۰
شنبه ۱ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۴۲
آیت‌الله جنتی در خطبه‌های نماز جمعه:

مذاکره‌کنندگان ذلت نپذیرند

خطیب نماز جمعه امروز تهران خطاب به دیپلمات‌های ایرانی گفت: مواظب باشید و حواستان باشد که عزتی که خدا داده را حفظ کنید.
مذاکره‌کنندگان ذلت نپذیرند
آیت الله احمد جنتی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های سیاسی نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به مذاکرات هسته‌ای خطاب به دیپلمات‌های کشورمان خاطر نشان کرد:‌ آنچه که من درباره مذاکرات می‌توانم بگویم این است که بگویم مواظب باشید و ذلت نپذیرید.

گزیده اظهارات آیت‌الله جنتی در خطبه های نماز جمعه را در ادامه می‌خوانیم:

حواستان جمع باشد که عزتی که خدا داده است حفظ شود و از آمریکا هیچ هراسی نداشته باشید. به خدا توکل کنید و به او وصل شوید و از دشمنان خدا ببرید همانطور که بریده‌اید و مواظب باشید که ارزش هایی که کسب کرده‌اید را از دست ندهید.

سالهای سال است مردم، ملت و دولت در تلاش هستند که مسئله هسته‌ای را به جایی برسانند و آینده خود را از این موضوع تامین کنند. شما نیز باید پای این حرفها بایستید و بدانید که اگر بر خدا توکل کنید و از او استعانت کنید، خداوند کمکتان می‌کند و مقام معظم رهبری و مردم نیز پشتیبان‌تان هستند.

مقام معظم رهبری طی حکمی خواسته‌ها و انتظارات خود را از ریاست جدید سازمان صداو سیما عنوان کردند امیدواریم که ان‌شاء‌الله چنانچه ریاست جدید این سازمان به وظایف خود عمل کنند عمق بیشتری در تبلیغات صدا وسیما به کار گرفته شود و آینده بسیار بهتری داشته باشیم.

امام خمینی (ره) بسیج را شجره طیبه دانستند که شکوفه های آن بوی حدیث عشق می‌دهد. ایشان فرموده‌اند که بسیج میقات پابرهنگان و معراج اندیشه پاک اسلامی است و بسیج لشکر مخلص خدا است.

مقام معظم رهبری نیز در مورد بسیج و جایگاه بسیج به بیانات امام خمینی (ره ) اشاره و فرموده‌اند که بسیج فتح الفتوح انقلاب اسلامی است. این سخن بدان معنی است که در دوران انقلاب فتوحات زیادی انجام گرفته است اما بسیج فتح الفتوحات آن بوده است. مقام معظم رهبری همچنین بسیج را پدیده ای عظیم و معجزگون و حقیقتی شبیه افسانه می دانند.

اگر بگوییم هرچه داریم به برکت وجود بسیج است مبالغه نکرده‌ایم، بسیج یک تفکر و فرهنگ است و این تفکر و فرهنگ ممکن است همه جا حضور داشته باشد. بسیج پشت پا زدن به دنیا است و بدین معنا است که ما نه به دنبال مقام هستیم و ثروت و قدرت می‌خواهیم بلکه می‌خواهیم برای رضای خود خدمتی خالصانه داشته باشیم.

چرا زمانی که می خواهند فردی را معرفی کنند چنین افرادی را معرفی می‌کنند، آیا مقام بالایی که این افراد را معرفی می‌کند خود اینگونه فکر می‌کند؟ در این صورت باید در افکار خود تجدیدنظر کند و چنانچه نیز مشاورانی به او مشاوره می دهند باید آنها را عوض کنند.

تاریخ نشان داده است که بسیج عملکرد خوبی داشته است، من از بسیج و سردار نقدی تشکر می کنم چرا که سردار نقدی نقش تعیین کننده‌ای در بوسنی و در بیرون راندن صرب از سرزمین‌های اسلامی داشت و در آنجا سرباز و بسیجی تربیت کرد.

امروز دشمنان فلسطین شرارت‌های خود را بیشتر کرده‌اند و به دنبال اشغال مسجد الاقصی هستند از جمله سیاست‌های شیطانی جدید آنها این است که برای عده‌ای یهودی افراطی در فلسطین خانه‌سازی می‌کنند تا آنها در آنجا ساکن شوند.

نمی دانم مصری‌ها چرا آنقدر دیوانگی می‌کنند؛ آنها سالهای سال طعم ذلت حاکمیت آمریکا را چشیده‌اند و سالهای سال حکومت شیطانی آمریکا بلایایی بر سر آنها آورده که تا سالهای سال با آن مواجه هستند. نمی دانم چرا به مسلمانان پشت می‌کنند و به سمت آمریکا روی بر می گردانند.

همانطور که مقام معظم رهبری نیز فرموده اند باید فلسطینیان را مسلح کرد و چاره‌ای دیگری جز این کار نیست.

اُف بر حاکمان مدعی اسلام که نسبت به وقایع فلسطین بی تفاوت هستند و هیچ گاه حاضر نیستند که با عزیزان فلسطینی همدردی کنند. این حاکمان مشمول حدیث پیامبر (ص) هستند که می‌فرمایند هر کسی که صدای دادخواهی مسلمانان را بشنود و جواب ندهد مسلمان نیست.

امروز نظام جمهوری اسلامی ایران به تقوا، ادامه راه شهدا،‌ پرهیزکاری و اجتناب از گناه و حرکت در خط امام(ره) نیاز دارد، من هشدار می‌دهم وضعیت امروز ما وضعیت خوبی نیست.

معرفی افراد برای وزارت علوم از جمله مواردی بود که علنی شد و همگان در جریان آن قرار گرفتند، جاهای دیگر و پست‌های دیگری وجود دارد که افرادی چیده می‌شوند و کسی صدایش در نمی‌آید. مهره‌های فتنه را سر جاهای مختلف می چینند؛ اینها درست نیست

معضلاتی از جمله ربا،‌ رشوه‌، فساد اداری،‌ دریافت زیر میزی از سوی برخی پزشکان، افزایش سن ازدواج، شیوع طلاق و ... در جامعه وجود دارد. آیا این اسلامی است؟ آیا اینگونه اقدامات خجالت‌آور نیست؟

فتنه و فتنه‌گر کیست که امروز در وضعیت فعلی در حال جولان دادن است، اینها که امتحان خود را پس داده‌اند و همه فهمیده‌اند که از عمال بیگانه هستند. دیگران نیز کف و سوت زده‌اند و تحسین‌شان کردند و به آنها آفرین گفته‌اند؛ حال سزاوار است چنین پست‌هایی به دست این افراد بیفتد؟

معرفی افراد برای وزارت علوم از جمله مواردی است که در این مورد علنی شد، من از مجلس تشکر می کنم که استقلال خود را نشان داد. اعتراض کرد و به چنین افرادی رای نداد چرا که این افراد با فتنه ارتباط داشتند.

چرا زمانی که می خواهند فردی را معرفی کنند چنین افرادی را معرفی می‌کنند، آیا مقام بالایی که این افراد را معرفی می‌کند خود اینگونه فکر می‌کند؟ در این صورت باید در افکار خود تجدیدنظر کند و چنانچه نیز مشاورانی به او مشاوره می دهند باید آنها را عوض کنند.

معرفی افراد برای وزارت علوم از جمله مواردی بود که علنی شد و همگان در جریان آن قرار گرفتند، جاهای دیگر و پست‌های دیگری وجود دارد که افرادی چیده می‌شوند و کسی صدایش در نمی‌آید. مهره‌های فتنه را سر جاهای مختلف می چینند؛ اینها درست نیست.

افراد افراطی را جذب نکنید بلکه افراد معتدل جذب کنید و بچه مسلمانان با تفکر بسیجی را طرد نکنید.

امام خمینی (ره) در وصیتنامه خود فرموده‌اند که توجه داشته باشید که رئیس جمهور و وکلای مجلس از طبقه‌ای باشند که محرومیت و مظلومیت مستضعفین جامعه را لمس کرده باشند و در فکر آسایش و رفاه آنان باشند.

چرا باید افرادی که میلیاردر هستند و سرمایه‌ی صدمیلیاری و هزارمیلیاردی دارند پست‌های سنگین را در دست بگیرند، در وصیتنامه امام(ره) آمده است که توجه داشته باشید سرمایه‌داران و زمین‌خواران و مرفهین چنین پستهایی را کسب نکنند؛ چرا که آنها نمی‌توانند تلخی محرومیت و رنج گرسنگان را بفهمند.

امروز مسوولین اقداماتی می‌کنند که در عین جزئی بودن زیر سوال است. به طور مثال می‌روند و از شرکتی که متهم به صهیونیسم بودن است ۱۲ هزار میلیارد نخ سیگار مارلبرو می‌خرند.
کد مطلب: 43037
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *