۰
چهارشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۲۳:۴۸

اشتون با نماینده سازمان ملل در سوریه ارتباط تلفنی برقرار کرد

مسئول روابط خارجی اتحادیه اروپا در تماسی تلفنی با اخضر ابراهیمی ضمن پیشداوری در مورد اتفاقات سوریه مأموریت وی را بسیار سخت و مملو از چالش خواند.

 به نقل از خبرگزاری الشرق الجدید، کاترین اشتون مسئول روابط خارجی اتحادیه اروپا با اخضر ابراهیمی فرستاده ویژه سازمان ملل در سوریه تماس تلفنی برقرار کرد، وی در این گفت‌وگو حمایت اتحادیه اروپا از مأموریت "مملو از چالش" ابراهیمی را اعلام کرد.

اشتون در بیانیه ای که به همین منظور صادر کرده، اعلام کرد که با ابراهیمی درباره اوضاع بسیار سخت در سوریه و اولویت وی در زمینه کاهش خشونت ها در این کشور صحبت کرده است.

اشتون همچنین حمایت مجدد اتحادیه اروپا از مأموریت ابراهیمی را که بنا به ادعا و پیشداوری وی مملو از چالش‌ها خواهد بود را اعلام کرده و اطمینان داد که وی می‌تواند روی تعهد شخص اشتون و همچنین کمک‌های اتحادیه اروپا از وی و تیمش در این مأموریت سخت برای ایجاد راه حل سیاسی این بحران حساب کند.

اشتون بدون اشاره به حمایت ها و کمک های کشورهای عضو این اتحادیه وآمریکا از تروریست‌های سوری گفت که اوضاع انسانی در این کشور همچنان مهم ترین اولویت اتحادیه اروپا به شمار می‌رود.

کد مطلب: 5712
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *