۰
يکشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۰۳
طي بیانیه ای؛

مجمع جهاني صلح اسلامي سران جنبش عدم تعهد را به پيگيري صلح عادلانه فراخواند

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی صلح اسلامی، این مجمع همزمان با برگزاری اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران ، علاوه بر انتشار بیانیه ای خواستار تصویب برگزاری همایش بین المللی «الگوهای مدیریت جهانی در اندیشه و فرهنگ ملل غیرمتعهد» در ماههای باقیمانده سال ۲۰۱۲ شد.
دربخشی از بیانیه مجمع جهانی صلح اسلامی به مناسب برگزاری اجلاس سران جنبش عدم تعهد ، آمده است: مجمع جهانی صلح اسلامی، برگزاری اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران را رویدادی مهم در تاریخ روابط بین المللی، و فرصتی مهم می داند که دولتها و ملل غیرمتعهد می توانند با تحکیم برادری، همکاری و همفکری حول وضعیت روابط بین المللی حال و آینده، رسالت خود را در حاکمیت استقلال و برابری در جهان و عدم تعهد نسبت به قدرتهای استعمارگر محقق سازند.
این مجمع امیدوار است که اعضای جنبش با بازگشت به خودباوری و متوقف کردن آثار ترفندهای نظام سلطه برای ایجاد گسست و تفرقه میان آنها، عصر احیای عظمت و توان ملل مستقل را رقم زنند و از آزادی، استقلال، امنیت و صلح عادلانه که در فرهنگ و تجربه سالها مبارزات ملل شان با بیگانگان سابقه دیرینه دارد، بشریت را بهره مند سازند.

مجمع جهانی صلح اسلامی به منظور ارزیابی دستاوردهای اجلاس تهران از منظر توسعه و تعمیق «صلح عادلانه؛ گفتمان مشترک جهانی»، هم اندیشی «عدم تعهد و صلح عادلانه» را در نیمه دوم شهریور ۹۱، برگزار می کند.
کد مطلب: 4303
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *