۰
سه شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۳۱
بازنشستگي بهترين گلزن تاريخ جام‌هاي جهاني

خداحافظي رسمي کلوزه از تيم‌ملي‌ آلمان

روزنامه بيلد آلمان در خبري ناگهاني اعلام کرد ميروسلاو کلوزه ملي‌پوش 36 ساله آلمان به طور رسمي از بازي هاي ملي خداحافظي کرده است.
خداحافظي رسمي کلوزه از تيم‌ملي‌ آلمان
کلوزه ۳۶ ساله که ۱۳۷ بازي ملي در کارنامه دارد و ۷۱ گل براي مانشافت به ثمر رسانده است، با اين خداحافظي دومين بازيکن تيم‌ملي‌ فوتبال آلمان است که بعد از جام‌جهاني از جمع مردان يوآخيم لو کنار مي‌ کشد.

کلوزه در اين باره گفته است: قهرماني در جام‌جهاني رويايي است که به حقيقت پيوست، من اوقات خوبي در تيم‌ملي‌ آلمان داشتم و از تک تک اين لحظات فوق العاده لذت بردم. به نظرم راهي بهتر از اين وجود ندارد که بعد از قهرماني جهان از تيم‌ملي‌ آلمان کنار بکشم. اين موفقيت همواره در ذهن من خواهد ماند و همه به خاطر خواهند آورد ما به هدفمان رسيده ايم.

ميروي لهستاني الاصل ادامه داد: من يک مهاجم هستم و شغل من گلزني است و خوشحالم که برخي از گل هاي تيم‌ملي‌ هم با ضربات من به ثمر رسيد. البته اين رکورد هرگز به تنهايي مال من نيست و شامل هم تيمي هايي مي‌ شود که در گلزني به من کمک کرده اند. من بايد اين گذشته موفقيت آميز را به هم تيمي هايم نسبت بدهم و البته از تک تک آنها تشکر کنم.

کلوزه با عنوان بهترين گلزن تاريخ جام هاي جهاني اولين بازي خود را در مارچ ۲۰۰۱ مقابل آلباني انجام داده بود، زماني که ۱۹ دقيقه بعد از حضور در زمين گل پيروزي تيمش را زد.۱۳۷ بازي ملي در کارنامه دارد و تنها ۱۴ بازي کمتر از لوتار ماتئوس رکوردهاي بازي هاي تيم‌ملي‌ آلمان انجام داده است. کلوزه با احترام و محبوبيت فوتبال را کنار گذاشته است، او بازيکني است که همواره در يادها خواهد ماند.
کد مطلب: 40411
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *