۰
شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۰۹

هکرهای ناشناس اکانت‌ ایمیل کارکنان شرکت‌های بزرگ نفتی را هک کردند

در طی دو ماه گذشته گروه هکرهای ناشناس در حدود ۱۰۰۰نام کاربری و رمز عبور کارمندان کمپانی‌های شل، اکسون موبیل و بریتیش پترولیوم را هک کرده‌اند
مکان دقیق حوزه‌های نفتی روی زمین، از حفاظت شده ترین اسرار جهان است. اما شاید افرادی که مسئول حفظ این اسرار هستند هم بخواهند که به امنیت‌شان افزوده شود.

به گزارش TheNextWeb، این هک ها که به خاطر امنیت پایین برخی از سایت های کوچک این کمپانی های روی داده شاید به نوعی اقدامی تلافی جویانه در برابر حفاری های نفتی صورت گرفته در قطب شمال بوده است.

از ۲۶ ژوئن تا کنون، این گروه ۱۰۴۴، آدرس ایمیل و پسورد را هک کرده اند که به گزارش NovaInfoSec.com ضعیف ترین پسوردها متعلق به اکسون موبیل بوده است.

کروه هکرهای ناشناس در ای میل خود نوشته است: کمپانی های انرژی که به قطب شمال رفته اند در درجه اول از ذوب کردن یخ های این ناحیه به دنبال کسب سود برای خودشان هستند. انها می خواهند حوزه های جدید نفتی را باز کنند که به طور بالقوه در حدود ۹۰ میلیارد بشکه نفت از آن استخراج خواهد شد. این کار برای آنها بسیار سود آور است اما این به تنهایی سه سال از ارزش نفت کل جهان است. شرکت های نفتی به منظور حفاری کردن در قطب شمال باید توده های یخ را از روی چاه های خود دور کنند و با استفاده از شلنگ های آب گرم غول پیکر، یخ های شناور را ذوب کنند. اگر ما به انها اجازه این کار را بدهیم ، تنها در مدت زمان کوتاهی نشت نفتی فاجعه باری رخ خواهد داد.

توجه داشته باشید که هک شدن پسورد های کمپانی هایی نفتی تنها یک هفته پس از هک شدن ۷۰۰ هزار اکانت یاهو روی داده است.
کد مطلب: 465
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *