۰
يکشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۴۷

روحانی: انتظار دولت از روحانیت، حمایت و همراهی است

رییس جمهوری اضافه کرد: در زمینه رکود هم که نگرانی های زیادی وجود داشت برنامه مفصلی را تنظیم و تدوین کردیم و بخشی از آن که نیاز به قانون داشت ، در قالب لایحه ای به مجلس تقدیم شده اما در عین حال در زمینه رکود نیز شرایط مناسبی داشته و از رکود خارج شده ایم و این کاری بسیار بزرگ برای کشوری است که دو سال پیاپی در سالهای ۹۱ و ۹۲ با رشد منفی و رکود مواجه بود.
روحانی: انتظار دولت از روحانیت، حمایت و همراهی است
رییس جمهوری با تاکید بر ضرورت همدلی و همراهی همگان برای عبور از مشکلات کشور، تصریح کرد: آمار و ارقام سه ماهه اول امسال نشان می دهد که اقتصاد کشور نه تنها از رکود خارج شده بلکه اکنون کشور با رشد یک و هشت درصدی بدون احتساب نفت و با رشد ۲.۵ درصدی با احتساب نفت، همراه است.

به گزارش فریادگر حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در جمع علما ، فضلا و طلاب استان خراسان رضوی به اقدامات دولت در بخش های گوناگون اشاره کرد و گفت: پارسال زمانی که برنامه ریزی برای مهار تورم را شروع کردیم عده ای با نامه نگاری های مختلف اظهارنگرانی کرده و معتقد بودند که دولت باید اولین گام خود را از رکود شروع کند.

رییس جمهوری گفت: اما سرانجام این دولت ضمن مشورت با صاحبنظران به این نتیجه رسید که باید ابتدا تورم را مهار کند و امروز بحمدالله توانسته ایم آن را مهار کرده و سرعت تورم را پایین آوریم.

دکتر روحانی گفت: دولت امروز با اقدامات خود توانسته تورم را مهار کند و تا پایان سال به ارقام خوبی در این زمینه خواهیم رسید و تورم به زیر ۲۰ درصد خواهد رسید.

رییس جمهوری اضافه کرد: در زمینه رکود هم که نگرانی های زیادی وجود داشت برنامه مفصلی را تنظیم و تدوین کردیم و بخشی از آن که نیاز به قانون داشت ، در قالب لایحه ای به مجلس تقدیم شده اما در عین حال در زمینه رکود نیز شرایط مناسبی داشته و از رکود خارج شده ایم و این کاری بسیار بزرگ برای کشوری است که دو سال پیاپی در سالهای ۹۱ و ۹۲ با رشد منفی و رکود مواجه بود.

دکتر روحانی در ادامه به اقدامات دولت در زمینه سیاست خارجی اشاره کرد و گفت :دولت در بخش سیاست خارجی توانسته است در یکسال گذشته گام مطمئن و مهمی را به پیش بردارد و آن اینکه امروز نظر و دیدگاه جهانیان نسبت به ایران با دیروز متفاوت شده است و دولت با اقدامات خود توانسته ذهنیت دنیا را در خصوص جمهوری اسلامی ایران تغییر دهد.

رییس جمهوری اضافه کرد: البته این موضوع بدان معنا نیست که همه جهانیان طرفدار ایران شده اند اما در عین حال امروز دیگر هیچ کس در دنیا موضوعاتی همچون تروریسم را به ایران نسبت نمی دهد.

دکتر روحانی خاطرنشان کرد: امروز دنیا، جمهوری اسلامی ایران را به عنوان کشور منطقی ، ضد خشونت و ضد تروریسم می شناسد و در کشورهای منطقه که تروریسم جان، آزادی و امنیت مردم را به خطر انداخته، جمهوری اسلامی ایران با همه توان خود علیه تروریسم وارد عمل شده و بدنبال ایجاد آرامش و ثبات در منطقه است.

رییس جمهوری تصریح کرد برای اینکه در زمینه اقتصاد ،سیاست داخلی سیاست خارجی و مسایل فرهنگی و امنیتی موفق باشیم نیازمند کمک و هماهنگی بوده و در این راستا اولین توقع و انتظار را از روحانیت داریم تا به عنوان قشری که مورد اعتماد مردم هستند برای کمک به دولت وارد صحنه شوند.

رییس جمهوری اضافه کرد: اینکه مقام معظم رهبری فرمودند حمایت از دولت وظیفه است ، در راس این وظیفه صاحبان نفود، علما و حوزه های علمیه هستند که باید دولت را یاری کنند.

دکتر روحانی گفت: تلاش ، رفاقت و همدلی، لازمه پیشبرد امور کشور است و البته وجود جناح ها و سلایق مختلف اشکال و ایرادی ندارد اما اینکه همدیگر را تکفیر کنند واقعا نادرست است.

رییس جمهوری تصریح کرد: اختلاف سلیقه تا حدودی می تواند مفید باشد اما اگر از چارچوب و قاعده خارج شود چه بسا زیان آور باشد.

دکتر روحانی با تاکید بر تقویت وحدت، اتحاد و همدلی در جامعه اظهارداشت: به هر میزان که وحدت بیشتر باشد مردم و دوستان ما به همان میزان در دنیا خوشحال تر می شوند و در این راستا دست ما برای اتحاد و وحدت به سوی علما و فرهیختگان دراز است.

دکتر روحانی افزود: همه باید دست به دست هم دهیم و با اتحاد ، همدلی و اخوت و بهره مندی از هدایت های مقام معظم رهبری کشورمان را به پیش ببریم.

رییس جمهوری در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: گرچه امروز کشورمان مشکلات زیادی دارد و باید حل و فصل شود اما همزمان دارای منابع انسانی بسیار ارزشمند و نعمت های فراوانی است که اگر وحدت ، همدلی، جهاد و کار و کوشش در کنار آن قرار گیرد ،حتما می توانیم از مشکلات عبور کنیم.

دکتر روحانی با اشاره به اعتماد مردم به قشر روحانیت گفت: مردم ما به رغم همه تبلیغات مخالفان انقلاب علیه روحانیت، به این قشر اعتماد دارند و در انتخابات سال ۹۲ این اعتماد خود را به روحانیت به رغم حضور رقبای شایسته، باسابقه و برجسته ، نشان دادند.

رییس جمهوری اضافه کرد: همه افتخارم شاگردی در حوزه علمیه قم است و آن را با هیچ چیز دیگری عوض نمی کنم و هیچ چیز نمی تواند جای حوزه های علمیه بویژه حوزه علمیه قم را بگیرد.

دکتر روحانی گفت: امیدوارم خداوند توفیق دهد و امانتدار خوبی در این زمینه باشم.

رییس جمهوری با تاکید بر اهمیت راستگویی و امانتداری گفت: باید در هر سمت و جایگاهی که هستیم ، امین خوبی برای مذهب، دین، کشور و ملت خود باشیم.

دکتر روحانی خاطرنشان کرد: از سال گذشته تا به امروز به رغم همه مشکلات، موفقیت هایی را که به دست آورده ایم تنها در سایه حضور و حمایت مردم بویژه علما ،حوزه های علمیه، مراجع عظام ، مقام معظم رهبری و هماهنگی و همدلی بین قوا بوده است و اگر اینها نبود نمی توانستیم موفقیتی کسب کنیم.

رییس جمهوری اضافه کرد: برخی مشکلات ریشه دار و تاریخی است و به راحتی قابل حل و فصل نیست که از جمله می توان به تک محصولی بودن اقتصاد کشور اشاره کرد . برای خروج از این شرایط نیازمند تلاش بلند مدت هستیم.

دکتر روحانی افزود: بروکراسی از دیگر مشکلات ریشه دار و تاریخی کشور است و بروکراسی ناکارآمد و دیوانسالاری پیچیده ای که در کشور وجود دارد به رغم اصلاحاتی که بعد از انقلاب اسلامی بوجود آمده، بسادگی قابل حل و فصل نیست و نیازمند برنامه ریزی بلند مدت است.

رییس جمهوری خاطرنشان کرد: فساد از دیگر مشکلات ریشه دار کشور است و مبارزه با فساد وظیفه بزرگ همه ما است منتهی به اقدامی طولانی مدت نیاز دارد که همه دست به دست هم دهیم و آن را برطرف سازیم.

آیت الله واعظ طبسی تولیت آستان قدس رضوی و نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی نیز در ابتدای این نشست با تبریک میلاد امام رضا(ع) و خیر مقدم به رییس جمهوری و هیات دولت اظهارداشت: دکتر روحانی به عنوان چهره برجسته از دانشمندان و متفکران صاحبنظر در حوزه های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی است .

وی افزود: رابطه فکری ، اعتقادی و عاطفی ایشان با حوزه های علمیه بسیار قوی و مستحکم است و به هیچ چیز جز تعالی و پیشرفت اسلام و اجرای احکام الهی و اسلامی نمی اندیشد.

تولیت آستان قدس رضوی اظهارداشت: وزرا و کابینه دکتر روحانی در زمینه تخصص و رعایت مباحث اسلامی خوشنام و خوش سابقه هستند البته سلایق گوناگونی در کشور وجود دارد که چه بسا به دولت فشار بیاورند اما از مدیریت عالی دستگاه اجرایی انتظار داریم با سعه صدری که دارند آن را تحمل کنند و با هماهنگی کامل میان همه نهادها به ویژه سایر قوا و نهادها و سازمانهایی که احساس مسوولیت دارند، با هدایت های رهبر معظم انقلاب در مسیر حل و فصل مسایل گام بردارند.

آیت الله واعظ طبسی تصریح کرد: حوزه و روحانیت وظیفه خود می داند که به سیاستمداران کشور کمک کند و با افتخار اعلام می کنم که حوزه علمیه خراسان رضوی در همین مسیر حرکت می کند.

انتهای پیام
منبع: ایسنا
کد مطلب: 41085
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *