۰
جمعه ۱۰ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۵۶
در نشست تهران صورت گرفت:

انکار خشونت علیه مسلمانان میانمار

وزیر خارجه میانمار در سخنرانی خود در اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد خشونت‌ها در کشورش علیه مسلمانان را رد کرد.
 «وونا مونگلین» وزیر امور خارجه میانمار در سخنرانی خود در شانزدهمین اجلاس سران عدم تعهد در تهران با اشاره به تغییرات و فرایندهای اخیر در میانمار برای دموکراسی سازی گفت:‌ این تغییرات سیستماتیک و نظام منده بوده است. توانستیم تمام احزاب را در فرایند سیاسی مشارکت دهیم و رئیس جمهور از تمام نیروها خواسته که وحدت داشته باشند و قانون اساسی را تنظیم کردیم که سه قوه در آن فعالیت دارند.

وی از حمایت‌های کشورهای جهان به ویژه جنبش عدم تعهد از تغییرات در حال انجام در میانمار ابراز خرسندی کرد.

وزیر امور خارجه میانمار در ادامه افزود: میانمار یک کشور چند مذهبی و چند قومیتی است. بودایی، مسیحی و مسلمان در کنار یکدیگر با صلح و آرامش زندگی می‌کنند. اگر چه بودایی مذهب اصلی در میانمار است اما سایر مذاهب هم وجود دارند.

وی با اشاره به درگیری‌های اخیر در میانمار و کشته شدن اقوام مسلمان و بودایی تاکید کرد: دولت اقدامات لازم را برای برقراری امنیت و صلح در ایالت راخین انجام داد و تلاش کرده تا خشونت را از بین ببرد. این‌ها اختلافات مذهبی نبوده و اختلافات قومی است. دولت کمیسیون ۲۷ نفره‌ای تشکیل داده و اعضای آن از مذاهب مختلف هستند.

مونگلین گفت: در میانمار هیچ خشونتی علیه مسلمانان اعمال نشده است و برخی ادعاها علیه این موضوع را رد می‌کنم اینها اختلافات قومی است نه مذهبی. دولت برای کمک به قربانیان حادثه با جامعه بین‌الملل همکاری داشته است. اطمینان می‌دهم دولت میانمار خواستار آزادی مذاهب و مخالف تبعیض نژادی است.

به عنوان یکی از اعضای این جنبش آمادگی خود را برای همکاری با سایر کشورهای نم در زمینه‌های عدم مداخله در امور داخلی حاکمیت ملی و تمامیت ارضی، عدم تکثیر سلاح قاچاق مواد مخدر و تروریسم داشته باشد.

وزیر امور خارجه میانمار در پایان گفت: ما معتقدیم باید با کشورهایی که در حال ثروت اندوزی هستند مقابله کنیم بنابراین سازمان نم بخش مهمی را در این زمینه ایفا می‌کند.
کد مطلب: 5000
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *