۰
دوشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۲۲:۰۰
عبدخدایی:

امیدواریم با برگزاری اجلاس غیر متعهدها تحریم‌ها برچیده شود

دبیر انجمن فدائیان اسلام با متمایز برشمردن اجلاس غیر متعهدها در تهران با دوره‌های گذشته گفت: امیدواریم با برگزاری اجلاس سران کشورهای غیر متعهد در تهران، تحریم‌های اعمال شده علیه کشورمان برچیده شود.
 محمدمهدی عبدخدایی عصر امروز در ششمین روز از طرح ولایت بسیج دانشجویی استان قزوین که در سالن اجتماعات دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد، اظهار کرد: امروز باید دنیا با علم، عقل و معنویت اداره شود و اگر در دنیا معنویت نباشد، موجب می‌شود که کشور‌های استعمارگر، کشور‌هایی که توانایی کمی دارند را مورد استعمار قرار دهند.

وی افزود: تاریخ رشته‌های به هم پیوسته است و اگر امروز بدانیم در کجای تاریخ و منطقه هستیم و از نظر ایدئولوژی چه می‌کنیم، آینده فرزندان و نسل‌های بعدی خود را ساخته‌ایم و اگر امروز ندانیم چه می‌کنیم، آینده فرزندان و نسل‌های بعدی را خراب کرده‌ایم.

دبیر انجمن فدائیان اسلام در خصوص کنفرانس کشورهای غیر متعهد‌ها در تهران بیان کرد: غیرمتعهد یعنی اینکه کشوری نیروی نظامی برای جنگ با دشمنان دارد ولی هیچ‌گونه تعهدی به هیچ کشور ندارد و برگزاری کنفرانس کشور‌های غیرمتعهد در تهران بر خلاف کنفرانس‌های قبلی در زمان و دوران بیداری اسلامی انجام می‌شود که در نتیجه در این کنفرانس از خدا و معنویت اسم می‌برند ولی در زمان گذشته از مدرن بودن حرف می‌زدند که این مهم خودش یک مؤلفه مطلوب است.

عبدخدایی افزود: ما قطعا امیدواریم که در کنفرانس کشورهای غیر متعهد که در تهران برگزار می‌شود، این تحریم‌های وارد بر ایران شکسته شود و لفظ توحید در دنیا پیچیده و صدای مظلومانه کشور‌های فقیر به گوش همگان برسد.

دبیر انجمن فدائیان اسلام تأکید کرد: کنفرانس کشور‌های غیر متعهد که در تهران برگزار می‌شود با کنفرانس‌های قبلی کشور‌های غیر متعهد به خصوص نخستین دوره که در بانکوک برگزار شد، تفاوت‌های بسیاری دارد.

وی با اشاره به جنگ جهانی دوم اذعان کرد: در جنگ جهانی دوم اروپا به وسیله آلمان تخریب شد و صنایع انگلستان به وسیله هواپیما‌های آلمانی بمب باران شد، در ۴۸ ساعت نیرو‌های آلمانی پاریس را گرفتند ولی در این جنگ آمریکا هیچ گونه آسیبی ندید.

عبدخدایی ادامه داد: پس از جنگ جهانی بیداری اسلامی در تمام کشور‌ها به وجود آمد و زنجیره استعمار را پاره کرد و از جمله این کشورها می‌توان به ایران، مصر، عراق، الجزایر، تونس، افغانستان و ترکیه اشاره کرد.

وی تأکید کرد: دشمنان می‌خواهند در دنیا، بیداری اسلامی را تخریب کنند و مکتب‌های غربی را به جای این بیداری اسلامی برای مسلمانان به ارمغان بیاورند.

عبدخدایی تأکید کرد: آمریکا با پیمان‌های نظامی که در دنیا بسته است، می‌خواهد که بحران کشورش را نصیب کشور‌های دیگر کند و این پیمان‌های نظامی برای حفاظت از سرمایه‌های آمریکا در کشورهای دیگر به وجود آمدند.

دبیر انجمن فدائیان اسلام تأکید کرد: کشور سوئیس که در قلب اروپا است یکی از کشور‌هایی است که کثیف‌ترین پول‌ها از جمله پول‌های قاچاق کالا در این کشور جا به جا می‌شود.

عبدخدایی در خاتمه گفت: امیدوارم اجلاس کشور‌های غیر متعهد که در تهران برگزار می‌شود، گام‌های خوبی برای ملت ایران و جوامع در حال توسعه از نظر سیاسی و اقتصادی باشد و بتواند در کشور ایران تأثیر‌های مثبت بسیار خوبی در همه‌ زمینه‌ها داشته باشد.

لازم به ذکر است، طرح ولایت با حضور اساتید مطرح کشوری و همچنین دانشجویانی از دانشگاه‌های سراسر استان قزوین به همت ناحیه بسیج دانشجویی استان قزوین برای چهارمین سال متوالی در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) استان قزوین برگزار می‌شود.
کد مطلب: 4521
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *