۰
پنجشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۰

صعود ناپلئونی شاگردان منصوریان

با وجود شکست نفت در مقابل بازی با العین برد الشباب عربستان مقابل حریف ازبکستانی باعث صعود نفت به دور دوم رقابت ها شد.
صعود ناپلئونی شاگردان منصوریان
هفته ششم لیگ قهرمانان آسیا، گروه B، ساعت ۲۰ ورزشگاه: بن زاید

العین:
خالد عیسی ـ فایز، محمد سالم، الانزی، محمد احمد ـ لی میونگ جو، سعید هلال (۷۹ بارمان)، کمبو اکوکو، عمر عبدالرحمان، دیاکی ابراهیم (۶۷ عامر عبدالرحمان) ـ آساموآ جیان (۷۴ عیسی)
سرمربی: زلاتکو دائیچ

نفت‌تهران:
علیرضا بیرانوند ـ وحید حمدی نژاد، امین حاج محمدی، لئوناردو پادووانی، سعید لطفی ـ علیرضا عزتی، کمال کامیابی نیا (۸۲ ابراهیمی)، عباس بوعذار، ایمان مبعلی (۸۲ رضاوند)، وحید امیری ـ ارسلان مطهری (۷۲ رضایی)
سرمربی: علیرضا منصوریان

شرح بازی:
نفتی با خوش شانسی محض توانستند با قبول یک شکست سنگین، به عنوان تیم دوم از گروه خود بالا رفتند و زهر این شکست پرگل و تلخ را کم کردند.
نفتی ها در نیمه اول با در متن قرار دادن مهندس تیم خود یعنی ایمان مبعلی و با تکیه با پاس های استثنایی وی بارها توانستند تا باز کردن دروازه اماراتی ها پیش بروند اما بدشانسی و تیر دروازه و البته دروازه بان العین، چندبار مانع گلزنی زردپوشان تهرانی شد، البته در طرف مقابل هم العینی ها اصلا حریف دست و پا بسته ای نبودند و بارها با حرکات جیان و کوکو دروازه بیرانوند را تهدید کردند اما بیرانوند و مدافعان نفت در مقابل این خطرات مقاومت کردند.
در نیمه دوم اما نفتی ها بازی را هجومی آغاز کردند و تا دقیقه ۶۳ که اولین گل خود را پذیرفتند، حملات متعددی را با حرکات مبعلی، بوعذار و مطهری به دست آوردند اما هیچکدام از آنها به نتیجه نرسید و در طرف مقابل العینی ها با مثلث استثنایی خود یعنی عبدالرحمن، اکوکو و جیان، توانستند از عمق دفاع نفتی ها به دروازه این تیم رسیدند و کدام از آنها توانستند تیم شان را به یک گل برسانند. بازیکنان تیم نفت که می خواستند گل های پذیرفته خود را جبران کنند سعی در طراحی حملات مختلف داشتند اما توسط این مثلث سریع غافلگیر شدند و نتوانستند در این بازی مقاومت کنند و در نهایت بازی را واگذار کردند.
شاگردان منصوریان پس از پذیرفتن شکست توسط پاختاکوری ها در بازی دیگر این گروه، توانیتند به عنوان تیم دوم از گروه خود بالا بروند و حریف الاهلی عربستان در مرحله بعدی مسابقات شوند.

دقایق حساس:
دقیقه ۱۵: پاس به عقب مدافع العین به سمت خالد عیسی با دخالت ارسلان مطهری خطر نصفه و نیمه روی دروازه العین خلق کرد.
دقیقه ۱۷: پاس کات بک از جناح راست و ضربه مهاجم العین با برخورد به عمر عبدالرحمان راهی به دروازه نفت نیافت.
دقیقه ۱۸: برخورد ارسلان مطهری با دفاع العین از سوی داور خطا تشخیص داده نشد.
دقیقه ۱۹: کاشته تماشایی ایمان مبعلی و ضربه سر کمال کامیابی نیا با واکنش فوق العاده خالد عیسی به کرنر رفت.
دقیقه ۳۵ – پاس دیدنی مبعلی، مطهری را از جناح چپ راه انداخت و ضربه دیدنی وی تیر دروازه العینی ها را به لرزه درآورد.
دقیقه ۳۷ – العینی در موقعیت آفساید صاحب یک موقعیت ایده آل شدند اما ضربه مهاجم اعین از بالای دروازه نفتی ها به بیرون رفت.
دقیقه ۳۸ – حرکت العینی ها و پاس کوکو در عمق مدافعان نفت فرصتی را نصیب مهاجم این تیم کرد که بیرانوند این موقعیت تک به تک را مهار کرد.
دقیقه ۳۹ – باز هم پاس بلند مبعلی و ضربه سر پادوانی فرصت خوبی را روی دروازه العینی ها بوجود آورد اما این توپ از محوطه شش قدم حربف عبور کرد.
دقیقه ۴۱ – شوت سرضرب و محکم جیان از پشت محوطه جریمه را بیرانوند مهار کرد.
دقیقه ۵۴ – شوت سرکش عباس بوعذار موقعیت خطرناکی را روی دروازه العین به وجود آورد که این فرصت توسط دروازه بان العین مهار شد.
دقیقه ۵۶ – بازهم بوعذار در محوطه جریمه العینی ها صاحب توپ شد و در حالی که می توانست با یک پاس عرضی مطهری را صاحب یک موقعیت استثایی کند خودش ضربه را از بالای دروازه العین به بیرون زد.


شرح گل:
۱ – ۰ (العین امارات) : بالاخره خاص ترین بازیکن العین و ستاره تیم ملی امارات در جام ملت های آسیا، زهر خود را ریخت و در دقیقه ۶۳ با حضور به موقع در محوطه جریمه نفتی ها، پاس ارسالی را با ضربه ای تک ضرب به گل اول حریف اماراتی ها تبدیل کرد.
۲ – ۰ (العین امارات) : نفوذ دفاع راست العینی و پاس عرضی به موقع وی آسموا جیان فوق حرفه ای را صاحب توپ کرد و وی نیز با ضربه چکشی توپ را به سه کنج دروازه بیرانوند فرستاد.
۳ – ۰ (العین امارات) : کمبو اکوکو ستاره العینی ها باز هم در متن حمله دیگری قرار گرفت و مدافعان نفت را غافلگیر کرد و پاس عرضی را به بازیکن دیگر این تیم داد اما ضربه وی با برخورد به تیرک دوازه بیرانوند به زمین برگشت و خود اکوکو با ضربه ای قاطع و محکم برای بار سوم برای بار سوم و در دقیقه ۸۶ دروازه نفتی ها را باز کرد.

اتفاق ویژه:
باخت سه بر صفر نفتی ها را می توان ویژه ترین اتفاق این بازی دانست، در هفته هایی که سه گل خوردن توسط تیم های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا مد شده است نفتی ها نیز نشان دادند که از این قاعده مستثنی نیستند و آنها هم در مقابل العینی ها سه گل دریافت کردند تا آنها در آخرین بازی خود متحمل شکست سنگینی شوند.

بهترین بازیکن بازی:
عمرعبدالرحمن ستاره تیم ملی امارات در جام ملت های آسیا، یکی از ستاره های العینی ها در این بازی بود، وی که توانست در این بازی یک گل نیز برای حریف اماراتی به ثمر برساند نقش عمده ای در پیروزی پرگل العینی ها داشت، علاوه بر او کمبو اکوکو و آساموا جیان نیز هرکدام توانستند با به ثمر رساندن یک گل، تحرک فوق العاده ای در میان مدافعان نفت داشتند و توانستند یک پیروزی باارزش و پرگل را برای تیم شان به ارمغان بیاورند.

حواشی:
* نفتی ها با ۸ امتیاز تیم دوم جدول هستند و بی احتیاطی در این مسابقه می‌ تواند برای آنها دردسرساز باشد. پاختاکور تیم سوم جدول که ۶ امتیازی است می‌ تواند برای نفت دردسر ایجاد کند.
* العین امارات صدرنشین گروه به یک تساوی برای صعود به دور بعد با عنوان سرگروهی احتیاج دارد. آنها قطعا در مسابقه امشب بی گدار به آب نخواهند زد.
* زلاتکو دائیچ سرمربی تیم العین عمر عبدالرحمان ستاره خود را در ترکیب ثابت تیمش قرار داده است. ترکیب العین به نسبت بازی رفت که در تهران با نتیجه تساوی به پایان رسید، ۴ تغییر داشته است.
* نفتی ها به نسبت بازی رفت ۲ تغییر دارند که مهمترین آنها عدم حضور غلامرضا رضایی در ترکیب ثابت است. همچنین امین حاج محمدی دوباره جانشین سیامک کوروشی شده است.
کد مطلب: 45511
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *