۰
چهارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۶

سخنگوی دولت: نمی توانستیم نسبت به آن رخداد غیراخلاقی در عربستان بی تفاوت باشیم

در این راستا دولت اقدامات خود را انجام داد و تاکنون هم پاسخ رسمی و صحیحی از آن طرف دریافت نکردیم، بنابراین باید اقدامات‌مان بازدارنده‌تر و الزام‌آورتر می‌بود. در این راستا با توجه به تاکید ریاست محترم جمهور در خصوص پیگیری اتفاقات رخ داده وزیر محترم ارشاد لغو سفرهای عمره را به عنوان موضوعی که نشانگر میزان حساسیت و تاسف دولت جمهوری اسلامی است، اعلام کردند.
سخنگوی دولت: نمی توانستیم نسبت به آن رخداد غیراخلاقی در عربستان بی تفاوت باشیم
سخنگوی دولت طی نشست خبری امروز، مهم‌ترین اقدامات دولت در موضوع بودجه را تشریح کرد و به سوالات خبرنگاران در زمینه‌های مختلف پاسخ داد.

 محمدباقر نوبخت با مورد توجه قرار دادن پیش‌بینی‌های انجام گرفته در بودجه سال ۹۴ و با اشاره به موضوع مذاکرات و توافق هسته‌ای، گفت: اگر در مذاکرات به نتیجه نهایی برسیم، چنانچه شاهد لغو تحریم‌ها باشیم و منابع بیشتری را در اختیار داشته باشیم ما برای این موضوع بودجه سایه‌ای را در کنار بودجه فعلی تهیه کردیم تا اگر لغو تحریم‌ها صورت بگیرد بتوانیم به نحو شایسته‌تری از منابع استفاده کنیم.

وی افزود: همچنین در سازمان مدیریت برنامه‌ریزی با توجه به شرایط بودجه‌های در نظر گرفته شده است.

سخنگوی دولت همچنین در پاسخ به سوالی درباره تصمیم دولت در خصوص توقیف و تعلیق سفر زائران ایرانی به حج عمره، گفت: طبیعی است که وقتی یک رخداد بسیار غیراخلاقی، ناصواب و غیرمنتظره در یک کشور اسلامی نسبت به دو زائر ایرانی پیش می‌آید، قطعا دولت نمی‌تواند نسبت به آن بی‌تفاوت باشد و باید عکس‌العمل متناسبی را داشته باشد.

وی افزود: در این راستا دولت اقدامات خود را انجام داد و تاکنون هم پاسخ رسمی و صحیحی از آن طرف دریافت نکردیم، بنابراین باید اقدامات‌مان بازدارنده‌تر و الزام‌آورتر می‌بود. در این راستا با توجه به تاکید ریاست محترم جمهور در خصوص پیگیری اتفاقات رخ داده وزیر محترم ارشاد لغو سفرهای عمره را به عنوان موضوعی که نشانگر میزان حساسیت و تاسف دولت جمهوری اسلامی است، اعلام کردند.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: با توجه به نظر مراجع که در این راستا ارائه فرمودند امیدواریم دولت عربستان هر چه سریعتر نسبت به این حادثه که جایگاه اسلامی بودن رفتارها را مخدوش می‌کند، اقدام لازم را انجام دهد و مجازات متناسب با قوانین را برای متخلفین اعمال کند و این موضوع را رسما به دولت جمهوری اسلامی اعلام کند و بر همین اساس ما تا این زمان تعلیق را خواهیم داشت و بعد از آن متناسب با واقعیت‌ها اقدامات لازم را انجام می‌دهیم.

نوبخت همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص فکت‌شیتی که وزیر امور خارجه از آن سخن گفته بود، اظهار کرد: در مصاحبه‌ها و مذاکره‌ها و مواضعی که مسئولین وزارت خارجه بیان کرده‌اند در جهت تبیین فکت‌شیت مواردی مورد توجه قرار گرفته است و اگر هم لازم باشد مکتوب آن قابل انتشار خواهد بود.

سخنگوی دولت افزود: مواضع دیپلمات‌های ما بسیار روشن و تبیین‌کننده است و هم وزارت خارجه و هم بخش‌های دیگر همچون معاونت حقوقی که امروز نیز با حضوربرخی مذاکره‌کنندگان ارشد تیم هسته‌ای جلسه‌ای را خواهد داشت به بررسی موارد مورد توجه می‌پردازند و پاسخ‌های لازم ارائه می‌شود و مطمئنا آنچه که به عنوان نتیجه به دست می‌آید در تنظیم قراردادی که مکتوب خواهد شد مورد توجه قرار می‌گیرد.
کد مطلب: 45245
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *