۰
يکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۱۱
در گفتگو با نیویورک تایمز،

باراک اوباما: ایرانی ها سرانجام متوجه شدند که طرح جایگاه حداکثری برای شیعیان در عراق به شکست منجر می شود

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با نیویورک تایمز گفت که امریکا برای آموزش و تسلیح کادر شورشیان سوری با دشواری مواجه است.
باراک اوباما: ایرانی ها سرانجام متوجه شدند که طرح جایگاه حداکثری برای شیعیان در عراق به شکست منجر می شود
اراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با نیویورک تایمز گفت که امریکا برای آموزش و تسلیح کادر شورشیان سوری با دشواری مواجه است.

 وی گفت: مسئله ی مهمی که اکنون باید روی آن تمرکز کنیم اقلیت سنی در مسئله عراق و اکثریت سنی در مسئله سوریه است، در واقع تا زمانیکه فرمولی جهت حل مشکلات این گروه ها نداریم با مشکلاتی مواجه خواهیم شد.

اوباما اضافه کرد: ما با گروهی به نام داعش در عراق و سوریه مواجه هستیم که جذابیت اندکی برای اهل تسنن دارند.

وی افزود: آنها در حال پر کردن یک خلا در عراق هستند اما مسئله اصلی برای ما، مقابله نظامی با این گروه نیست بلکه چگونگی گفتگو با اکثریت سنی در آن منطقه است.

رئیس جمهور امریکا سپس با در پاسخ به این سئوال که آیا ایران در این زمینه مفید ظاهر شده است؟ گفت: فکر می کنم ایرانی ها سرانجام متوجه شده اند که قائل شدن جایگاه حداکثری برای شیعیان در عراق در طولانی مدت به شکست منجر می شود و این به هر حال درسی بزرگ برای هر کشوری است. همه صددرصد همه چیز را می خواهند و برنده و فاتح همه غنایم را می خواهد، اما یک چنین دولتی محکوم به شکست است و در هم شکسته خواهد شد.

وی افزود: تنها کشوری که در این زمینه خوب عمل کرده ،تونس است چراکه احزابش اصل نه غلبه نه پیروزی را اتخاذ کرده اند. در واقع به همین است که این کشور به کمک خارجی نیاز ندارد.


منبع:انتخاب
کد مطلب: 40372
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *