۰
يکشنبه ۲ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۱۳

زیباکلام: رسانه ملی به اصولگرایان تندرو نزدیک‌تر است

صادق زیباکلام معتقد است رسانه ملی بیشتر به طیف تندروهای اصولگرا نزدیک است.
زیباکلام: رسانه ملی به اصولگرایان تندرو نزدیک‌تر است
حسن روحانی از صداوسیما گلایه مند است، این را به وضوح و نه در لفافه در جلسه شورای اداری استان اردبیل ابراز کرد و گفت: «چرا صندوق بین المللی پول و بانک جهانی و رسانه های خارجی باید بگویند که کار دولت ایران در عرصه اقتصاد در تاریخ کشورهای در حال توسعه ، کم نظیر بوده و چرا صدا و سیما نگوید.»

این اما اولین بار نبود که روحانی لب به انتقاد از رسانه ضرغامی کرد، او پیشتر نیز از عدم همراهی صداوسیما با دولت و انعکاس اقداماتش انتقاد کرده بود. انتظاری که در دولت پیشین به خوبی اجابت می شد و ضرغامی و رسانه تحت مدیریتش روابط حسنه و خوبی با دولت های احمدی نژاد داشتند. فارغ از حسن روحانی؛ برادران لاریجانی در راس قوای مقننه و قضاییه نیز از روال در پیش گرفته شده از سوی صداوسیما انتقاد دارند.

در همین راستا صادق زیباکلام استاد دانشگاه و فعال سیاسی اصلاح طلب در گفتگو با نامه نیوز، با بجا دانستن انتقاد روحانی از صداوسیما، گفت: رادیو و تلویزیون ما در حقیقت منعکس کننده نظرات و اراده اکثریت مردم جامعه نیست، بلکه یک رسانه خطی، جناحی و گروهی است که به اصوگرایان رادیکال و تندرو و یا همان جبهه پایداری نزدیک است که داری ۴ میلیون رای سعید جلیلی هستند.

وی با بیان اینکه صداو سیما یک رسانه ملی و کشوری نیست، خاطرنشان کرد: برخلاف آقای احمدی نژاد که مطلوب اصولگرایان تندرو بود، دولت یازدهم به هیچ عنوان مطلوب صدا و سیما و اصولگرایان تندرو نیست، این دولت حتی مورد حمایت اصولگرایان هم نیست به همین دلیل است که می‌بینیم صدا و سیما و آقای ضرغامی همچون بیگانگان با دولت رفتار می‌کنند.

این تحلیلگر سیاسی اصلاح طلب، تصریح کرد: جناحی که از آقای ضرغامی حمایت می‌کند فقط ۴ میلیون پایگاه مردمی دارد اما دولت یازدهم دست کم ۱۹ میلیون حمایت کننده مردمی دارد.

زیباکلام با اشاره به اینکه مجلس و قوه قضائیه نیز دل خوشی از صداوسیما ندارند، خاطرنشان کرد: قوه قضائیه و قوه مقننه ممکنه است که گله‌ ای نسبت به صدا وسیما داشته باشند، ولی صدا وسیما بیشترین جفا را در حق دولت آقای روحانی و اکثریت جامعه انجام می‌دهد. مشکل قوه قضائیه و گلایه مندی رییس این قوه در یکی دو مورد خاص و استثنایی بود و بیشترین جفای آقای ضرغامی به قوه مجریه بوده که این موضوع امری همیشگی و پایدار است.

صدا وسیما همکاری خوبی با دولت یازدهم دارد اما محتای انتقادی هم افزایش یافته است

در سویی دیگر اما سید رمضان شجاعی کیاسری، نماینده مجلس و نائب رئیس شورای نظارت بر صدا و سیما نیز در گفت‌و‌گو با نامه نیوز، عملکرد صدا وسیما در حمایت از دولت روحانی را خوب و مثبت دانست و گفت: صدا وسیما پرحجم ترین برنامه ها را نسبت به قوه مقننه و قضائیه، برای دولت داشته و چیزی برای این دولت کم نگذاشته است.

نماینده ناظر مجلس در شورای نظارت بر صدا وسیما افزود: برنامه‌های رسانه ملی از منظر کیفی، نسبت به گذشته انتقادی تر شده و میزان نقد آن بالا رفته است، اما همچنان برنامه های خوبی از نظر کمی برای دولت داشته است.

وی درخصوص جهت گیری‌های صدا وسیما نسبت به قوه های مقننه، قضائیه و مجریه، اظهار داشت: درست نیست بگوییم رسانه ملی با دولت همکاری ندارد بلکه همکاری های خوبی در این زمینه از سوی صدا و سیما با دولت وجود داشته است اما باید گفت که نوک پیکان انتقادها در محتوای برنامه های صدا و سیما بسیار نسبت به گذشته افزایش یافته است.

کیاسری درخصوص سخنان رئیس جمهور مبنی بر اینکه مردم دیگر چشم وگوششان به تلویزیون نیست، افزود: از جهتی با این موضع مخالفم ولی از جهتی دیگر حرف آقای رئیس جمهور صحت دارد و باید گفت که رسانه‌ها بسیار گسترده شده است و تعدد شبکه‌های دیداری و شنیداری و مجازی مطمئنا بر انتخاب بینندگان تاثیر گذاشته است.
منبع:نامه نیوز
کد مطلب: 40734
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *