۰
يکشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۳۵

پيش بيني جذب هفت ميليون و500 هزار گردشگر خارجي

زمینه جذب هفت میلیون و ۵۰۰ هزار گردشگر خارجی با بیش ازسیزده و نیم میلیارد دلار درآمد ارزی برای کشور امسال پیش بینی شده است .
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در همایش ملی گردشگری مذهبی در قزوین با بیان اینکه سه میلیون و ۲۹۴هزار گردشگر خارجی سالانه از ایران دیدن می کنند، افزود : باورود این تعداد گردشگر خارجی پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار ارز وارد کشور میشود .
منوچهر جهانیان با اشاره به اینکه پارسال در بخش گردشگری برای یک میلیون و۶۰۰ هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد شد، گفت : امسال هم پیش بینی می شود با توسعه گردشگری در کشور زمینه اشتغال چهار میلیون نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم فراهم شود.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با بیان اینکه تعداد مسافران ورودی به استان ‏ها امسال افزایش داشته است، افزود: گردشگری مذهبی هم ۱۹ درصد افزایش داشته است که استان ‏های قم، خراسان رضوی و فارس به علت داشتن اماکن متبرکه و مذهبی بیشترین تعداد گردشگر مذهبی را به خود اختصاص دادند که استان قزوین هم با وجود بنای مذهبی مانند چهار انبیاء و امامزاده حسین (ع)می تواند زمینه شکوفایی و رونق هر چه بیشتر گردشگری مذهبی را فراهم کند.
جهانیان همچنین از افزایش ۴۹ درصدی گردشگران در سفرهای تابستانی خبر داد و گفت: برگزاری اجلاس جنبش غیر متعهدها در تهران فرصت بسیار ارزشمندی بود تا میهمانان شاخص ۱۲۰ کشور جهان با جاذبه های گردشگری و مناطق دیدنی ایران آشنا شوند که این فرصت موجب تغییر نگرش بازدیدکنندگان و میهمانان خارجی نسبت به ایران خواهد شد.
کد مطلب: 5202
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *