۰
سه شنبه ۷ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۲۶

گرجستان در صدد اعطای پناهندگی سیاسی به متهم سوء قصد به جان پوتین

دولت گرجستان طی یکی دو روز آینده در مورد اعطای پناهندگی سیاسی به "آدام عثمانوف" متهم به طراحی سوء قصد به جان "ولادیمیر پوتین" رئیس‌جمهوری روسیه تصمیم خواهد گرفت.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، گرجستان ممکن است به زودی در خصوص اعطای پناهندگی سیاسی به "آدام عثمانوف" متهم به طراحی سوء قصد به جان "ولادیمیر پوتین" رئیس‌جمهوری روسیه است، تصمیم گیری کند.

"والری کاچیتوف" وکیل مدافعی که منافع همسر عثمانوف را دنبال می‌کند، با اعلام این خبر یادآور شد که دولت اوکراین روند استرداد عثمانوف به روسیه را متوقف کرده و سرویس مهاجرت اوکراین نیز رسما از بررسی درخواست وی برای اعطای پناهندگی سیاسی خودداری نموده است. بعد از این مسئله عثمانوف از کشور گرجستان خواستار اعطای پناهندگی سیاسی شده و از تابعیت روسی خود صرف نظر کرد.

این وکیل مدافع گفت، دولت گرجستان ظرف امروز و فردا در خصوص این درخواست عثمانوف تصمیم گیری خواهد کرد.

وی با ابراز امیدواری به اینکه این تصمیم مثبت باشد، گفت: دولت اوکراین در صورت مثبت بودن پاسخ گرجستان و یا کشور فنلاند به تقاضای عثمانوف برای اعطای پناهندگی، از لحاط حقوقی موظف خواهد بود تا وی را به این کشورها تحویل دهد.

هفته گذشته مشخص گردید که سرویس مهاجرت اوکراین از بررسی درخواست این متهم به سوء قصد به جان ولادیمیر پوتین برای پناهندگی سیاسی به این کشور خودداری کرده است. در این رابطه عثمانوف به دادگاه شکایت کرد، ولی مقامات قضایی اوکراین هنوز پاسخی در این خصوص به وی نداده اند.

ضمن اینکه مقامات اوکراین روند استرداد این متهم به دولت روسیه تا مشخص شدن نظر دادگاه حقوق بشر اروپا در این خصوص را به تعویق انداخته و منتظر واکنش مقامات اروپایی در این رابطه هستند.
کد مطلب: 4573
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *