۰
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۱۰

شمار مفقود شدگان کشتی ایتالیایی به 179 رسید

این کشتی که مجموعا گنجایش 836 مسافر و 250 خودرو را دارد، در ماه دسامبر توسط شرکت یونانی 'انک لاینز' تا نیمه اول ژانویه اجاره شده بود و در حال پیمودن مسیری دریایی از بندر 'ایگومنیستا' در شمال یونان به سوی بندر 'انکونا' در شرق ایتالیا بود.شمار مفقود شدگان کشتی ایتالیایی به 179 رسیدشمار مفقود شدگان در اثر آتش سوزی کشتی مسافری ایتالیایی به 179 نفر رسیده است.
شمار مفقود شدگان کشتی ایتالیایی به 179 رسید
پایگاه اینترنتی روزنامه 'لاستمپا' نوشت: تاکنون ۱۱ جسد از کشتی مسافری 'نورمن اتلانتیک' که روز یکشنبه با ۴۷۸ سرنشین در آب های دریای آدریاتیک در نزدیکی آلبانی طعمه حریق شد، کشف شده است، اما هنوز اثری از ۱۷۹ نفر دیگر که گفته می شود در این کشتی حضور داشتند، نیست.

سه تن از کشته شدگان ایتالیایی هستند.

'جوزپه ولپه' دادستان شهر باری در جنوب ایتالیا گفت: طبق فهرست شمار مسافرانی که وارد این کشتی شده بودند و با کاستن تعداد اجساد کشف شده از مجموع افراد نجات یافته توسط کشتی 'سان جورجو' که ۲۱۴ نفر اعلام شده اند، به علاوه آنها که تاکنون وارد استان پولیا در جنوب ایتالیا شده اند، هنوز از سرنوشت ۱۷۹ نفر خبری در دست نیست. البته برخی از مسافران کشتی سوخته نیز مورد امدادرسانی کشتی های باری که در منطقه بودند قرار گرفته و راهی یونان شدند.

این در حالیست که توافقی در باره تعداد مسافران این کشتی میان دادستانی و گارد ساحلی وجود ندارد.

بر اساس اطلاعات گارد ساحلی این کشتی ۴۷۸ سرنشین داشته است اما دادستانی می گوید علاوه بر این تعداد، حداقل سه پناهجوی خارجی (دو افغان و یک سوری) و ۱۸ نفر دیگر خارج از آمار رسمی در این کشتی بوده اند و کشتی در حین سانحه مجموعا ۴۹۹ نفر سرنشین داشته است و این احتمال که مهاجران غیر قانونی دیگری نیز در آن حضور داشته باشند، وجود دارد.

بر اساس آمار گارد ساحلی، این کشتی در زمان حریق ۴۷۸ سرنشین داشت که از این تعداد ۴۲۲ نفر مسافر (متشکل از ۲۳۴ یونانی، ۴۴ ایتالیایی، ۵۴ ترک، ۲۲ آلبانیایی، ۱۸ آلمانی، دو افغانی، پنج سوری، ۱۰ سوییسی، و مابقی اتباع روسیه، رومانی، اتریش، مجارستان، کرواسی، گرجستان، سوئد، کانادا، اوکراین، مصر، مالت، بلغارستان، انگلیس، هلند، فرانسه و عراق) و ۵۶ خدمه بودند.

این کشتی که مجموعا گنجایش ۸۳۶ مسافر و ۲۵۰ خودرو را دارد، در ماه دسامبر توسط شرکت یونانی 'انک لاینز' تا نیمه اول ژانویه اجاره شده بود و در حال پیمودن مسیری دریایی از بندر 'ایگومنیستا' در شمال یونان به سوی بندر 'انکونا' در شرق ایتالیا بود.

هنوز دلیل قطعی این آتش سوزی روشن نشده است اما گفته می شود احتمال اتصال برق و شاید هم یک مساله در یکی از ۱۲۸ کامیونی که در گاراژ آن حمل می شد باعث ایجاد حریق شده باشد.

با توجه به شرایط بد جوی و تلاطم شدید دریا، عملیات امدادرسانی با دشواری انجام شد.

گفته می شود در زمان امدادرسانی، موج های دریا تا ارتفاع پنج متر بلند شده بود و باد نیز تا ۴۰ گره دریایی می وزید.

اخبار بین الملل - عصر ایران
کد مطلب: 43953
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *