۰
شنبه ۴ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۵۹

"امام موسی صدر و 2 همراهش زنده هستند"

خواهر امام موسی صدر گفت که مقامات رژیم قذافی به خانواده صدر برای پیگیری نکردن پرونده ناپدید شدن امام موسی صدر، پیشنهاد رشوه داده بودند.
«رباب الصدر»، خواهر امام موسی صدر در گفت‌وگویی با شبکه تلویزیونی المیادین گفت که برخی مقامات لیبیایی رژیم قذافی از طریق میانجی‌های لبنانی پیشنهاداتی مبنی بر بسته شدن پرونده امام موسی صدر در مقابل دریافت رشوه را مطرح کرده بودند.

وی افزود: رژیم قذافی در سال‌های اخیر مایل بود برای فیصله دادن به پرونده امام موسی صدر با ما به توافقی دست پیدا کند که ما آن را نپذیرفتیم.

رباب الصدر گفت: مقامات لیبی پیشنهاد پرداخت پول در مقابل مختومه شدن پرونده ناپدید شدن امام موسی صدر را مطرح کردند و بارها برای این موضوع با ما تماس گرفتند ولی ما پیشنهاد را رد کردیم، ما پول پرست نیستیم و راه را بر تلاش‌هایشان بستیم.

رباب الصدر درباره علت اینکه مقامات لیبی پیشنهاد پرداخت رشوه را مطرح کرده بودند گفت: همه جهانیان می‌دانند که قذافی برای بستن پرونده‌هایی که در آنها دست داشت از ابزار پول استفاده می‌کرد؛ در ماجرای لاکربی و هواپیمای شرکت یوتا و انفجار در باشگاهی شبانه در آلمان ده‌ها نفر کشته شدند و قذافی همه این پرونده‌ها را با پرداخت غرامت، بست.

خواهر امام موسی صدر گفت: قذافی گمان می‌کرد ما هم مثل دیگران هستیم و تلاش کردند با پرداخت پول با ما به توافق برسند وی بارها حتی از طریق میانجی‌های لبنانی با ما در این باره تماس گرفتند اما به مقصود خود نرسیدند.

وی ادامه داد: ما از ابتدا با قضیه امام موسی صدر به عنوان قضیه یک امت و نه یک خانواده تعامل داشتیم.

رباب الصدر گفت: شواهدی وجود دارد که تاکید می‌کند امام موسی صدر و دو همراهش هنوز زنده هستند و لیبی را ترک نکرده‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت که امام موسی صدر در زمان اقامتش در لبنان همواره از کم‌توجهی دولت لبنان به موضوع مقاومت ناراحت بود.



منبع: خبرگزاری فار
کد مطلب: 4224
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *