۰
چهارشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۵۳

بازگشت شير به قيمت‌هاي قبل/تخم‌مرغ ارزان مي‌شود

قيمت لبنيات به قيمت‌هاي هفته گذشته بازگشته و براساس آن شير خام با ۱.۵ درصد چربي ۷۵۰ تومان عرضه و شير پاستوريزه با توجه به بسته‌بندي آن ۱۱۰۰ تومان به دست مصرف‌كننده مي‌رسد.
 حسن رادمرد - سرپرست معاونت توسعه بازرگاني داخلي وزارت صنعت، معدن و تجارت، با بيان مطلب بالا افزود: البته در مورد اين قيمت، برخي معتقدند كه رقم را بايد افزايش داد. ما بايد اين نكته را مدنظر قرار دهيم كه افزايش قيمت‌هاي سربار به هزينه‌ توليد مي‌تواند عاملي براي افزايش قيمت باشد.

وي ادامه داد: در حالي كه قرار شد همان قيمت قبلي ۷۵۰ تومان براي شير خام تعيين شود، مقرر شد سازمان حمايت مصرف كنندگان و توليدكنندگان فرمولي را مشخص كند.

او درباره‌ قيمت نهايي توزيع شير در بين مصرف‌كنندگان اظهار كرد: شير پاستوريزه بسته به نوع بسته‌بندي ۱۱۰۰ تومان، ماست ۲۴۰۰ و پنير نيم‌كيلويي يو.اف با ۱.۵ درصد چربي ۲۴۰۰ تومان عرضه مي‌شود.

وي با بيان اين‌كه پس از اجلاس برخي از كارخانه‌ها قيمت لبنيات را بالا برده‌اند، اظهار كرد: در اين راستا اجراي طرح تعزيراتي و اعمال جريمه‌هاي سنگين براي برخي از كارخانه‌ها در نهايت موجب شد قيمت به شكل قبل بازگردد.

قيمت تخم‌مرغ كاهش مي‌يابد

رادمرد درباره جلسه ديروز تعيين قيمت تخم‌مرغ بيان كرد: ديروز جلسه‌اي در اين راستا تشكيل شد و امروز نيز ادامه مي‌يابد و تاكنون قرار شده ۵۰۰۰ تن تخم‌مرغ داخلي ذخيره‌سازي شود.

سرپرست معاونت توسعه بازرگاني داخلي وزارت صنعت، معدن و تجارت با بيان اين‌كه قرار شده اتحاديه ميهن اين كار را انجام دهد، تصريح كرد: اين اتحاديه در مقابل گرفتن بخشي از نهاد‌هاي توليدي قرار شده توليد خود را در اختيار شركت پشتيباني دام قرار دهد.

وي افزود: قيمت تخم‌مرغ با توجه به دلايلي افزايش يافت، ولي اين روزها با توجه به اقدامات انجام شده و كنترل قيمت، مجددا قيمت آن كاهش مي‌يابد.

رادمرد با بيان اين‌كه در اين كميته نماينده وزارت جهاد، نمايندگان سازمان تعزيرات حكومتي و نمايندگان وزارت صنعت، معدن و تجارت حضور دارند، خاطر نشان كرد: در بحث مواد پروتئيني، وزارت جهاد كشاورزي ورود كرده كه البته نبايد بار اين موضوع فقط بر دوش يك نهاد باشد.

ازسرگيري ذخيره سازي گوشت قرمز

سرپرست معاونت توسعه بازرگاني داخلي وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره افزايش قيمت برخي از كالاها گفت: در مورد گوشت گوساله، در توليد داخلي آن كمبود وجود داشته و واردات از كشور‌هاي ديگر نيز در مدت برگزاري اجلاس متوقف شده بود.

وي ادامه داد: از يكشنبه ۱۲ شهريور مجددا واردات و ذخيره‌سازي آن انجام شده است. اين ذخيره‌سازي در شركت پشتيباني دام در حال انجام است.

قيمت جديد فولاد به زودي مشخص مي‌شود

رادمرد درباره‌ شمش فولاد و افزايش قيمت آن تصريح كرد: در حال حاضر وابستگي ما به شمش فولاد شش ميليون تن است كه بايد از محل واردات تامين شود.

سرپرست معاونت توسعه بازرگاني داخلي ادامه داد: نياز داخلي ۱۶ ميليون تن فولاد است كه پيش از اين ۱۰ تا ۱۱ ميليون آن با واردات تامين مي‌شد كه به علت تغيير در نرخ ارز و تحريم‌ها اين روند با كندي مواجه شد.

وي در پايان با تاكيد بر اين‌كه واردات شمش با نرخ آزاد است، گفت: شركت ايميدرو وارد اين موضوع شده و قرار است واردات آن را انجام دهد و بحث تعيين قيمت آن نيز با حضور وزارت صنعت، معدن و تجارت و شركت ايميدرو انجام مي‌شود.
کد مطلب: 5622
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *