۰
يکشنبه ۶ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۲۵

عضو کمیسیون امنیت ملی: با وجود سخنان کامرون، سفارت انگلستان در ایران بازگشایی می‌شود

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و انگلیس بر این عقیده است که سفر رئیس جمهوری کشورمان در همه جوانب بسیار مثبت و قابل قبول است.
عضو کمیسیون امنیت ملی: با وجود سخنان کامرون، سفارت انگلستان در ایران بازگشایی می‌شود

عباسعلی منصوری آرانی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌و‌گو با خبرنگار نامه نیوز، با مثبت و تاثیرگذار خواندن سفر رئیس‌جمهور به سازمان ملل گفت: آقای روحانی سفر هوشمندانه‌ای را انجام دادند و مطالبی را که در سخنرانی خود عنوان کردند بسیار مناسب و قوی بود.

این نماینده مجلس با اشاره به دیدارهای رئیس جمهور در حاشیه سازمان ملل، عنوان کرد: به هر صورت برای دولت سیاست خارجی به عنوان یک مولفه بزرگ محسوب می‌شود بود کi قبل از انخابات بیان کردند و بدون در نظر گرفتن جزئیات این دیدارها در کل دیدارهای خوب و مناسبی صورت گرفت.

وی ادامه داد: دولتمردان کشور یکسری مذاکرات پشت پرده دارند و یکسری مذاکرات عمومی، که همین باعث می‌شود مسئولین بر اساس آن سیاست خارجی کشور تنظیم کنند. هر کشوری ممکن است با ادبیات خاص خود در مورد موضوعات مختلف صحبت کنند.

منصوری آرانی با اشاره به سخنان نخست وزیر انگلیس علیه ایران در سازمان ملل، تصریح کرد: آقای دیوید کامرون مطالب بسیار سخیفی را عنوان کردند، باید بدانند ده‌ها برابر بدتر از آن را ما و مردم دنیا به خود دولت انگلیس منصوب می‌کنیم. دولتمردان کشور حتما باید یاد آور شوند که دولت کامرون خود پدید آورنده گروه‌های تروریستی هستند و مطالبی را که نیز عنوان کرد در حمایت از تروریست است.

وی ادامه داد: دولت ایران حتما باید در مورد سخنان نخست وزیر انگلیس موضع گیری کند. اما معتقد هستم کامرون از چنان محبوبیتی در در کشورش برخوردار نیست که بخاهیم مبنا را بر این قرار دهیم که نظر مردم انگلیس با نظر نخست وزیرشان همخوانی دارد. معاون اول ریاست جمهوری باید طی یک سخنرانی با برخوردی تند پاسخ سخنان سخیف نخست وزیر انگلستان را بدهد.

نماینده مردم کاشان در مجلس شورای اسلامی معتقد است که دولت انگلیس بخاطر حمایت اسرائیل از انگلیس در بحث جدایی اسکاتلند از خاک این کشور، با تروریست خواندن ایران بدهی را که نسبت به اسرائیل داشت پرداخت کرد. لندن به هر راهی از جمله کمک اسرائیل متوسل می‌شود تا اسکاتلند جدا نشود.

وی ادامه داد: در روزهای منتهی به انتخابات اسکاتلند مطالبی عنوان شد که نشان دهنده این موضوع بود که در انگلیس شهروندان به دو درجه ۱ و ۲ تقسیم می‌شوند، این موضوع در سخنان دیوید کامرون کاملا مشهود بود که به مردم اسکاتلند وعده داد که با شما نیز همچون مردم انگلیس برخورد خواهد شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس، معتقد است سخنان مطرح شده از سوی دیوید کامرون نخست وزیری کشور انگلستان نمی‌تواند مانع گسترش روابط شود، هر چند که روابط به سوی سرد شدن می‌رود اما قطع نمی‌شود و سفارت انگلیس در کشورمان بازگشایی خواهد شد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و انگلیس داعش را دست نشانده آمریکا و انگلیس دانست و خاطر نشان کرد: آمریکا، انگلیس و کشورهای منطقه داعش را به وجود آورند تا ضربه عمیقی به عمق استراتژی کشور ما بزنند، به تعبیر مقام معظم رهبری کمر داعش شکسته شده است و در حال حاضر با یک داعش کمر شکسته مواجه هستیم. کشورهای که از این گروه تروریستی حمایت می‌کنند به این نتیجه رسیده‌اند که داعش دیگر کارایی خود را از دست داده و اکنون به دنبال راهی برای احیایی دوباره آن هستند.
منبع:نامه نیوز
کد مطلب: 41747
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *