۰
پنجشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۴۸

پرسپولیس 0 – صبا 0؛ پایان درخشان ؟

صبا با درخشش مهرداد طهماسبي دروازه‌بان جوانش پرسپوليس را در ورزشگاه آزادي متوقف کرد تا موضوع تغييرات در اين باشگاه جدي شود
پرسپولیس 0 – صبا 0؛ پایان درخشان ؟
در حالی که حمید درخشان بیش از همیشه نیمکتش را لرزان می بیند و در طول هفته اسامی زیادی را به عنوان جانشین خود شنیده بود در این بازی از سوی هواداران به شدت حمایت شد.

تماشاگران کم تعداد پرسپولیس در این بازی در حالی که در طول ۹۰ دقیقه به دادن شعارهای حمایتی برای سرمربی تیم شان می پرداختند بعد از اینکه از برد تیم شان نومید شدند با تغییر موضعی عجیب شعار حیا کن و رها کن را انداختند از درخشان خواستند استعفای خود را اعلام کند.

هفته بیست و یکم لیگ برتر، ورزشگاه: آزادی تهران
داور: حسین زرگر، کمک ها: محمدرضا امینی،هادی طوسی
اخطار: نورمحمدی ۲۲ از پرسپولیس و بادامکی ۲۶، مهدی پور ۵۳، حیدری ۸۶ از صبای قم

پرسپولیس:
سوشا مکانی، رضا نورمحمدی، مایکل اومانیا، حمیدرضا علی عسگری، بابک حاتمی، احمد نوراللهی، محمد نوری، فرناندو گابریل، مهدی طارمی(۷۶ محمد عباس زاده)، هادی نوروزی(۹۲ علی علیپور) و امید عالیشاه(۶۳ پیام صادقیان)
سرمربی: حمید درخشان

صبا:
مهرداد طهماسبی، پیروز قربانی، سعید مهدی پور، محمد امین آرام طبع، روزبه چشمی، ابوالفضل ابراهیمی(۹۲ هادی شکوری)، حسین بادامکی، محمد اوسانی(۶۵ ایوب کلانتری)، جواد کاظمیان(۷۹ محمد حیدری)، فرشید باقری و حسین کوشکی
سرمربی: مهدی تارتار

دقایق حساس:
دقیقه ۲: پرسپولیس توسط نوراللهی پشت محوطه جریمه صاحب فرصت شوت‌زنی شد که ضربه هافبک جوان پرسپولیس از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه ۱۵: پاس در عمق طارمی برای هادی نوروزی را مدافعان صبا به کرنر فرستادند و روی ضربه کرنر هم طهماسبی فرصت را از پرسپولیس گرفت.
دقیقه ۲۶: مهدی طارمی در حالتی تک به تک با طهماسبی توپ را به دستان دروازه بان صبا کوبید؛ در شلوغی درون محطوطه جریمه مهاجم بوشهری پرسپولیس نتوانست از آن استفاده کند و یک ضربه کرنر نصیب این تیم شد.
دقیقه ۲۷: روی یک ضربه ایستگاهی بار دیگر پرسپولیسی ها صاحب فرصت گلزنی شدند که محمد نوری نتوانست از این فرصت استفاده کند و کاپیتان سرخ ها در ادامه اعتقاد داشت ضربه اش با دست مدافع صبا برخورد داشته که زرگر دستور به ادامه بازی داد.
دقیقه ۳۱: پرسپولیسی ها که جریان بازی را در دست گرفته بودند بار دیگر در عمق دفاع این تیم صاحب فرصت شدند که هادی نوروزی ضربه اش را با اختلاف به بیرون زد.
دقیقه ۳۳: امید عالیشاه با مانوری زیبا پشت محوطه جریمه ضربه اش را به سمت دروازه صبا زد که با واکنش طهماسبی یک کرنر نصیب پرسپولیس شد که سرخ ها از کرنر سودی نبردند.
دقیقه ۳۵: صبایی ها اولین فرصت خود را روی دروازه سوشا مکانی روی یک ضربه ایستگاهی به دست آوردند. جواد کاظیمان با ارسال خود، فرشید باقری را صاحب فرصت کرد تا با ضربه ای آکروباتیک دروازه پرسپولیس را نشانه برود که در بین راه حاتمی توپ را کنترل کرد.
دقیقه ۳۶: جواد کاظمیان این بار از روی ضربه ایستگاهی مستقیما دروازه سوشا مکانی را نشانه رفت که دروازه بان پرسپولیس آن را دفع کرد.
دقیقه ۴۱: جواد کاظمیان که انگیزه زیادی داشت در این بازی گل بزند بار دیگر از روی ضربه ایستگاهی صاحب فرصت شد که ضربه اش در حالی که سوشا نظاره گر بود از کنار تیرک عمودی به بیرون رفت.
دقیقه ۴۵: ارسال فابیو از سمت راست را طارمی به بیرون زد تا آخرین فرصت شاگردان درخشان در نیمه اول از دست برود.
دقیقه ۵۰: روی ضربه کرنر محمد اوسانی با ضربه سر دروازه سوشا را تهدید کرد که توپ این بازیکن با اختلاف کمی به بیرون رفت.
دقیقه ۷۳: احمد نوراللهی پشت محوطه جریمه صاحب فرصت گلزنی شد که ضربه زیبایش را مهرداد طهماسبی به کرنر فرستاد.
دقیقه ۸۴: روی حرکت ترکیبی پرسپولیس روی ضربه ایستگاهی و سانتر زیبای فابیو، محمد نوری در حالتی تک به تک با مهرداد طهماسبی ناکام ماند و ضربه اش را گلر صبا گرفت.
دقیقه ۸۵: شوت محکم فابیو از پشت محوطه جریمه با اختلاف کمی از بالای دروازه صبا به بیرون رفت.
دقیقه ۸۷: هادی نوروزی در گوشه محوطه جریمه صاحب توپ شد و ضربه محکمی به سمت دروازه صبا زد که باز هم طهماسبی این توپ را گرفت.
دقیقه ۸۹: پاس محمد نوری درون محوطه جریمه با ضربه عباس را طهماسبی بار دیگر دفع کرد تا بازی همچنان صفر بر صفر دنبال شود.

شرح بازی:
حمید درخشان که هفته ای پرالتهاب را پشت سر گذاشته به دنبال این است تا از این بازی به عنوان برگ برنده خود برای عقب نشینی هیات مدیره پرسپولیس استفاده کند. پرسپولیس بعد از اینکه دقایق ابتدایی را با حفظ توپ پشت سر گذاشت در ۱۵ دقیقه سوم این بازی توانست فرصت های خوبی روی دروازه صبا ایجاد کند که مهاجمان کم زهر این تیم در زدن ضربات نهایی کم دقت بودند.
در سمت مقابل هم شاگردان تارتار بعد از رها شدن از زیر فشار پرسپولیسی ها چند خطر با استفاده از ضربات ایستگاهی ایجاد کردند اما موفق به گلزنی نشدند تا نیمه اول با نتیجه صفر - صفر به پایان برسد و درخشان با استفاده از دست نوشته های خاص خود روی دستش به دنبال برد در نیمه دوم باشد.
حمید درخشان با استفاده از سانترهای بلند همانند دیدار برابر پدیده به دنبال استفاده از ضربات سر بازیکنانش بود که در این راه دروازه بان صبا با درخشش فوق العاده خود بارها ناجی تیمش شد و حمید درخشان از این دیدار حساس تنها به تک امتیاز بسنده کند.
در نیمه دوم پرسپولیس مالکیت کل بازی را در دست داشت اما نتوانست از این فرصت استفاده کند و در نهایت موقعیت های نیز توسط دروازه بان حریف مهار شد تا درخشان بار دیگر سایه آلترناتیوها را نزدیک تر از همیشه در کنار نیمکت خود احساس کند.
مهدی تارتار هم که در کنفرانس پیش از بازی اعلام کرده بود به دنبال تک امتیاز این بازی است با بازی فشرده و اتکا به دروازه بان مطمئن خود در نهایت از پرسپولیس یک امتیاز گرفت.

بهترین بازیکن زمین:
مهرداد طهماسبی؛ گلر جوان ولی با انگیزه صبا روز خوبی برابر حمله وران پرسپولیس داشت و با واکنش های خوب خود مانع بزرگی برای شاگردان حمید درخشان برای رسیدن به گل بود.
اوج کار سه سیو پیاپی در ۵ دقیقه پایانی این بازی بود که نوری، نوروزی و عباس زاده را در حالتی تک به تک ناکام گذاشت و مهدی تارتار تک امتیاز این دیدار را مدیون عملکرد دروازه بان جوان تیمش خواهد بود.

حاشیه:
ناهماهنگی بین داور و کمک داور دوم این دیدار باعث شد تا زرگر دو بار تصمیم کمک خود را وتو کند. در حالی که دو بار هادی طوسی برای پرسپولیسی ها اعلام کرنر کرده بود، زرگر به درستی ضربه دروازه را به نفع صبا اعلام کرد تا صبایی که در هفته گذشته لطمه شدیدی از داوری خورده بود در این بازی حقش ضایع نشود.
کد مطلب: 44785
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *