۰
دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۳۹
مسابقات کاراته قهرماني جهان- آلمان

ثبت رکورد تاريخي کاراته کا‌هاي ايراني در برمن

تيم ملي کاراته ايران چند رکورد تاريخي در بيست و دومين دوره مسابقات جهاني 2014 برمن آلمان به نام خود ثبت کرده است.
ثبت رکورد تاريخي کاراته کا‌هاي ايراني در برمن
تیم ایران که۳ فینالیست در بیست و دومین دوره رقابتهای جهانی آلمان دارد، در آستانه ثبت رکوردی تاریخی است.

گزارش فارس، به در بخش کومیته تیمی(سعید احمدی، ایمان سنچولی، سامان حیدری، ذبیح اله پورشیب، ابراهیم حسن بیگی، سجاد گنج زاده و بهمن عسگری) برای نخستین بار دلاورمردان کاراته کشورمان به فینال راه یافتند. چنانچه این تیم موفق به کسب مدال طلا شده و بتواند سکوی اول جهانی را از آن خود کند اتفاقی مهم در تاریخ کاراته به شمار می رود چرا که پیش از این ایران ۳ مدال برنز را در سالهای ۱۹۷۷، ۲۰۰۲ و ۲۰۱۲ در این بخش به خود اختصاص داده است.

اما نکته دیگری که نمی توان از آن به سادگی گذشت، اولین حضور بانوان با حجاب اسلامی و بر جای گذاشتن رکوردی به یاد ماندنی در مسابقات جهانی است.

جایی که در سنگین وزن کومیته بانوان، حمیده عباسعلی که نخستین نشان طلای کاراته بانوان در بازیهای آسیایی را بدست آورده، در نخستین حضور جهانی اش درخشش خیره کننده ای داشته و با پشت سر گذاشتن تمامی رقبا گام به دیدار پایانی گذاشته است.

عباسعلی که مدال طلای مسابقات جهانی را نشانه رفته برای کسب این مدال در مسابقه فینال به مصاف کاراته کایی از کشور مصر می رود تا ویترین افتخاراتش را تکمیل کند.

او با کسب مدال جهانی می تواند علاوه بر تاریخ سازی در این رشته بانوی سال ورزش ایران شود.

اما کاتای بانوان نیز در این رکوردها سهم به سزایی داشته است. در بخش تیمی کاتای بانوان(مهسا افسانه، نجمه قاضی زاده و الناز تقی پور) که نخستین حضور جهانی را تجربه می کند، شانس کسب سکوی سوم برای کاتاروها وجود دارد.

همچنین در قسمت انفرادی مهسا افسانه نخستین بانوی ایرانی کاراته است که برای کسب مدال برنز تلاش می کند.

کد مطلب: 42809
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *