۰
دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۴۳
آیت الله هاشمی:

وضعیت امروز کشور از وضعیت پس از جنگ بدتر نیست

رهبری جلوی اختلافات داخلی ایستاده اند
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه "اختلافات داخلی کشور، اختلافاتی لفظی و مشاجراتی کلامی است"، گفت: اختلافات لفظی که امروز در کشور مشاهده می‌کنیم، از قبل از انقلاب نیز بوده است ولی این اختلافات قابل حل هستند.
وضعیت امروز کشور از وضعیت پس از جنگ بدتر نیست
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه "اختلافات داخلی کشور، اختلافاتی لفظی و مشاجراتی کلامی است"، گفت: اختلافات لفظی که امروز در کشور مشاهده می‌کنیم، از قبل از انقلاب نیز بوده است ولی این اختلافات قابل حل هستند.

 وی افزود: ما نیز باید مراقب باشیم تا اختلافات لفظی ما که عمده اختلافات کشور ما است عمیق نشود البته رهبری همیشه جلوی این اختلافات ایستاده اند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی صبح امروز (دوشنبه) در همایش "پنجاه سال تلاش سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی" با اشاره به حادثه سقوط هواپیمای ایران ۱۴۰ در روز گذشته، ضمن ابراز تأسف از این حادثه و تسلیت به خانواده‌های عزادار و مردم کشور، افزود: این حادثه هشداری است که مسئولان ما همکاری کنند و با یکدیگر هماهنگ باشند تا ما بتوانیم راه استفاده از صنایع پیشرفته و امن در کشور را ایجاد کنیم.

این عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: ما در سال‌های اخیر از بسیاری از امکانات برای امنیت پرواز محروم بوده‌ایم. ان‌شاءالله با همکاری و هماهنگی میان مسئولان، دیگر این وضعیت تکرار نشود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به تصمیمات گرفته شده در مورد سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور اشاره کرد و با تاکید بر اینکه "تاکنون تصمیمات خوبی در این زمینه گرفته شده است"، گفت: اجرای تصمیماتی که تاکنون اتخاذ شده، بسیار حائز اهمیت است و همکاری عمومی را می‌طلبد.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به وضعیت شهرک‌های صنعتی در کشور، با بیان اینکه از این نظر امروز در شرایط خوبی قرار نداریم، اظهار کرد: امروز بسیاری از شهرک‌های صنعتی کوچک کشور یا تعطیل شده‌اند یا در حالت نیمه‌تعطیل قرار دارند. این در حالی است که صنایع کوچک بخشی از نیازهای همیشگی صنعت کشور به حساب می‌آید و کشورهای پیشرفته نیز تاکنون هیچگاه از این بخش غفلت نکرده‌اند. اکنون آسان‌ترین و ضروری‌ترین اقدام برطرف کردن مشکلات و مسائل مربوط به صنایع کوچک در کشور است.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: اگر امروز سیاست‌های پولی را که مقام معظم رهبری تصویب و ابلاغ کرده‌اند و مجمع تشخیص مصلحت نظام مسئولیت نظارت بر اجرای آنها را بر عهده دارد، به طور جدی دنبال شود و همچنین اگر بانک‌های کشور درک کنند که ضرورت فعلی کشور خروج از رکود است، فکر می‌کنم که بسیاری از اقدامات مربوطه در مدت کوتاهی عملی شود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه "وضعیت امروز کشور از وضعیت پس از جنگ بدتر نیست"، یادآور شد: در دوران پس از جنگ ما این تعداد شهرک و واحد صنعتی را که امروز در کشور مشاهده می‌کنیم، نداشتیم. ما در آن زمان ضرورت‌های اولیه و زیربناهای لازم را نداشتیم اما توانستیم با اتخاذ سیاست‌های مناسب اقدامات لازم را انجام دهیم.

هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه "امروز بیکاری عیب و مشکل بزرگی برای ملت ما به حساب می‌آید"، تاکید کرد: امروز باید بیش از پیش برای جوانان بویژه سطوح تحصیلکرده دلسوزی کنیم.

این عضو مجلس خبرگان همچنین با اشاره به شعار دولت سازندگی، اظهار کرد: ما بعد از جنگ، شعار نخست و محوری خود را «تولید» قرار دادیم و در همه تریبون‌ها بر اهمیت آن تاکید می‌کردیم. امروز نیز وضعیت کشور به آن صورت است و ما باید با توجه به تولید از موجودی فعلی کشور نهایت استفاده را ببریم.
منبع:انتخاب
کد مطلب: 40407
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *