مواد مخدر توزیع می‌شد خدا می‌دانست که چه اتفاقی رخ می‌داد بنابراین خواهش ما از خانواده‌ها این است که مراقب باشند که در دام مافیای مواد مخدر نیفتند. ما در قوه قضاییه از دستگیری و مجازارت افراد خوشحال نیستیم اما اجازه نمی دهیم بعضی با سودجویی جامعه را دچار مصیبت کنند.

دادستان کل کشور با اشاره به پرونده فساد بزرگ بانکی نیز تصریح کرد: هر مقدار احکام این پرونده که قطعی می شود به اجرای احکام ارسال می‌شود بر همین اساس در روزهای گذشته ۲۰ نفر از کارمندان و مدیران بانک ملی که مرتبط با این فساد بودند احکامشان قطعی و اجرا شد در همین راستا حدود هفده یا هجده نفر محکوم به حبس شدند که احکام آنها در مرحله اجراست.

وی ادامه داد: برادر مه افرید یعنی مهرگان امیرخسروی نیز به شکل غیابی محکوم و حکم وی قطعی شد پس از آن اموال این فرد شناسایی شد و در روزهای آینده به مزایده گذاشته می‌شود.

وی در خصوص پرونده متهم شرکت نفت با اشاره به اینکه این فرد به همراه چهار نفر دیگر کماکان در بازداشت است، گفت: بازپرس پرونده از طریق وزارت اطلاعات و سازمان بازرسی کل کشور اموال او را ردیابی می‌کنند و همان طور که معاون اول رئیس جمهور دستور داده شرکت نفت اموال وی را بابت طلب خود بردارد این بار سبک‌تر خواهد شد.

سخنگوی قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه تعداد افرادی که در مسائل سال ۸۸ متهم شده بودند طی روزهای اخیر از ۲۸ نفر به ۳۸ نفر رسید،گفت: در همین راستا برای ۱۴ نفر احکام قطعی صادر شده و به مرحله اجرا رسیده است. مدت حبس این متهمان از یک تا ۱۳ سال است البته حکم آنها غیابی است و مابقی آنها نیز محاکمه شدند که احکام آنها نیز در حال طی تشریفات لازم است.

دادستان کل کشور همچنین عنوان کرد: افرادی هستند که با دفاتر غیرقانونی و شبکه‌های ماهواره‌ای موجب اختلاف میان مسلمانان می‌شدند و مسائلی ضدامنیتی را حتی در ایام هفته وحدت مطرح می‌کردند و مسائلی در خلاف اسلام نشر می‌دادند.برخی از عوامل اصلی این جریان دستگیر شدند و دفاتر غیرقانونی آنها پلمپ شد.

دادستان کل کشور با بیان اینکه قوه قضاییه در نیمه دوم سال ۹۲ و در سال ۹۳ برخورد با متخلفان داخل قوه را از برنامه‌های اولویت‌دار خود قرار داده است گفت: در همین راستا هشت قاضی تحت تعقیب قرار گرفتند که سه نفر محکوم و محاکمه شدندو احکام آنها نیز در مرحله تجدید نظرخواهی است و هنوز قطعی نشده است برای سه نفر دیگر نیز کیفرخواست صادر شده و پرونده دو قاضی دیگر نیز در حال رسیدگی است.

اژه‌ای با بیان اینکه در همین راستا ۱۲ نفر از وکلای مختلف نیز تحت تعقیب قرار گرفته‌اند نیز گفت: از این میان ۱۰ نفر محکوم شده ‌اند و دو نفر دیگر در مرحله رسیدگی است علاوه بر این چند نفر از سازمان ثبت اسناد نیز دستگیر و یا محاکمه شده اند که در صورت قطعیت حکم آنها، جزییات را خواهم گفت.

پسر ناطق نوری علیه احمدی نژاد به دستگاه قضایی شكایت نكرده است

خبرنگاری در نشست خبری سخنگوی دستگاه قضا در خصوص گلایه روز گذشته حجت الاسلام ناطق نوری مبنی براینکه به اتهاماتی که احمدی‌نژاد در مناظره انتخاباتی سال ۸۸ به برخی مسئولان نسبت داده رسیدگی نشده است از محسنی اژه‌ای پرسید که به نظر می‌رسد دستگاه قضایی اراده‌ای برای رسیدگی به اتهامات محمود احمدی‌نژاد نداردکه سخنگوی قوه قضاییه پاسخ داد: مطلبی که از قول آقای ناطق نوری در روزنامه‌ها خواندم برایم ابهام داشت و متوجه نشدم که آیا ایشان و فرزندشان از آقای احمدی‌نژاد شکایت کرده‌اند یا خیر؟ چرا که در اظهارات مطرح شده از جانب ایشان گفته شده که با وکیلی در ارتباط با شکایت از احمدی‌نژاد صحبت كرده و وی گفته است که پیگیری شکایت به نتیجه نخواهد رسید.

محسنی اژه‌ای ادامه داد: طبیعتا هر کسی که در دستگاه قضایی شکایتی را مطرح کند به آن رسیدگی خواهد شد اما الزاما نتیجه دلخواه شاکی که در حکم نباید باشد. از صبح پیگیر این مسئله بودم که آیا از سوی آقای ناطق نوری و یا فرزند ایشان شکایتی علیه محمود احمدی‌نژاد در دستگاه قضایی به ثبت رسیده که به نتیجه نرسیدم.

دادستان کل کشور ادامه داد: همین الان هم که از همکاران قضایی سوال پرسیدم اعلام کردند که شکایتی از سوی پسر حجت الاسلام ناطق نوری علیه احمدی‌نژاد واصل نشده است.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی براینکه در کیفر خواست مهدی هاشمی چه مطالبی ذکر و اتهام وی چیست؟ گفت: طبق ماده ۱۸۸ قانون آیین دادرسی کیفری، دادگاه‌ها باید به صورت علنی برگزار شود مگر در سه موردی که در خود این قانون ذکر شده و تشکیل غیر عنلی آن با تشخیص قاضی است.

وی با تاکید براینکه به دلیل غیر علنی بودن دادگاه کیفر خواست در اختیار رسانه‌ها قرار نمی‌گیرد، اظهار کرد: البته غیر علنی بودن دو جلسه گذشته به این معنا نیست که تا پایان دادگاه به صورت غیر علنی باشد وممکن است قاضی درمواردی تشخیص به برگزاری علنی دادگاه بدهد.

اتهام مهدی هاشمی اقتصادی و امنیتی است

محسنی اژه‌ای با تاکید بر اینکه جزئیات جلسه گذشته را نمی‌توان رسانه‌ای کرد اتهام مهدی هاشمی را اقتصادی و امنیتی عنوان کرد.

اسامی ۶ نفر از مقامات ارشد دولت قبل در لیست بدهکاران بانکی ما نیست

دادستان کل کشور در پاسخ به این پرسش که در برخی ازسانه‌ها به نقل از یکی از نمایندگان مجلس اعلام شده که ۶ نفر از مقامات ارشد دولت قبل جز بدهکاران بانکی هستند آیا این مطلب صحت دارد؟ گفت از زمان مطرح شدن بحث معوقات بانکی اقدامات لازم را انجام داده و از کلیه بانکهای خصوصی و دولتی خواسته‌ایم تا لیست بدهکاران ده میلیارد تومان به بالا را ارائه دهند ما مدعی هستیم که لیست ما کامل و مشخص است و موارد ابهامی را نیز رفع کرده‌ایم.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: اسم شش نفری که در سایت‌ها نامبرده شده بود در لیست ما وجود ندارد.

سخنگوی قوه قضائیه همچنین درباره آخرین وضعیت پرونده احمدی‌نژاد و معاون اول وی که سوال یکی دیگر از خبرنگاران بود گفت: پرونده آقای احمدنژاد هنوز به مراحل نهایی نرسیده و پرونده معاون اول وی نیز حکمش صادر نشده است، ولی جلسات دادگاه برگزار شد و به اتمام رسید.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره بازداشت خبرنگار روزنامه واشنگتن پست و اتهام آنها، گفت: چهار نفر در این رابطه بازداشت شده‌اند که یکی از آنها در همان روزهای اول با قرار آزاد شد.

محسنی‌اژه‌ای از ذکر جزئیات دیگر به دلیل در مرحله مقدماتی بودن پرونده خودداری کرد.
کی از خبرنگاران نظر محسنی اژه‌ای را درباره اجرای تفکیک جنسیتی در شهرداری تهران پرسید که محسنی اژه‌ای در این‌باره گفت: کرامت زن این است که اگر ممکن است از مرد جدا باشد. اصلا شرع را کنار بگذارید. کار برای زن در اتاقی با چند مرد راحت‌تر است یا در اتاقی که در آن چند زن وجود دارد؟

محسنی اژه‌ای اظهار کرد: ما باید از این اقدام شهرداری حمایت کنیم و من تعجب می‌کنم از کسانی که از این اقدام شهرداری انتقاد می‌کنند به ویژه کسانی که مسئولیت دارند.

وی با بیان اینکه اقدام صورت گرفته به نفع خانم‌ها است گفت: در سال‌های گذشته در همین مجموعه دادستانی چنین موردی وجود داشت و من دیدم یک خانم در یک اتاق با دو مرد کار می‌کند و بسیار معذب است. از خود او سوال کردم و گفتند معذب هستند و درخواست جدا شدن داشتند و بعد هم که این کار صورت گرفت بسیار تشکر کردند.

دادستان کل کشور گفت: من به شخصه از شهرداری محترم تهران تشکر می‌کنم و فکر می‌کنم اگر همه این کار را کنیم به نفع زن‌هاست.

منبع:انتخاب
کد مطلب: 40271
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *