۰
شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۰۲

تراکتور 1 ـ پدیده 3؛ شاهکار در یادگار

پديده مشهد سومين پيروزي متوالي خود مقابل تراکتورسازي را اين بار با نتيجه اي قاطع تر به دست آورد.
تراکتور 1 ـ پدیده 3؛ شاهکار در یادگار
در روز پایانی هفته نوزدهم رقابتهای لیگ برتر فوتبال از ساعت ۱۶ امروز دو تیم تراکتورسازی و پدیده به مصاف هم رفتند که در نهایت بازهم شاگردان مرزبان شاگردان رسول خطیبی را شکست دادند.

هفته نوزدهم لیگ برتر، ورزشگاه یادگار امام
داور: سید احمد صالحی، کمک ها: عباس قلی زاده، یعقوب حجتی
اخطار: اندوی (۲۱) احمدزاده (۵۹) نریمان جهان (۸۹) از تراکتور، صادقی (۳۸) حقیقی (۵۴) نژادمهدی (۷۴) یووانویچ (۸۴) از پدیده

تراکتور:
عیسی اندوی (۴۶ لک)، فرشاد احمدزاده، مهدی قریشی، حبیب گردانی، شاهین ثاقبی، مهدی کیانی، آندرانیک تیموریان، احمد کامدار (۵۷ بایرامی)، میرهانی هاشمی (۶۰ دلیر)، سامان نریمان جهان و ادینهو
سرمربی: رسول خطیبی

پدیده:
مجتبی روشنگر، ایگور پراهیچ، رضا حقیقی، اکبر صادقی، محمد غلامی، محمدرضا ناصحی (۷۹ یووانویچ)، محمد نژاد مهدی، بهادر نسیم اف (۸۰ غریبی)، مسعود نظرزاده، مهدی نظری (۲۶ خیری)، زوران کنزوویچ
سرمربی: علیرضا مرزبان

تراکتور در مسابقه امروز از مهدی قریشی و میرهانی هاشمی در قلب دفاع استفاده کرده و سه هافبک دفاعی تخصصی در جمع یازده بازیکن امروز دارد. البته کامدار به جای ایرانپوریان در پست دفاع راست بازی می کند. همچنین محسن دلیر از ترکیب بیرون رفته و بار تهاجمی تیم برعهده ثاقبی، ادینهو، نریمان جهان و احمدزاده است. این در حالیست که علیرضا مرزبان سرمربی پدیده محمد غلامی، رضا حقیقی و مهدی نظری خریدهای جدیدش را در ترکیب ثابت استفاده کرده است.

شرح گل:
۰ - ۱ پدیده: بهادر نسیم اف مهاجم ازبک پدیده از قلب دفاع تراکتور به سمت دروازه اندوی رفت و پس از زدن ضربه، به اندوی برخورد کرد که داور این صحنه را در کمال تعجب پنالتی تشخیص داد. پنالتی را هم رضا حقیقی به گل تبدیل کرد.
۱ - ۱ تراکتور: پراهیچ روی ضربه ایستگاهی آندرانیک تیموریان به اشتباه دروازه خودی را گشود تا کار به تساوی کشیده شود.
۱ - ۲ پدیده: باز هم بهادر نسیم اف مهاجم ازبک تراکتور پاس قطری ارسالی از جناح راست را با یک ضربه دقیق پای چپ از گوشه محوطه جریمه به گل دوم تیمش تبدیل کرد.
۱ -۳ پدیده: رضا ناصحی چپ پای باتجربه پدیده سومین گل تیمش در زمین یادگار امام را با ضربه ای تماشایی به ثمر رساند. آندرانیک تیموریان خرید جدید تراکتور، روی این گل اشتباه مسلمی داشت.

شرح بازی:
پنجمین پیروزی پدیده مقابل تیم های تبریزی در شرایطی رقم خورد که این بار تراکتوری ها به قضاوت احمد صالحی داور این بازی اعتراض شدیدی داشتند. آنها علاوه بر اینکه پنالتی منجر به گل پدیده را نادرست می‌ دانند، عقیده داشتند مهرداد بایرامی نیز در نیمه دوم باید یک پنالتی برای تیمش به دست می‌ آورد. با این حال پدیده در مسابقه امروز دست بسته نبود و حتی می‌ توانست ۳ بار دیگر هم دروازه تراکتورسازی را باز کند.
تراکتوری ها که چند وقتی است خوب نتیجه نمی‌ گیرند، امروز هم با وجود فشار روی دروازه پدیده کمتر قادر به خلق موقعیت بودند اما بازی تهاجمی آنها فرصت های بیشماری را نصیب شاگردان مرزبان می‌ کرد و اگر بی دقتی مهاجمان نبود، تعداد گل های پدیده به مراتب بیش از این می‌ شد.
شکست امروز تراکتورسازی این تیم را در رده پنجم جدول نگه داشت آنها که در ابتدای مسابقات شروع فوق العاده ای داشتند و تنها یک بار شکست خوردند، در ۸ هفته گذشته ۴ باخت را تحمل کرده اند. در شرایطی که ذوب‌آهن به لیگ بازگشته، رسول خطیبی باید هر چه سریع تر نسبت به نمایش ضعیف تیمش واکنش نشان دهد.

بهترین بازیکن: بهادر نسیموف مهاجم ازبکستانی پدیده در نیمه اول یک پنالتی گرفت و یک گل زد تا بهترین بازیکن زمین باشد.

دقایق حساس:
دقیقه ۱۰: پاس بلند آندو با فرار فرشاد احمدزاده همراه بود و با یک پاس می توانست ادینیو را در موقعیت تک به تک قرار دهد ولی نتوانست توپ را به او برساند.
دقیقه ۱۳: ارسال توپ به روی دروازه تراکتور با ضربه سر محمد غلامی همراه بود که در یک موقعیت خطرناک از کنار تیر دروازه توپ به اوت رفت.
دقیقه ۶۵: مجتبی روشنگر با یک حرکت استثنایی دروازه پدیده را از خطر فروریختن نجات داد. او ضربه کیانی را از فاصله نزدیک دفع کرد.
دقیقه ۷۱: اشتباه عجیب حامد لک در دفع یک توپ ساده، در دقیقه ۷۱ می‌ توانست دروازه تراکتور را با خطر مواجه کند که این اتفاق رخ نداد.
دقیقه ۷۴: نفوذ نریمان جهان از جناح راست و ضربه محکم او به دهانه دروازه به شکل خطرناکی بیرون رفت.
دقیقه ۷۵: مهدی خیری موقعیت عالی تک به تک با حامد لک را به اوت زد.
دقیقه ۸۰: پاس ادینهو در دهانه دروازه با ضربه ناقص مهرداد بایرامی به اوت رفت.

اتفاق ویژه:
دو بازیکن هم پست تیم ملی ایران در جام جهانی امروز برای اولین بار برای تیم های جدیدشان در ورزشگاه یادگار امام به میدان می روند. رضا حقیقی که به پدیده پیوست در بازی های قبلی تیمش به خاطر مصدومیت حضور نداشت اما امروز با پیراهن پدیده به میدان می رود. در سوی دیگر میدان هم آندو با پیراهن قرمز تراکتورسازی در میانه زمین بازی می کند.
در حالی که به نظر می‌ رسید این شکست خانگی تاثیر خود را روی روح و ذهن هواداران تراکتور بگذارد، آنها در پایان مسابقه با شعار «عیبی یوخ» از تیمشان تشکر کردند.

حواشی:
*رسول خطیبی سرمربی تراکتورسازان برای اولین بار با شال گردن تراکتور در کنار زمین حضور دارد .
*گل اول تراکتور با ضربه سر پراهیچ رقم خورد ولی بلندگوی استادیوم آندارنیک تیموریان را بعنوان زننده گل معرفی کرد.
*فراز کمالوند سرمربی گسترش فولاد بعد از بازی با پیکان امروز به ورزشگاه یادگار امام رفت تا از نزدیک بازی تیم اول تبریز برابر پدیده را تماشاکند.او قصد داشت از جایگاه بازی را ببیند اما این اجازه از سوی مسوولان ورزشگاه به او ندادند و از سکوها بازی را تماشاکرد.
*پس از گل تساوی تراکتورسازی، تیموریان که زننده گل بود به سمت عکاس ها رفت و با حرکت دست خود یک صلیب را ترسیم کرد.تیموریان باز هم از ضربه ایستگاهی گل کاشت و به نشانه شکرگذاری صلیب را نشان داد.
* در نیمه اول شاهین ثاقبی در صحنه ای با آرنج به صورت نظری زد که این بازیکن پدیده مصدوم شد و مرزبان او را تعویض کرد.
*رضا حقیقی که در یک صحنه روی پای تیموریان رفت تا توپ را از وی بگیرد، بعد از اعلام خطا توسط داور برآشفت و با مشت به زمین کوبید که این حرکت از طرف داور جریمه شد تا حقیقی کارت زرد بگیرد.
* رسول خطیبی در دقیقه ۶۰ میرهانی هاشمی دفاع وسط تیمش را بیرون کشید و محسن دلیر را وارد بازی کرد تا آرایش تراکتور را کاملا تهاجمی کند.
* حامد لک هم مثل عیسی اندوی با پیراهن زرد به کار ادامه می‌ دهد.
* تراکتور در اواسط نیمه دوم با حملات پیاپی دروازه پدیده را تهدید می کند که این حملات با همراهی هواداران این تیم همراه شده است.
* لوسیانو ادینهو مهاجم برزیلی تراکتور از فرم خوب قبل از تعطیلات به دور است اما هواداران هنوز منتظرند تا این بازیکن برای قرمزپوشان گل بزند.
* عده محدودی از هواداران تراکتورسازی شروع به شعار علیه عباسی مدیرعامل جدید تراکتور کردند.
* عده ای از هواداران تراکتور در دقیقه ۸۰ در اعتراض به نمایش این تیم اقدام به خروج از ورزشگاه کردند.
* در دقیقه ۸۳ حرکت پراهیچ روی بایرامی به گمان هواداران خطا بود اما داور خطای بایرامی را اعلام کرد. این در حالی بود که به نظر پراهیچ دست چپ بایرامی را کشیده بود.
* یک ترقه مهیب در دقیقه ۸۴ در گوشه ای از زمین منفجر شد.
کد مطلب: 44613
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *