۰
سه شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۹

آشتیانی: باید 20 درصد سهام استقلال و پرسپولیس به پیشکسوتان نسل اول واگذار شود

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس گفت: پرسپولیس به دلیل تعصب و از خود گذشتگی پیشکسوتانش سر پا مانده و حالا به نظرم باید 15 تا 20 درصد سهام باشگاه را به پیشکسوتان واگذار کنند.
آشتیانی: باید 20 درصد سهام استقلال و پرسپولیس به پیشکسوتان نسل اول واگذار شود
ابراهیم آشتیانی در خصوص بحث واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و اینکه آیا باید درصدی هم از امتیاز این دو باشگاه به پیشکسوتانش واگذار شود یا خیر؟ گفت: مدت هاست این مسئله مطرح می‌شود و حتی بنده در گذشته نامه ای در نامه ای به هیئت دولت گفتم که باید ۱۵ تا ۲۰ درصد سهام باشگاه به پیشکسوتان نسل اول واگذار شود و اتفاقا آنها هم پذیرفتند و تایید کردند هر چند حالا آن نامه در باشگاه بی در و پیکر پرسپولیس گم شده است اما حالا هم معتقدم باید این اتفاق رخ بدهد و پیشکسوتان به حق خودشان برسند.

وی افزود: به نظر بنده اگر بخشی از سهام این دو تیم به پیشکسوتان واگذار نشود، کاری ناجوانمردانه صورت گرفته و در حق پیشکسوتان ظلم شده است چون این پیشکسوتان نسل اول پرسپولیس بودند که موجب حفظ و بقای این تیم شدند. بسیاری از تیم های قدرتمند و با سابقه کشور همچون تیم دارایی و شاهین نابود شدند اما پرسپولیس به دلیل تعصب و از خود گذشتگی پیشکسوتانش سر پا مانده و حالا به نظرم باید ۱۵ تا ۲۰ درصد سهام باشگاه را به پیشکسوتان واگذار کنند.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در خصوص واگذاری احتمالی بخشی از سهام دو تیم پایتخت به
هواداران اظهار داشت: باید به هواداران واقعی و قدیمی پرسپولیس توجه ویژه ای شود. برخی ها هم جزو هواداران ویژه به حساب می آیند که گاها نماینده مجلس یا حتی وزیر هم در بینشان وجود دارد و می توانند به باشگاه مورد علاقه خود کمک کنند اما اینکه این افراد به هیئت مدیره استقلال و پرسپولیس راه پیدا کنند درست نیست.

وی ادامه داد: کسی که شهردار یکی از مناطق تهران است وقتی برای رسیدگی به امور پرسپولیس ندارد ضمن اینکه معمولا این افراد غیر ورزشی هم هستند و نمی توانند کمک چندانی به مدیریت تیم کنند.

آشتیانی در ادامه تاکید کرد: اگر قرار است یک شرکت به عنوان اسپانسر وارد عمل شود تا به اصطلاح تیم به بخش خصوصی واگذار شود اما در اصل به دولت وابسته باشد، کار اشتباهی صورت گرفته است. استقلال و پرسپولیس به شکل واقعی باید به بخش خصوصی واگذار شوند ضمن اینکه در کل معتقدم فعلا دولت باید از فوتبال حمایت کند تا تیمی که ۳۰ میلیون هوادار دارد، به مشکل نخورد.

وی در پایان گفت: همانطور که گفتم باید به پیشکسوتان نسل اولی همچون حسین کلانی توجه بیشتری شود چون در گذشته مردم، پرسپولیس را به خاطر بازیکنانشان دوست داشتند اما حالا اگر همه بازیکنان پرسپولیس هم بروند برای مردم مهم نیست چون مردم خود باشگاه پرسپولیس را دوست دارند.
منبع:نامه نیوز
کد مطلب: 40928
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *