۰
شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۴۹

ماجرای قهر و استعفای مقام دفتر رییس جمهور

پرویز اسماعیلی (سخنگوی انتخاباتی کاندیدای رقیب در انتخابات ریاست جمهوری 92) در اقدامی عجیب که می توان آن را «ژست فراجناحی» جریان قدرتمند دفتر رییس جمهور ارزیابی کرد، پس از برکناری علیرضا معزی مدیرمسئول سایت خبرآنلاین از معاونت ارتباطات ریاست جمهوری ، سکان ارتباطات دفتر رییس جمهور را عهده دار شد ، اما همان ابتدا یک اتفاق، باعث تنزل جایگاهش در دفتر رییس جمهور شد.
ماجرای قهر و استعفای مقام دفتر رییس جمهور
درحالیکه چندی پیش برخی رسانه ها اخباری در مورد «قهر پرویز اسماعیلی معاون ارتباطات دفتر ریییس جمهور» منتشر کردند، خبرنگار «انتخاب» اخبار تکمیلی تری در مورد جنجال های آزاردهنده در دفتر رییس جمهور به دست آورده که موجبات تکدر خاطر رییس جمهور را فراهم کرده است.

ماجرای قهر و استعفای مقام دفتر رییس جمهور ؛ باز هم پای یک زن درمیان است!

بنابراین گزارش، پرویز اسماعیلی (سخنگوی انتخاباتی کاندیدای رقیب در انتخابات ریاست جمهوری ۹۲) در اقدامی عجیب که می توان آن را «ژست فراجناحی» جریان قدرتمند دفتر رییس جمهور ارزیابی کرد، پس از برکناری علیرضا معزی مدیرمسئول سایت خبرآنلاین از معاونت ارتباطات ریاست جمهوری ، سکان ارتباطات دفتر رییس جمهور را عهده دار شد ، اما همان ابتدا یک اتفاق، باعث تنزل جایگاهش در دفتر رییس جمهور شد.

فردی به نام «طاهره قیومی» مجری برخی برنامه های تلویزیون که پیش از این ، مشاور یکی از وزرای دولت احمدی نژاد و سپس مسئول روابط عمومی منطقه آزاد کیش با حکم «علی اصغر مونسان» بود ، یکباره از این جزیره گرمسیر راهی دفتر رییس جمهور شد و در زیر مجموعه معاونت ارتباطات، ریاست مرکز روابط عمومی دفتر را عهده دار شد ؛ او البته بی آنکه از شخص «اسماعیلی» حکمی دریافت کند ، مستقیماً از نهاوندیان رییس دفتر رییس جمهور حکم خود را گرفت تا از همان ابتدا به عرض اندام در برابر رییس خود بپردازد.

قیومی که برخلاف اسماعیلی مورد حمایت حسین فریدون ، سماوی و آشنا نیز است و معتقد است برخلاف معاون ارتباطات دفتر رییس جمهور می تواند به سادگی در اتاق رییس جمهور رفت و آمد کند ، در ایام مسئولیت خود بارها و بارها با نادیده گرفتن «اسماعیلی» اقداماتی را انجام داده که ناراحتی معاون ارتباطات دفتر رییس جمهور را برانگیخته است ، به طوریکه یکبار اسماعیلی در اعتراض به رفتارهای وی استعفا داده ، اما به خواست نهاوندیان مجدداً به محل کار خود بازگشته است.

در تازه ترین اتفاق ، قیومی به دلیل انتشار خبر «نسبت فامیلی خود با روحانی» از خبرگزاری مهر شکایت کرده ، خبرگزاریی که تا یکی دو سال پیش تحت ریاست «پرویز اسماعیلی» بوده و برخی نیروهایش، همچنان با وی ارتباط مناسب دارند ، این سابقه ی اسماعیلی باعث شده تا رییس روابط عمومی دفتر رییس جمهور اصرار داشته باشد که اسماعیلی در پشت پرده انتشار خبر «نسبت فامیلی با روحانی» بوده است.

ماجرای قهر و استعفای مقام دفتر رییس جمهور ؛ باز هم پای یک زن درمیان است!

این اتفاقات و برخی جنجال ها و منازعات دیگر میان قیومی و اسماعیلی ، چند روز پیش باعث قهر مجدد معاون ارتباطات دفتر رییس جمهور شد که با پادرمیانی برخی چهره ها ، وی «فعلاً» در محل کار خود حضور می یابد ، اما با توجه به تشدید اختلافات، احتمال آن می رود که نهاوندیان مجبور شود برای بار سوم طی کمتر از دو سال ، فرد دیگری را جایگزین کند که در نوع خود بی سابقه است.

این نکته البته گفتنیست که وضعیت رسانه ای دفتر رییس جمهور در ایام حضور اسماعیلی ، بغرنج تر از پیش شده و مجموعه رئیس جمهور و دفتر ایشان هم تاکنون نتوانسته اند طیف رسانه ای دولت را سامانی شایسته دهند. در حقیقت، در شرایطی که دولت تدبیر و امید هر روز با مسائل و صف ارایی های جدید مواجه می شود، تیم رسانه ای و نیز سیاسی دولت نتوانسته اند حتی فضای موجود و در حال گذار را به درستی شناسایی کنند، چه رسد به آنکه آن را مهندسی کنند.

از سوی دیگر ، چندی پیش نیز فشارهای بعضی از همین چهره های میان رده، باعث دخالت برخی مقامات دفتر رییس جمهور در برکناری سعید پورعلی مدیرعامل ایسنا شد و حتی باعث واکنش تند برخی مقامات ارشد دولتی در جلسه هیات دولت شد که به صراحت از عملکرد «ایسنا» انتقاد می کردند . این درحالیست که پورعلی طی ماههای کوتاه حضور خود در «ایسنا» عملکرد نسبتاً مناسبی از خود برجای گذاشت.

بهانه برکناری پورعلی ، انتشار خبری انتقادی به نقل از یک نماینده مجلس بوده که پایان آن خبر با جمله «شب بخیر» پایان یافته بود.

در این میان شنیده شده برخلاف پیگیری های سماوی ، فریدون و آشنا، «محمدرضا صادق» مشاور رسانه ای و کم حاشیه رییس جمهور، به شدت از این ماجراها ناراحت شده و ضمن ابراز مخالفت با چنین رفتارهایی، «تذکراتی جدی» به چهره های جنجالی دفتر رییس جمهور و حامیانش، داده است.

ماجرای قهر و استعفای مقام دفتر رییس جمهور / «حاشیه» همچنان در «متن» تیم رسانه ای دولت!

با این حال به نظر می رسد با توجه به بی توجهی مقامات دفتر رییس جمهور به این قبیل حوادث و همچنین حمایت برخی چهره های ذینفوذ ، حواشی و جنجال های آزاردهنده اطراف رییس جمهور به این زودی ها پایان نمی یابد.

از سوی دیگر، طی یک سال و اندی از آغاز به کار دولت یازدهم، حواشی تیم یا تیم های رسانه ای (اگر اساساً چنین چیزی وجود داشته باشد) بیش از متن بوده است ، چرا که بعضاً بی عملی ، کم کاری و همچنین فعالیت در عرصه هایی جز رسانه ، عامل افت و نتیجتاً شکست این تیم در ساماندهی وضعیت رسانه ای دولت بوده است ؛ وضعیتی که اینک به کلی به حال خود رها شده و به نظر می رسد با توجه به ارجحیت مباحث دیگر بر مسئله «رسانه» و تشدید ضعف در «سیستم رسانه ای»، دولت در مراحل بعدیِ رو به رو شدن با مشکلات و تنش ها ، چون پیشتر توفیق چندانی نخواهد داشت ؛ این اشکال ، علت العلل برخی ناکامی ها در حوزه دولت است که مستقیماً متوجه تئوریسین های رسانه ای و مقامات موثر و ذینفوذ رسانه ای دولت است.

منبع:انتخاب
کد مطلب: 44366
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *