۰
جمعه ۲۸ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۷

محمدجواد ظریف در بین 100 چهره تاثیرگذار مجله تایم؛ «مردِ توافق سازِ ایران»

مجله آمريکايی تايم، فهرست 100 شخصيت اثرگذار جهان در سال 2014 را منتشر کرده است. در اين فهرست نام محمدجواد ظريف، وزير امور خارجه ايران به چشم می‌خورد.
محمدجواد ظریف در بین 100 چهره تاثیرگذار مجله تایم؛ «مردِ توافق سازِ ایران»
مجله آمريکايی تايم، فهرست ۱۰۰ شخصيت اثرگذار جهان در سال ۲۰۱۴ را منتشر کرده است. در اين فهرست نام محمدجواد ظريف، وزير امور خارجه ايران به چشم می‌خورد.

 نام ظريف در بخش «رهبران» اين فهرست در کنار افرادی مانند خورخه راموس، نويسنده و روزنامه‌نگار آمريکايی – مکزيکی، باراک اوباما، رییس جمهوری آمريکا، اوبياگلی ازکوسيلی، از مديران نيجريه‌ای سازمان جهانی ضدفساد، رائول کاسترو، رهبر کوبا، نارندرا مودی، نخست وزير هند، جب بوش، نامزد احتمالی انتخابات آينده رياست جمهوری آمريکا و حيدر العبادی، نخست وزير عراق آمده است.

رابین رایت عضو موسسه صلح در نوشتاری در تایم ظریف را «مرد توافق ساز ایران» توصیف کرده و نوشته است: محمدجواد ظریف چهره ی خندان ایران است. سه دهه است که او را می شناسم. او در خاتمه دادن به جنگ ایران و عراق، آزادی گروگان های امریکایی در لبنان و تشکیل دولت افغانستان پس از شکست طالبان نقش داشت. اکنون او به عنوان وزیر خارجه نقش محوری در دیپلماسی هسته ای دارد.

وی در ادامه آورده است: به مدت ۱۸ ماه، شش قدرت جهانی با او بیش از هر مقام خارجی دیگری تعامل داشتند. هدف، رسمی کردن نقشه راه توافق هسته ای تا سی ام ژوئن است.

رایت در ادامه با اشاره به حضور ظریف در آمریکا نوشته است: او در دو دانشگاه امریکایی تحصیل کرده و از صلاحیت بسیاری خوبی برای اشتی ایران و غرب برخوردار است. او به عنوان سفیر ایران در سازمان ملل، با بسیاری در کنگره در ارتباط بود. در ماه مارس، نظرسنجی ها در ایران او را به عنوان مرد سال برگزیدند.
کد مطلب: 45269
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *