۰
شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۳۴

اختلافات تل آویو-واشنگتن رزمایش آمریکا-اسرائیل را به تعویق انداخت

اختلافات میان تل آویو و واشنگتن موجب شد تا وزارت دفاع آمریکا ( پنتاگون ) از به تعویق افتادن رزمایش مشترک موشکی این کشور با رژیم صهیونیستی و حضور کم رنگ نیروهای آمریکایی در این تمرین نظامی خبر بدهد.
 به نقل از رویترز، پنتاگون روز گذشته از به تعویق افتادن رزمایش مشترک موشکی آمریکا و اسرئیل تا پائیز سال جاری خبر داد.

پنتاگون همچنین اعلام کرد که در رزمایش مشترک موشکی آمریکا و اسرائیل تعداد کمی از نیروهای آمریکایی شرکت خواهند داشت.

پنتاگون در بیانیه خود گزارش برخی رسانه ها در این خصوص را که بدگمانی آمریکا به رژیم صهیونیستی عامل به تعویق افتادن رزمایش بوده را رد کرده است.

در همین رابطه سرهنگ دوم "جک میلر" سخنگوی پنتاگون اعلام کرد : رزمایش |چالش بزرگ ۱۲" همچنان به عنوان بزرگترین تمرین نظامی که در آن موشک های بالستیک به آزمایش گذاشته می شوند میان ملت های ما ( آمریکا و رژیم صهیونیستی ) مطرح بوده و و در مقایسه با نمونه سال ۲۰۰۹ رشد چشمگیری دارد.

سخنگوی پنتاگون در ادامه افزود : هدف از برگزاری این رزمایش تغییر نکرده و این تمرین نظامی شامل نمونه های مشابهی از سیستم های برنامه ریزی شده خواهد بود و تمام سیستمهایی که برای حضور در مانور تدارک دیده شده مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

به نوشته رویترز، مجله تایم روز گذشته گزارش داده بود که در ابتدا قرار بود پنج هزار نفر از نظامیان آمریکایی در این رزمایش شرکت کنند اما بر اساس برنامه جدید بین یک هزار و ۵۰۰ تا یک هزار ۲۰۰ نیروی آمریکایی در رزمایش چالش بزرگ ۱۲ شرکت خواهند داشت.

این خبرگزاری غربی دلیل اختلافات میان رژیم صهیونیستی و آمریکا را افزایش تبلیغات سران این رژیم برای حمله یک جانبه به ایران و مخالفت واشنگتن با این تصمیم تل آویو اعلام کرده است.

کد مطلب: 5072
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *