; ?>; ?> لبنان در بالاترین سطح در اجلاس تهران حضور مي يابد - مردم سالاری آنلاين
۰
شنبه ۴ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۱۸

لبنان در بالاترین سطح در اجلاس تهران حضور مي يابد

یک روزنامه لبنانی در گزارشی اعلام کرد: با حضور میشل سلیمان رئیس جمهور لبنان در صدر هیئت لبنانی مشارکت کننده در شانزدهمین اجلاس عدم تعهد در تهران، لبنان در بالاترین سطح در این اجلاس حاضر است.
 خلیل فلیحان در گزارشی که روز گذشته از سوی روزنامه النهار لبنان منتشر شد، تاکید کرد: پس از مشارکت "نجیب میقاتی" نخست وزیر لبنان در اجلاس اضطراری سازمان همکاری اسلامی در جده، تا پنج روز دیگر "میشل سلیمان" رئیس جمهور لبنان در صدر هیئتی به تهران سفر می کند.

"عدنان منصور" وزیر خارجه لبنان نیز روز یکشنبه هفته جاری به تهران سفر می کند تا در نشست وزیران خارجه اجلاس عدم تعهد مشارکت داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه حضور لبنان در اجلاس عدم تعهد در تهران در بالاترین سطح ممکن رقم خورده است، افزود: لبنان با وجود تلاشهای برخی طرفها در زمینه تحریم اجلاس تهران که در راستای فشار بر ایران در موضوع هسته ای پیگیری می شود، به توصیه ها در این باره توجهی نکرده و تسلیم فشارها نشده است.

فلحیان تاکید می کند: جنبش عدم تعهد بزرگترین سازمان بین المللی پس از سازمان ملل محسوب می شود که ۱۳۸ کشور و سازمان بین المللی عضو آن هستند. از طرفی "محمد مرسی" نخستین رئیس جمهور مصر محسوب می شود که پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۹۷۹ به این کشور سفر خواهد کرد.

همچنین "بان کی مون" با وجود مخالفتهای آمریکا و اروپا در اجلاس تهران حضور خواهد یافت و احتمالا فرصت را برای گفتگو درباره موضوع هسته ای ایران و تحولات سوریه مغتنم می شمارد.

از طرفی عدنان منصور وزیرخارجه لبنان طرحی در زمینه محکومیت اقدامات اشغالگران صهیونیست که برخی از اراضی جنوب لبنان را هنوز تحت اشغال دارند به همراه دارد و در نظر دارد نقض حریم هوایی لبنان و قطعنامه ۱۷۰۱ از سوی رژیم صهیونیستی را به طور ویژه در اجلاس تهران مطرح کند.
کد مطلب: 4165
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *