۰
دوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۵۸

دیلی تلگراف: امارات به دنبال از رونق انداختن تنگه ی هرمز

پس از سال ها حضور ایران در تنگه ی هرمز، لوله ی نفتی جدید در فجیره به امارات این اجازه را می دهد که تنگه ی هرمز را دور بزند.
دیلی تلگراف: امارات به دنبال از رونق انداختن تنگه ی هرمز
دیلی تلگراف نوشت: پس از سال ها حضور ایران در تنگه ی هرمز، لوله ی نفتی جدید در فجیره به امارات این اجازه را می دهد که تنگه ی هرمز را دور بزند.

 در واکنش به کنترل کامل ایران بر تنگه ی هرمز، راه دیگری برای انتقال نفت در ساحل دریای عرب با پتانسیل تغییر شکل بازارهای انرژی جهان در حال رشد است.

نفتکش های غول پیکر هم اکنون برای حمل نفت یا سوخت گیری مجدد در فجیره (در امارات متحده عربی) صف بسته اند.

تنگه ی هرمز شاهراهی است که یک سوم ترافیک نفتی جهان از آن می گذرد و شیخ نشین های خلیج فارس را به دریای عرب متصل می کند.

نگرانی ها از بستن تنگه ی هرمز توسط ایران همواره طی چندین دهه گذشته بر بازار نفت سنگینی می کرده است.

در سال ۲۰۰۸، نگرانی های ناشی از بستن تنگه هرمز توسط ایران باعث افزایش بی سابقه قیمت نفت به سطح ۱۴۷ دلار در هربشکه شد. اما افتتاح و گشایی یک لوله نفتی صادراتی به طول ۲۴۰ مایل در دو سال گذشته که بزرگترین میدان های نفتی امارات را به دریای عرب متصل می کند، باعث کاهش نگرانی ها شده و می تواند فجیره را به مسیری بی سر و صدا تبدیل کند.

سهیل المزروعی وزیر انرژی امارات گفت: فجیزه تنها امارتی است که دسترسی قابل توجهی به دریا دارد و همواره دولت به دنبال استفاده از این محل استراتژیک به عنوان مسیری برای صادرات بوده است.

وی افزود: زیرساخت هایی که فجیره دارد و در آینده نیز خواهد داشت، آن را تبدیل به شهر و مقصدی بزرگ برای بخش انرژی می کند.

این لوله ی نفتی از حشبان امارات حدود ۸۰۰ هزار بشکه نفت در روز جا به جا می کند و قابلیت انتقال ۱.۵ میلیون بشکه در روز را دارد.
کد مطلب: 41796
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *