۰
دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۱

فریب نخورید؛ طلای ایتالیایی در ایران وجود ندارد

رئیس اتحادیه طلا و جواهر کشوری، ضمن هشدار نسبت به فروش طلا با نام ایتالیایی، گفت: تمامی طلاهای موجود در بازار ساخت داخل و کشور ترکیه با طرح ایتالیایی هستند.
فریب نخورید؛ طلای ایتالیایی در ایران وجود ندارد
محمد کشتی‌آرای در گفت و گو با خانه ملت، با یادآوری افت قیمت طلا در بازار، گفت: افزایش قیمت طلای چند روز گذشتهناشی از شرایط اقتصادی دنیا بود ولی هفته گذشته اکثر شاخص‌های اقتصادی مهم دنیا از جمله نرخ بیکاری، افزایش نرخ مصرف در بسیاری از کشورهای باعث رشد ارزش دلار و در نتیجه کاهش قیمت طلا شد.

وی با بیان اینکه همزمان با کاهش قیمت جهانی طلا در داخل کشور قیمت ارز نیز با کاهش مواجه شد، افزود: دو عامل مذکور در روزهای اخیر باعث افت ۴۵ هزار تومانی قیمت سکه شده است.

کشتی‌آرای از ثبات نرخ طلا در روزهای آینده خبر داد و تصریح کرد: با توجه به شرایط کنونی کشور و بازارهای جهانی به نظر می‌رسد حداقل در چهار روز آینده قیمت طلا در همین رنج قیمت باقی بماند.

وی با تاکید بر اینکه نوسانات قیمت طلا همیشگی است، گفت: نوسانات طلا یک مسئله اقتصادی طبیعی بوده و همیشه در تمامی مقاطع بوده و خواهد بود. نوسانات در حوزه‌های اقتصاد جهانی هر روز رخ خواهد داد و طبیعی است که اثرات خود را بر روی قیمت طلا بگذارد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر کشوریادامه داد: نوسانات بازار سهام و همچنین افزایش یا کاهش قیمت ارز جهانی تاثیر مستقیمی بر قیمت طلا دارد.

هشدار نسبت به فروش طلا با نام طلای ایتالیایی در بازار
وی با تاکید بر اینکه به هیچ وجه طلای ایتالیایی در کشور وجود ندارد، گفت: اکثر طلاهای موجود در کشور ساخت داخل یا کشور ترکیه هستند.

کشتی‌آرای با بیان اینکه برخی از فروشندگان طلاهای خود را به علت رغبت خریداران با نام طلای ایتالیایی به فروش می‌رسانند، افزود: بیشتر طلاهای موجود در بازار ساخت داخل کشور ترکیه با طرح‌های ایتالیایی هستند.
اخبار اقتصادی - خانه ملت
کد مطلب: 44661
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *